He Sila, ik kan me voorstellen dat je baalt nu! Ik wil het zeker niet onderschatten, maar zoals iemand anders ookal zei: aan inleiden zitten ook risico's en als het herstel langer is doordat de bevalling zwaarder is heb je er eigenlijk ook niet veel aan. Bovendien zegt het niet hebben van voortekenen echt niets hoor: bij mijn dochter ook helemaal niet, maar werd bij 40+5 ineens wakker met rugweeen, en 's avonds was ze er! Probeer je te ontspannen en er niet teveel mee bezig te zijn. Als jij heel erg op gefocust bent, en continu gespannen hoe het nou zal gaan, zal dat zeker niet helpen om de boel op gang te krijgen. Zo werkt dat nou eenmaal in ons lijf..... Ik denk dat ze alleen voor 41 weken inleiden als je kleine of jijzelf ernstig risico loopt. En dat zijn toch de uitzonderingen, en wees daar aan de ene kant maar blij mee.......... Kom op, nog even volhouden! Je kleine komt echt, het zal niet veel langer op zich laten wachten.
Ik heb vandaag met 41 weken m'n gesprekje bij de gyn gehad en ze leiden pas in met 42 weken. Als de baby nou groot was geweest, dus eigenlijk te groot, dan hadden ze nu wel ingeleid maar hij doet het goed en heeft een normaal formaat zoals ze nu kunnen zien dus doen ze nog niks. Hoop voor je dat je snel zal bevallen!!!
hahaha ja die onderschrift heb ik laatst geprobeerd om te verwijderen maar is niet gelukt, strax weer ff proberen wie weet helpt het Maar bedankt!!
Jananas bedankt voor je aanmoedigende woorden, ja de verloskundige zei ook laat het ff los probeer te ontspannen etc. maar dat lukt dus niet elke dag denk ik hey de baby is er nog steeds niet ben zo bang om overtijd te lopen. Tinkerbel jemig dat is wel ergg lang zeg wachten tot 43 weken dat zou ik dus never nooit willen, zou ze dan desnoods smeken om eerder in te leiden. Jeetje en toch bevallen met 42+5 echt knap hoe je dat hebt volgehouden zeg. Ingrid: ik hoop ook op een voorspoedige bevalling voor jou veel succes meid!!
Wat verschilt dat toch per ziekenhuis, vk en gyn. Ik ben zelf bij zowel de eerste als de tweede ingeleid. (De eerste vanwege langdurig gebroken vliezen en geen weeën.) Bij mijn dochter werd met 39 wkn 2dgn op 8 pond geschat d.m.v. groeiecho en ik werd gelijk de volgende dag doorgestuurd naar de gyn. Die besloot om met 39 wkn 4 dgn in te leiden d.m.v. gel wat niet echt hielp. De volgende dag had ik gelukkig wel 3 cm ontsluiting en konden ze mijn vliezen breken en na een infuus was ze er 4,5 uur later met idd een geboortegewicht van precies 8 pond. Ik heb trouwens beide bevallingen als goed ervaren, ondanks dat het ingeleide bevallingen waren, waarvan 1 met een weeënstorm en 1 met een uur al persdrang, maar nog geen volledige ontsluiting. Ook helemaal geen toeters of bellen gehad, behalve de CTG band en een infuus. Ik ging bij beiden dan ook 2 uur na de bevalling alweer naar huis en verder verliep mijn herstel ook prima, dus het hoeft geen nadelige gevolgen voor jouw of de baby te hebben. TS, hopelijk willen ze toch eerder als 41 of 42 weken inleiden.
Kyra goed dat jij positieve ervaring me het inleiden hebt. Ja als ik volgende week nog niet bevallen ben wil ik ook doordrammen zo van ik wil nu ingeleid worden haha misschien lukt het me wel om ze over te halen
Kunnen ze dat eigenlijk zien of de baby te groot aan het worden is? Want tot nu toe heb ik tijdens gewone controles en de liggingsecho gevraagd of ze een schatting van gewicht/lengte kunnen maken, maar ze zeiden dat de baby op een gegeven moment te groot is om echt een uitspraak daarover te kunnen doen. Ik ben nu 40+3, morgen een afspraak bij de VK en ik geloof dat ik dan, als de baby zich niet deze week aankondigt, in de 42e week 3 x naar het ZH moet voor controles e.d... maar het is zo rustig van binnen, ik kan maar niet geloven dat het spontaan gaat beginnen any time soon.....
