wanneer ingevroren fruit- en groentehap ontdooien???

Discussie in 'Voeding' gestart door Zoon, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Gemak dient de mens. Ik heb een ochtendje staan koken, prakken en pureren en het resultaat is dat ik mijn vriezer vol heb staan met kant en klare fruit- en groentehapjes.
    Wat ik mij nu afvraag is wanneer kan ik deze het beste uit de vriezer halen; zodat het allemaal goed ontdooid is, maar ook weer niet te lang staat? Zetten jullie het op het aanrecht of in de koelkast?

Zijn schema is nu:
    08:00 fles 180/6
    09:30 fruithapje
    12:00 fles 180/6
    16:00 fles 180/6
    ***17:30 groentehap***
    20:00 fles 180/6 + 3 schepjes rijstebloem
    20:30 naar bed tot de volgende ochtend...

19:00 doe ik hem wakker maken voor avondritueel: Spelen, pyama aantrekken, fles, uitbuiken en naar bed of in bad gaan, pyama aantrekken, fles, uitbuiken en naar bed.

***Als de fruithap gebakken zit en hij ook 's avonds tussen de fles van 16uur en 20uur aangeeft aan iets extra's toe te zijn dan ga ik ook starten met groentehap romdom 17:30***

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Fruit heb ik niet uit de vriezer gedaan.
    Groente deed ik in de magnetron, of ik haalde het een uur van te voren uit de vriezer, dan op het aanrecht. En vervolgens een pan in..

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    I.v.m. baceteriegroei en evt. bederf is het net als bij je eigen diepvries eten het beste om het ongeveer 12 uur van te voren in de koelkast te zetten om te ontdooien.

Hier ook nooit vriesfruit. Veel werk, en het resultaat is iets dat niet lekker is, er niet lekker uitziet en geen vitamines meer bevat. Hier kregen ze gewoon elke dag een stuk vers fruit en wat er over was at ik zelf op (kwam ik ook aan mijn dagelijkse fruit).

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Fruit heb ik alleen appelmoes een keer ingevroren...dit bleef erg lekker..alleen Finn kan niet tegen appel! Dus daarna niet meer gedaan!

Ik heb ook peer ingevroren (eerst gestoomd) en dit bleef ook lekker!

Maar nu geef ik eigenlijk alleen nog maar vers fruit gewoon zo in een bakje in stukjes.

Groente haal ik de avond tevoren uit de vriezer en zet het in de koelkast. Wat Dirksmama al zei...dit ivm bacterievorming

5. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ergens in mijn achterhoofd wist ik het ook wel, maar ik zocht even naar bevestiging op de regel wat betreft het ontdooien van ingevroren etenswaren.
    Ontdooien doen wij altijd in de koelkast eigenlijk en inderdaad max 12 uur van te voren uit de vriezen halen.
    Zoonlief hapt even gretig de ingevroren hapjes naar binnen als vers, dus het maakt hem niet uit ben ik inmiddels achter ;)

Deel Deze Pagina