We zijn op dit moment bezig met het uitzoeken van een kinderwagen. We letten o.a. op het formaat als de wagen is ingeklapt want ik rij in een kleinere auto (Ford Puma coupé), en hij moet geschikt zijn om met de hond het bos in te kunnen. We komen door de boswandelingen in ieder geval uit op een stevige wagen met grote luchtbanden, o.a. de Mutsaerts Style, de Maxi Cosi Mura, de Bugaboo Cameleon en de EasyWalker zouden voor ons geschikt kunnen zijn. Maar, de éen vind een wagen met 3-wielen veel handiger op oneffen terrein en de ander een 4-wieler...... wat zijn jullie ervaringen? Bedankt alvast!
Hier nog geen ervaringen, maar ik weet dat mijn schoonzus een driewiel buggy heeft voor boswandelingen en een vierwieler voor gewone wandelingen. Die voor het bos ziet er sowieso pakken vuiler uit, dat is hun 'vuile buggy'...
Wij hebben de xAdventure 4 wieler. Maar hij is zo lomp en breed dat we hem eigenlijk vervloeken als we naar de supermarkt gaan of naar de stad. In het bos is ie wel lekker om mee te lopen maar dat doe je ook niet altijd. Meeste tijd gebruik je hem toch om een boodschapje te doen of naar de stad te gaan ofzo Hij neemt heel veel ruimte in beslag. Past nergens echt goed door die 4 wielen. Dus staat in huis altijd in de weg. Als we toen wisten wat we nu wisten dan hadden we gewoon een 3 wieler genomen.
Eigenlijk maakt het niet echt uit, als je maar de voorwielen vast kan zetten zodat ze niet zwenken, dat is echt wel een vereiste!
Hoi wij hebben de mutsaerts combi style met 4 wielen. Een fantastisch ding! Ik ga ook regelmatig met mijn 2 honden het bos in en dat gaat prima. In de auto haal ik vaak (met 1klik) de voorwielen eraf. succes
Dat is idd ook onze ervaring. Zodra het voorste wiel of wielen los staan, zwenken ze op ongelijk terrein alle kanten op en is het moeilijk en zwaar om rechtuit te sturen. Als je ze dan vast kan zetten is wel practischer.
wij hebben de bugaboo cameleon en al een paar boswandelingen gemaakt. Doordat je de lichtwielen voor kan doen blijft het een super lichte wagen, echt heerlijk om mee te wandelen! Een 3 wieler lijkt me makkelijker om te kiepen, vooral met een hond die wij dus hebben en die willen nog wel eens trekken
Bugaboo vind ik ideaal voor boswandelingen, omdat je de hendel ook zo kunt doen dat de luchtbanden voor zitten, erg makkelijk!
Wij hebben een Quinny 3-wieler en bevalt heel erg goed. Loopt fijn, of je nou boodschappen gaat doen of het bos in gaat... Lekker licht, de wielen kunnen er evt. af in de auto en hij is met 1 hand te sturen ( makkelijk als je met een mandje in de supermarkt loopt ) In het bos doet ie t ook heel erg goed dus.
Ik vind de Urban Jungle (3 wieler) echt een ideale wagen voor in het bos!Je moet er op letten dat je het voorste wiel kunt vastzetten. Dat is echt prettig voor oneffen terrein of mul zand. Pim
ik heb nog geen ervaringen, maar wat me opviel nu ik de quinny speedi 3-wieler gekocht heb: Hij lijkt vrij groot en log, maar ik ben er van overtuigd dat hij achter in mijn suzuki altootje kan, eventueel zonder wielen (die gaan er ook heel gemakkelijk af) dus dat is wel erg prettig! Hij is ingeklapt echt een stuk platter en kleiner dan verwacht!
Wij hebben de Urban Jungle (3 wiel) en we leggen heel wat kilometers af in het bos. Gaat prima! En het is ook een super wendbare wagen voor in de stad o.i.d. Multifunctioneel dus. Maar wij vonden het idd ook erg belangrijk om er mee in het bos te kunnen lopen. We twijfelden heel erg over een 3 of 4 wieler en kregen er wiselende adviezen over. Uiteindelijk voor de 3 wieler gegaan, want dat leek ons minder lomp in het bos en het bevalt super goed!
Wij hebben de mutsy singele spoke met 4 wielen. En ik ben er erg tevreden over. Je kunt de wielen gemakkelijk vastzetten en hij stuurt lekker licht.
Wij hebben de Koelstra, is een 3-wielervorm maar dan met 2 wielen voor vlak naast elkaar. Hij bevalt echt geweldig op ruig terrein! Het voorwiel kan er met 1 klik af als het nodig is. Het inklappen gaat ook heel makkelijk en het voorwiel (de voorwielen) kun je ook vastzetten, dat is idd een must op hobbelig terrein.
Inmiddels hebben wij gekozen en gekocht! We zijn toch voor een 4-wieler gegaan. De uiteindelijke keuze was tussen de Koelstra en de Mutsaerts Combi Style, onder andere prijstechnisch hebben we voor de Mutsaerts gekozen. Nogmaals dank allemaal!