hoelang bewaren?

Discussie in 'Voeding' gestart door WesDaan, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik maak zelf altijd groente hapjes en als ik wat meer heb doe ik dit in de vriezer.
    Weet iemand hoelang dit in de vriezer kan/ mag blijven?

En banaan mag je niet invrienzen toch?
    Weet iemand nog meer fruit wat je niet in kan vriezen?

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voedingscetrum geeft ook 8 maanden aan, maar alleen als het in een diepvriezer van -18 graden bewaard wordt. In het vriesvak van je koelkast is het veel korter houdbaar. (En wie wil er nou 8 maanden babyprut bewaren, tegen die tijd eet je kind toch allang anders. Of je moet er meteen een nieuwe baby bijgekregen hebben of zo).

Volgens het voedingscentrum wordt banaan extra lekker als je het een nachtje in de vriezer legt, dus denk ik dat je banaan wel kunt invriezen hoor.
    Tips om meer groente en fruit te eten | Voedingscentrum, eerlijk over eten

Smoothie
    Een smoothie is een drankje van verschillende gepureerde vruchten. Soms wordt er ook yoghurt of melk aan toegevoegd om het extra romig te maken. Voor het bereiden kun je het beste een blender gebruiken, maar een mixer kan ook.

Smoothies zijn ideaal voor overrijp fruit. Een banaan is een goede basis. Extra lekker is het als je de banaan een nachtje in de vriezer legt. De smoothie krijgt hierdoor een romige structuur vergelijkbaar met een milkshake. Je kunt ook andere vruchten uit de diepvries gebruiken, zoals aardbeien, frambozen en bessen. Citrusvruchten zijn minder geschikt omdat de velletjes niet helemaal gepureerd kunnen worden. Je kunt wel sinaasappelsap gebruiken.

Deel Deze Pagina