Hou je er wel rekening mee dat inleiden met alles potdicht dagen kan duren?! Het kan rustig zijn dat je 2 dagen gel krijgt, dan een rustdag en dan weer 2 dagen gel en dan daarna pas ontsluiting is. Het kan ook snel gaan, maar dat weet je niet. Als inleiden niet nodig is, zou ik liever thuis afwachten, dan in een saai ziekenhuisbed dagen lang liggen!
Ik denk dat TS het inleiden een beetje te erg op een voetstuk heeft geplaatst als ik de ervaringen van de anderen een beetje lees. Het zat zijn en pijnlijke kwalen hebben is niet voldoende, anders hadden ze onze baby 4 weken terug al gehaald Ik loop nu 2 dagen over, alles is nagekeken vandaag en volgende week krijg ik extra controle dmv een echo en hartfilmpje.
Bij mij hebben ze gisteren met een echo metingen gedaan en daarmee hebben ze een schatting gemaakt van het gewicht. Dat zou nu tussen de 3,5 en 4 kilo zitten. Ze kunnen er natuurlijk altijd naast zitten want het blijft een schatting omdat je geen weegschaal in je buik hebt maar volgens mij zitteen ze meestal wel redelijk goed
Weet je ook dat inleiden een stuk slechtere start geeft voor je baby? Dat wil je toch niet omdat jij met klachten loopt? Sorry hoor, dat snap ik echt niet, vind het een beetje egoistisch. Plus dat je een veel grotere kans hebt op een kunstverlossing, dus vacuumpomp of keizersnee. Geloof me het eerste is echt niet grappig , en een keizersnee lijkt me ook niet prettig na een dag weeen.. Serieus, als ik de keuze had, zou ik zeker tot 41 weken hopen dat ie uit zichzelf wil komen, is echt veel beter voor jouw kind.
mmeke lees goed dan na 41 weken doen ze aan inleiden dus waarom val je me aan? en sorry hoor maar na 41 vind ik het wel genoeg geweest
ja daar heb je ook gelijk in , dagenlang in het ziekenhuis iis helemaal niks aan. Maar wie weet beval ik voor volgende week wel , we wachten nog af
ja maar ik denk dat jij gewoon goeie zwangerschappen hebt gehad en niet weet hoe zwaar ik het heb op dit moment. Vandaar dat ik dat niet wil en bovendien de baby groeit na 38 weken niet meer hoor.
Als je baby niet meer zou groeien na 38 weken, zou het altijd een baby blijven. Hij groeit gewoon door.
Hij groeit na 38 weken ook gewoon door in je buik hoor, anders zouden ze mensen die een grote baby verwachten (meer als 9 pond) ook niet inleiden met 38 weken maar gewoon door laten lopen
en geloof me ik heb totaal geen makkelijke zwangerschap, loop al weken met voorweeën, zit al weken thuis ivm bekkeninstabiliteit en harde buiken, ben misselijk, hou bijna niks binnenn en heb nog twee kindjes hier rondlopen/kruipen die best wel iets meer mama tijd zouden willen dan ze nu de laatste tijd krijgen maar ik wil niet ingeleid worden. Tuurlijk als hij er dinsdag nog niet uit is dan heb ik geen keus maar zolang het verder goed gaat met de baby wacht ik nog wel even af tot hij uitzichzelf komt. De risico's wegen bij mij niet op tegen de klachten die ik nu heb. Bij de eerste een kunstverlossing gehad en als ik dat nu kan voorkomen dan graag!!!! Want na die tijd een poos niet normaal kunnen lopen en functioneren is ook absoluut niet iets wat je wilt als je net je baby hebt gekregen. We blijven gewoon voor je duimen dat de baby uit zichzelf wil komen voor de 40 weken