Plassen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sam0110, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hoi,

Ik heb sinds deze week telkens als ik moet plassen, moet ik nog wat meeduwen om mijn blaas volledig leeg te plassen?
    En soms als ik "uitgeplast ben heb ik een lastig gevoel (niet het blaasontstekingsgevoel), alsof de baby steeds lager zakt...
    Kent iemand dit, moet ik dat melden bij de gyn?

2. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Dit heb ik ook! Erg vervelend vooral snachts.. Als ik dan net ben geweest en ga in een bepaalde houding liggen moet ik weer en zo blijf ik gaan.

3. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Nee ik bedoel meer dat wanneer ik plas, ik voel dat er nog moet komen maar het komt er niet vanzelf uit, ik moet echt een aanzet geven en duwen om het laatste eruit te krijgen, echt vreemd...

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, heb ik ook! Wat bij mij helpt is na het plassen nog even helemaal naar voren buigen terwijl je nog op de wc zit en dan komt er altijd nog wat. Goed uitplassen is heel belangrijk. Anders toch meer kans op een blaasontsteking.
    Hoop dat je wat aan de tip hebt.

5. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb het ook. OOk als ik aan het lopen ben het gevoel alsof ik moet plassen. Dan ga ik naar de wc en komt er neits.
    Daarna weer staan en krijg ik dat gevoel weer.
    Moet iedere keer ook even kracht erachter zetten om te plassen

6. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Bedankt voor de tip shampoo, ik zal die uitproberen :)

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb het ook. kan moeilijk leegplassen en moet daardoor heel vaak kleine beetjes. eerst lag mijn baby heel laag en nu in en stuit. ik heb ook nog steeds veel last van de banden. mijn buikje hangt ook echt aan de voorkant. ik denk dat het allemaal verband houdt. ik heb er wel blaasontsteking door gekregen en blijf ook langer zitten. soms komt er nog wat na en soms ga ik ff staan of met het bekken kantelen of naar voren ahngen zoals al beschreven is hierboven en dan weer zitten en komt er soms nog wat.het is een gedoe maarja nog 10 weken ofzo. alleen wordt halve nachten naar de wc lopen soms wel stomvervelend inderdaad ja. ik probeer dan maar te denken met humor dat ik in ieder geval al aan de gebroken nachten gewend ben geraakt.

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik vergeet nog te zeggen dat er inderdaad altijd ook een bepaalde druk is ja. ook als je net geweest bent. als ik dan meteen weer probeer komt er soms wel wat en soms niet. maar echt opgelucht voel ik me zelden inderdaad.

Deel Deze Pagina