Hallo, misschien een beetje stom, maar ik moet toch even mijn verhaal kwijt en vroeg me af of iemand dit herkent of er meer vanaf weet?Wij zijn inmiddels ruim een jaar bezig, en twee maanden geleden gestart in de MMM. Bij de gynaecoloog kreeg ik na een echo te horen dat ik PCOS heb en dat ik veel meer klachten zou gaan ontwikkelen. Ik was daar al behoorlijk van geschrokken. Vervolgens hebben we er toch voor gekozen om verder te gaan naar de fertiliteitsarts, omdat ik de symptomen van PCOS niet herkende. Inmiddels hebben we daar twee afspraken gehad. In de eerste afspraak werd weer een echo gemaakt, en op basis daarvan gaf deze gyn aan dat ze nauwelijks kenmerken van PCOS zag. Omdat ik soms best erge menstruatiepijn had, dacht ze aan endometriose, maar na onderzoek gaf ze aan daar niet direct aanwijzingen voor te zien. Daarom een maand hormonenonderzoek gehad. Hier kwam uit dat mijn hormonen prima zijn, ik heb een goede eisprong en PCOS is uitgesloten. Wel wilde ze graag een kijkoperatie doen om te kijken naar endometriose, omdat die kans toch ineens wel aanwezig is. En tussen neus en lippen door gaf ze nog aan dat mijn FSH gehalte hoger was (10), maar dat dat gezien de rest van de hormoongehaltes niet zo belangrijk was, maar dat ze om die reden toch even het reservegehalte van de eitjes wilde meten en nog een stofje dat bij endometriose vaak gezien werd. Nu schrok ik al heel erg van de kijkoperatie, gezien de conclusies vorige afspraak had ik dat niet verwacht en ik word vrijdag al geopereerd (dus een week nadat ik dit gehoord heb). Ik had daardoor ook helemaal niet zo gelet op het FSH gehalte, maar nu heb ik net dit gegoogled en ik ben daar behoorlijk van geschrokken. Dus heb een beetje paniekgevoel nu, direct heb ik endometriose en ben ik vervroegd in de overgang, zie het even niet meer gebeuren dat we ooit kindjes gaan krijgen. Herkent iemand dit, of heeft iemand misschien meer informatie hierover? Sorry voor het lange verhaal...Groetjes Anna