Bijna elke dag word onze peuter van 3 rond de klok van half 5 a 5 uur wakker. En altijd huilend/roepend. mij kan me niet voorstellen dat hij dan echt goed uitgeslapen is.. Middagslaapje doet hij al lang niet meer (en dit hebben we echt met van alles blijven proberen!) Gaat tegenwoordig rond 19.00/19.30 naar bed , eerder was dit 18.30/19.00 En speelt veel buiten! Verder is hij hartstikke druk in zijn koppie en doen en laten etc. Ik merk dat het mij behoorlijk frustreert laatste tijd want hij maakt t hele huis er mee wakker Douche/bad voor bed maakt geen verschil... detail, hij is van baby af aan al een heul slechte slaper en druk in t koppie en doen en laten.. 9 uur slaap is wel heel weinig!!!
Hier ook zo'n exemplaar. Hou m'n hart vast voor als de klok vooruit gaat. Ik denk dat dit gewoon een fase is. Zolang ie overdag blij is, speelt en zich goed ontwikkeld zal het vast niet erg zijn. Hier slaapt ie van 19u tot 5.15 of 6u Heb het maar geaccepteerd, al ben ik erg moe door mijn late diensten. Lig zelf vaak pas 12u in bed dus zijn voor mij ook hele korte nachten.
mij hemel! Dat is dan zeker heel zuur als je zelf laat op bed ligt... ik probeer het zekere zin ook te accepteren.. maar vind circa 9 uurtjes zo weinig lijkt me! Maar idd, verder weinig op m aan te merken, hij groeit en ontpopt zich als een tierelier, is ook mega wijs voor z’n leeftijd.
In ieder geval zsm met een slaapwekker beginnen en die stapje voor stapje wat later zetten. Had 2 dauwtrappers vroeger... Bij de oudste met 2,5 jaar mee begonnen, bij de jongste met bijna 2. Nu is t rond half 7 (soms uit haarzelf iets later). Nog niet heel laat, maar dat is ook de tijd dat de kinderen er op werkdagen uitgaan, dus dat vind ik acceptabel.
Hier ook één die vaker om 5u wakker is dan om 7u (6u is eigenlijk al uitslapen). Ik heb het geaccepteerd en wissel met vriend af wie hem uit bed haalt. Soms wordt hij wakker en ligt nog een uur te kletsen in bed, dan laat ik hem liggen. Maar als hij huilt ga ik er onmiddellijk naartoe met wat drinken. Trouwens vroeger of later in bed leggen maakt hier geen verschil in langer slapen s morgens. Ik trek met recht aan de dagen dat hij dan toch eens langer slaapt. En dat hij niet meer wakker wordt tijdens de nacht.
Heeft hij het niet koud als hij wakker word? Dat hij daardoor wakker word? Wellicht t proberen waard om een extra deken erop te leggen?
Hier is het enige wat heeft geholpen accepteren. We hebben ons suf getraind met slaapwekkers, allerlei verschillende methoden. Belonen, straffen. Maandenlang consequent terug leggen in bed. Warmere kamer, koudere kamer, verzwaringsdeken. Zelfs uitgebreid bij de kinderarts geweest en allerlei onderzoeken. 6 jaar verder is het nog geen haar beter. Iedere ochtend om 5 uur staan er hier 3 kinderen klaarwakker naast hun bed te springen. Het is kennelijk een genetisch iets dat we kinderen hebben die vroeg wakker zijn. Al verdenk ik de middelste ervan dat die zonder de twee andere wakkere stuiterballen dat zij nog wel eens wat langer zou kunnen slapen. Gelukkig is het nu wel beter dan eerder. Het is ook wel eens maandenlang 4 uur geweest dat de oudste wakker werd
Mijn oudste heeft dit een tijdje gehad en uiteindelijk bleek dat hij wakker werd omdat hij moest plassen! Als hij huilend/roepend wakker wordt, is dat volgens mij toch een teken dat hij ergens van wakker wordt en niet dat hij al uitgeslapen is.
ja maar wat dan hè... al veel geprobeerd, en vaak ook echt zelfs tijd! Heel bizar.. Paar weken terug sliep hij wel 2 weekjes door, en was toen niets anders dan anders... Ga er elke x ook wel heen... maarja. Opstaan op dat tijdstip is gewoon een flinke NO!
Opstaan zou ik ook niet willen om 5 nee, maar gaat hij wel terug rustig liggen dan? Of is hij uiteindelijk wel klaarwakker? Als die van mij wakker te vroeg wakker worden, zeg ik meestal ‘het is nog nacht, mama gaat terug slapen (als er niks aan de hand is uiteraard). En dan laat ik ze het zelf maar uitzoeken. Maar wij hebben traphekjes aan hun deuren dus ze kunnen niet naar ons komen, dat helpt wel. Tegenwoordig hebben we ook de slaapwekkend van Sam het schaap en dat lukt nu ook redelijk, maar mijn kinderen zijn heel gevoelig voor belonen dus ze weten als ze flink naar het schaap luisteren is er een sticker en met 10 stickers doen we iets leuk.
Bij ons was dit ook maanden zo, sliep heel weinig en was ook vaak midden inde nacht wakker. Hij sliep pas beter toen hij naar de basisschool ging. Hij is nu 6 en slaapt om 19.30 en is rond 6 /6.30 wakker.
Hier ook iedere dag tussen 04.30 en 05.30 wakker. En nog 5x per nacht.wij hebben nog niks gevonden dat werkt behalve tussen ons in slapen. Vanmorgen was t iets voor half zeven hierdoor
Klok vooruit is geen probleem. Oktober is de vervelende. Dan zit je opeens 6 weken lang om 4 uur beneden, in de winter . In maart zijn ze er op één of andere manier binnen en week aan gewend en is het ipv 6 uur gewoon weer 5 uur... Wij hebben ook alles geprobeerd. Slaapwekkers, beloningen, streng zijn, oefentherapeut, artsen, daglichtlamp. Het maakt niet uit. Hij is bijna 6 en nog altijd rond 5 uur wakker. Hij krijgt om 5.45 uur de ipad, tot die tijd blijft hij stil in zijn bed liggen. Wij komen er dan om 6.30 uur uit. Heeft wel lang geduurd voordat we zo ver waren. Vele vroege ochtenden beneden.