Wanneer ingeleid?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Roosenzo, 20 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest, de vorige bevalling had er bij mij psychisch nogal in gehakt vandaar mijn vraag om niet te lang overtijd te lopen en zo een giga baby te kweken. Maar bij meting schatten ze haar nu al op 4365 gram.....
    Donderdag wordt ik ingeleid. Ben dan precies 41 weken.
    Ben benieuwd hoe deze bevalling zal gaan....

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik had een afspraak staan om 7.30u 's morgens om te worden ingeleid, ik zou dan precies 42 weken zwanger zijn.
    Gelukkig besloot mijn zoon om lekker thuis geboren te worden om 4.30u... : )

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    bij 41.1 omdat de gynecoloog me niet langer door wilde laten lopen. Uiteindelijk werd het een ks.

4. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ik ben op eigen verzoek ingeleid met 41 weken (dochter geboren met 41+1) omdat ik geen risico wilde lopen met overtijd gaan.
    Met 39 wk afspraak gemaakt met verloskundige dat ik met 41 wk precies wilde doorpakken (dus verwijzing ziekenhuis+inleiding), ik ben nog gestript vanaf de vrijdag voor de bevalling maar dat heeft niet veel gebracht.
    Met 41 wk controle gehad, alles okay met vruchtwater & baby. Toch capsule ingebracht om bmm te verweken. 's Avonds begonnen spontaan daarop de weeën, hoop gedoe met afnemende weeën, niet goed liggende baby en dalende hartslag en uiteindelijk is ze met een spoedkeizersnede geboren. Reden voor dalende hartslag: lengte zwangerschap. Wat mij betreft juiste keuze geweest om meteen met 41 wk ingeleid te worden. En fijn dat ik daarin gehoord werd.

5. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik zou 23 feb ingeleid worden, maar was nog niet inleidbaar, 2 dagen pillen gehad en bleef op de 1 cm steken, vrijdag 25 feb rustdag en zaterdag ineens 2cm dus inleidbaar, 10 uur aan het infuus en 15:24uur was ons mannetje er, dus uiteindelijk heel snel gegaan

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    ik zou met 42w ingeleid worden. Op eigen verzoek met 41w5d. Toch braken de vliezen met 41w2d en ben ik met 41w4d toch nog spontaan bevallen. Van bijna 10 pond. Hele heftige, maar snelle bevalling.
    Elize deed het in de buik super.

Maar de volgende keer (over een jaartje of 100 ofzo) word ik bij max. 39weken ingeleid.

7. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    In 2007 ben ik met 40+5 en 41+3 gestript. Haalde niets uit. Met 41+3 gelijk ook afspraak bij gyn (kon dezelfde middag nog langs) om twee dagen later ingeleid te worden. In principe doen ze het hier met 42 weken, maar als je er door zit zoals ik sturen ze je ook wel eerder door.

8. Jip27

Jip27 Bekend lid

28 mrt 2010
    758
    0
    0
    Juf in het basisonderwijs
    Noord-Nederland
    Hoi

Hier ingeleid met 41.1
    Ik trok het niet meer door bi en fibromyalgie
    Eerder wilden ze niet doen.
    Ik was totaal niet rijp en we hadden ons ingesteld op 3 dagen rijpen minimaal
    maar na 2 tabletjes bleek er ontsluiting te zijn. Ik ben om 7 uur opgenomen, om half 9 een tabletje, om half 1 een tabletje, om 5 uur geen vertrouwen in voortgang na inwendig onderzoek dus toch wat ontsluiting. Om kwart voor 6 was er nog niets ana de hand
    om 6 uur begonnen de weeen, om 7 braken de vliezen, om half 10 gingen we naar de verloskamer en toen stopten mijn weeen. toen dus alsnog aan t infuus en toen is mijn meisje na onwijs te dippen met spoed door de gyn uit mijn buik geduwd. Om 22,42 is ze geboren.
    Appeltje eitje dus hihi
    Inleiden was dus in principe na de tabletjes niet nodig alleen de laatste 20 minuten toen de persweeen stopten...

9. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik wilde met 41 weken ingeleid worden, dat is toen ook zo afgesproken, geen medische reden, ik heb het gewoon gevraagd en dat was dus geen probleem.

10. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Dit is exact ook mijn verhaal...Toevallig niet het Antonius in Nieuwegein? Uiteindelijk ben ik met 41,5 alsnog natuurlijk bevallen maar ik zou pas op de 42e dag worden ingeleid omdat alles goed ging met zowel mij als baby.

11. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ingeleid met 41+1 zonder medische indicatie

Deel Deze Pagina