wanneer inleiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door kiki1987, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki1987

kiki1987 Lid

2 mrt 2008
    16
    0
    1
    Hey meiden,

Even een vraagje. Wie is hier ingeleid zonder dringende medische reden en met welk termijn.

Bednkt voor jullie antwoorden!

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Inleiden zonder medische reden is volgens mij vanaf 40 / 41 weken.. Tenzij je het niet meer volhoud dan willen ze soms wel eerder doen..

Ik zelf ben ingeleid bij 38 en 6 dagen i.v.m minder vruchtwater..

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier ingeleid bij 42 weken. 72uur later bevallen.

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ze leiden niet zomaar in is eigenlijk altijd met medische redenen. ik wordt maandag ingeleid ivm zwangerschaps cholestase. dan ben ik 37 weken

5. giraf

giraf Niet meer actief

2x ingeleid, wegens overtijd lopen, dus eigenlijk wel medisch, maar bij de 1e pas met 41+5 en de 2e "al" bij 41 weken

6. kiki1987

kiki1987 Lid

2 mrt 2008
    16
    0
    1
    Bedankt voor de antwoorden. Er is wel een medische reden, maar die is niet dringend volgens de gyn.
    Dus heb al meerdere valse beloftes gehad, vandaar dat ik het vraag;)

7. Dana

Dana Niet meer actief

Herkenbaar meid, wordt je gek van he? Ik heb nierstuwing en ze zeiden eerst dat ik met 38 wk ingeleid zou worden, nu ineens is het, zolang je het volhoudt doen wij niks tot week 41 :$

Terwijl mijn internist zegt, inleiden met 36 weken.

Stapel wordt je ervan als je niet weet waar je aan toe bent. Zeker als je veel pijn hebt.

8. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik ben ingeleid met 41+2 zonder reden. Ze laten je hier niet meer lopen tot 42 weken na een onderzoek naar doodgeboorte. Dat doen ze al in meerdere ziekenhuizen maar niet allemaal.

9. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Ik ben met precies 41 weken ingeleid ivm overtijd lopen.

10. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    hier ingeleid bij 41 weken zelfde dag bevallen

11. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    De eerste keer ingeleid met 41 wkn ivm overtijd lopen en BI, tweede keer ingeleid met 38,5 wkn ivm ernstige BI. Bij ons word je sowieso met 41 wkn ingeleid, met 40 wkn ga je al voor controle naar het ZH.

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik ben met 39,5 ingeleid. Gyn vond baby groot worden en vond mij blijkbaar zielig i.v.m. BI ;)

Uiteindelijk met 39,6 bevallen via keizersnede. Inleiden was niet zo'n succes (na 15 uur weeen nog maar 4 cm ontsluiting) en hoeft van mij nooit meer als het geen levensbedreigende reden heeft.

(baby was overigens 3950 gr, dus helemaal niet extreem groot ;))

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik had een inleiding gepland staan met 38+5 in verband met mijn emotionele gesteldheid :) Ex liet me in de steek tijdens zwangerschap en hele zwangerschap sterk geweest maar aan het einde stortte ik in.

Uiteindelijk trouwens toch ingeleid vanwege medische reden, kreeg pre-eclampsie en uitindelijk met 38+2 om die reden ingeleid....

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

38+1 ingeleid door middel van weinig leven in mijn buik en een groot kindje... Om 08.00 's morgens is het infuus gestart en om 23.22 is Nina geboren ze was 54cm en woog 3825 een lang dun meisje

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Sinds wanneer is 41 weken al overtijd lopen? Ik dacht dat dat pas bij 42 weken geldt? Zonder medische indicatie uiteraard.

Verder ben ik best huiverig voor inleiden. Oke, als er medische redenen zijn is er niets aan te doen, maar op basis van 'grootte van een baby' of 'overtijd lopen' voor 42 weken, zou ik het echt liever niet hebben. Ben nu 39 weken en hoop heeeel erg dat het vanzelf op gang zal komen.

En een internist die bij 36 weken al adviseert om in te leiden, tja... hij moet toch ook weten dat het het beste is voor een baby'tje om tenminste tot 37 weken te mogen blijven zitten?

16. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Ik snap het ook niet... Ik hoop nog op een natuurlijke start, maar moet maandag naar de gyn om beleid af te spreken... Moet dan van mijn VK ook vragen of ze de vliezen thuis mag breken. Oehhh spannend!

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

sowieso al 3 jaar..

18. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Nee hoor, pas met 42 weken ben je serotien (overtijd)... Sla de boekjes er maar eens op na!
    Het is wel zo dat ze vanaf 41 weken willen inleiden als de moeder dat graag wil.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Precies. Een zwangerschap kan/mag 42 weken duren, daarna is het overtijd. Mijn gyn vertelde me wel dat ze bij 41 weken soms al inleiden als inderdaad de aanstaande ouders dat heeel graag willen. Ik zou wel 100 keer nadenken, geef mij maar de natuurlijke weg.

20. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Eens! :p

Deel Deze Pagina