Wie haar kindje(s) eet ook slecht??

Discussie in 'Voeding' gestart door jannn, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Mijn zoontje eet groente zo slecht! Hij neem maar een paar hapjes.. Dan met moeite..
    Doe er appelmoes doorheen omdat hij anders helemaal niet eet.
    Danoontje of yogurt eet hij juist wel weer heel goed!!

Wie heeft dit ook gehad? Ik accepteer het gewoon iedere avond omdat ik weet dat het toch geen zin heeft om hem te dwingen.
    Maar kan dit in de toekomst nog beterder worden?

Hij zijn vaak 10 hapjes wat hij neemt.

Liefs

2. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou meid dan mag je nog blij zijn dat hij 10 hapjes eet, hier eet hij helemaal geen groente. We bieden het altijd aan, hij stopt het in zijn mond en haalt het er gelijk weer uit. Dit is alleen met groente en dan ook met alle groentes. Als hij een keer een stukje opeet dan is het puur omdat hij het niet doorheeft maar hij eet dus echt geen groente.

En de truc met appelmoes werkt hier ook niet, hij trapt er gewoon niet in en spuugt de groente echt weer uit.

Ik heb me er ook bij neergelegd maar het is echt vervelend. Ik heb hem gister weer een keer een potje gegeven zodat hij dat toch maar binnenkrijgt.

En zijn toetje eet hij hier ook altijd goed.

Hoop ook echt dat het beter wordt want het is echt vervelend.

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    En die van jou is al 1 jaar zie ik?? Wat zegt het CB dan??
    Groeit hij wel goed?
    Lastig he...

Heeft hij het nooit goed gedaan?? Of een potje wel??

4. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje is al 16 maanden, potjes heeft hij altijd vrij goed gegeten maar hij eet nu al maanden met de pot mee en als wij hem gewoon verse groente aanbieden, spuugt hij het direct uit. Heel af en toe als hij echt al dagen slecht heeft gegeten dan probeer ik hem een potje te geven en vaak eet hij dat wel dus zolang hij dat nog wilt eten geef ik het hem af en toe. Krijg hij toch de belangrijke dingen binnen.

De enige manier hoe hij groente binnenkrijgt is als we lasagna, spaghetti, macaroni of iets dergelijks eten want dat vind hij heerlijk en daar zit natuurlijk ook groente doorheen. Maar hollandse pot moet hij niks van hebben.

Maar het CB heeft tegen mij gezegd zolang hij zijn brood, melk, fruit en toetje goed eet hoef ik me geen zorgen te maken. Want er zijn echt dagen dat hij 1 hapje eet en meer niet.

Nu moet ik zeggen dat mijn zoontje wel een tenger ventje is maar dat heeft denk ik ook met zijn bouw te maken. Wij zijn zelf ook heel slank!

Ik heb me er heel druk om gemaakt maar dat doe ik nu niet meer.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou 10 hapjes vind ik heel mooi op die leeftijd hoor! Was hier eerder 2 of 3...

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helemaal mee eens, je kindje is 7.5 maanden, is toch prima? Gewoon laten eten zoveel de kleine lust, hij geeft vanzelf aan wanneer hij genoeg heeft, en dan is het gewoon klaar en gewoon helemaal prima!

Onze jongste dochter heeft vanavond voor het eerst meer dan een hapje of 5 op, hadden spinazie wat ze voor het eerst kreeg en ze vond het zo lekker, ik wed dat ze wel 15 happen ofzo op heeft. Super knap vind ik :D!

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ow dus dat is normaal??? Pff om mij heen hoor ik: mijn kind eet al een heel 6 + maanden potje op!!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Je moet niet alles geloven wat mensen zeggen...net als met doorslapen en zindelijk worden zit er bij dit soort berichten over iemands spruit vaak een hoop wishful thinking en opsnijderij hoor!

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja ach, ieder kind is anders meid, je hebt hongerige kinderen en wat minder hongerige ;). Daarbij hoeven ze van mij zoveel echt nog niet te eten op die leeftijd, melkvoeding is dan gewoon nog het aller belangrijkst. Alles wat daarbij gegeten word is mooi meegenomen en fijn om te oefenen.

Jongste hier van 9.5 maanden krijgt op een dag enkel borstvoeding, paar hapjes fruit en paar hapjes groenten (behalve vanavond dan toen ze super at :D), helemaal prima. Binnenkort gaan we een broodje eraan toevoegen en dan zien we wel wat ervan komt ;)!

Gewoon je kindje aan laten geven wat het wil en klaar is klaar.

10. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Oke, nou dan is dat ook weer duidelijk. Fijn om te lezen dat het dus helmaal nog niet zoveel hoef te zijn!!

11. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Bij mijn zoontje is het de laatste tijd ook drama met de groente.
    Ik maakte het vers en toen at hij het wel.
    Toen deed ik er met 6 maand aardappel/ rijst en vlees bij wilde hij het niet meer.
    Potjes geprobeerd moppert hij ook.
    Een paar dagen wilde hij na de groente de fles niet meer dan begon hij te trappelen van de krampjes, dus ik dacht dat het aan ui of bloemkool lag.
    Vanavond had ik groente zonder dat wilde hij ook niet dus fruit gegeven een half uur eerder en nu dronk hij de fles wel leeg, dus misschien was het toch te dicht op elkaar.
    Het is allemaal maar uitproberen.

12. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Heej,

Ik geef de fles van 19.00 niet meer omdat hij die ook niet meer wilde. Was veel te veel op elkaar.
    Nu krijg hij er nog 1 om 22.00 en dan slaapt hij nog beter snachts ook.
    Ieder kindje is toch anders.

13. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Niels eet ook niet zo super!
    Maar het belangrijkste vind ik dat ie elke dag , al is het maar 2 hapjes, eet van iets zodat ie toch de smaak blijft kennen van bijv, aardappels en brood!
    Als je hem pap voorschoteld gaat die mond wel open!
    Zijn toch allemaal periodes denk ik, en die zullen we nog wel meer gaan krijgen!
    Maar ja, als ie honger krijgt eet ie vanzelf!

14. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hier ook een slechte eter. Vanaf de geboorte al. Toen ze op 120 cc per fles had "moeten" zitten, dronk zij maar 60 cc.
    Ze krijgt nu al weken maar 300-350 cc melk binnen en bijvoeding wilt ze niet. Heb alles geprobeerrd. Vers, potjes, stukjes, fijn, lepel, vork, in de handen, stukken in de handen, zelf eten. Niks helpt.
    Ze ligt ook in de onderlijn van de groeicurve en was laatst in een maand maar 50 gr. aangekomen.
    We moeten volgende week naar een kinderarts. Ik zit er zelf ook helemaal doorheen hierdoor.

15. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Rianne! Wat vervelend!!
    Dat is nog erger dan van mij :D, ik dacht dat ik een probleem had. Heeft het CB je doorgestuurd naar de K.A??
    Pff, meid... Dan zit je er helemaal doorheen he. Je probeer alles en denk dat je het eindelijk een beetje weet en dan toch nog niet he..

Twordt tijd dat onze kindjes gaan praten :p, snappen we wat meer..

Sterkte meid..

Liefs

16. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Jann; Ja het is echt niet leuk meer. De hele dag dat gemauw met het eten. Ik word er serieus gek van. De huisarts heeft ons doorgestuurd.

Ja konden ze maar praten, zou een stuk makkelijker zijn.

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jitte eet ook slecht op het moment. Flesjes en borst gaat goed, maar warm eten... Het is echt een drama en wij zijn nu op het punt dat we vinden dat ze goed gegeten heeft als ze 10 hapjes op heeft... Een toetje gaat er meestal wel in, fruit ook dus ik denk zelf dat het ook te maken heeft met hoe warm het eten is. Jitte krijgt volgens mij weer tandjes (al denk ik dat iedere week week 3x) en dan is warmte niet fijn, koud verdoofd een beetje. Ik warm het eten nu net een klein beetje op, dat de kou ervan af is en dan gaat het dus redelijk, misschien heb je er wat aan?

18. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ow ja joh dat kan het ook nog wel zijn... Hij heeft al weer 2 weken lang diaree, en soms rode wangetjes. Overal op bijten etc..
    Wist niet dat dan warm eten, niet lekker is voor de dorkomende tandjes.

Zo te zien tobben er dus veel meer mensen. Hoor zoveel om me heen dat ze het allemaal zo goed doen..

@ Rianne, heel veel sterkte.

Liefs Janneke

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Bluesky: vandaag het eten koud gegeven.. En hij heeft heel veel gegeten!!!
    Kwas zo trots op m..

Bedankt voor je tip...

xxx

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Oh wat goed!! Ben helemaal blij voor je... :D

Hier was het vandaag weer drama, zelfs koud heeft ze maar een hapje of 5 op. Maar ja, ze heeft koorts en is snipverkouden, dus er zal wel iets dwars zitten.

Deel Deze Pagina