de griep prik

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door fempje, 16 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fempje

fempje Bekend lid

27 sep 2006
    504
    0
    0
    hallo meiden

eff een vraagje mag ik nu mijn jaarlijkse griep prik halen nu ik bezig ben om zwanger te worden?is dat niet schadelijk of zo?

groetjes fempje

2. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hoi Fempje,

Heb toevallig vrijdag de oproep binnen gekregen en gelijk de HA gebeldm, want tja je ziet het: 8 weken zwanger. Op het moment van de prik zou ik 12 weken zwanger zijn. De HA zei dat als je de prik om echt accute redenen moet hebben (hartklachten oid) het wel aan te raden is, maar niet in de eerste drie maanden van de zwangerschap. Bij mij is het vanwege astma, die niet zo heel zwaar is en een griepje is voor mij dus niet levensbedreigend. Daarmee raadde hij mij af dit jaar de prik te halen.

Aan jou de overweging. Hoewel.....misschien ook de vraag of de stoffen niet al "verwerkt" zijn op het moment dat je zwanger bent? Geen idee hoe dat werkt, dus gewoon ff de huisarts bellen denk ik?

Groetjes
    Judith

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    meestal krijg je de griepprik gemiddeld vanaf sept - nov, en aangezien je em toch al zou halen zou ik ik als ik jou was heel simpel aan de ha vragen hoe het zit en of de griepprik een bepaalde uitwerking heeft en er een tijdsbestek geld waarin je na de griepprik beter even niet zwanger kunt worden omdat je bezig bent zwanger te worden...en of dat het andes beter is om "even te wachten" met kinderwens of griepprik?

idd is het zo dat je in de 1e 3 maanden van de zwangerschap geen griepprik krijgt...

succes meid gewoon ff vragen dus...

4. Happy1

Happy1 Actief lid

2 aug 2006
    118
    0
    0
    huishoudelijke hulp
    Groningen
    Heej wat een goeie vraag! :D
    Zelf probeer ik ook zwanger te worden, en moet 1 november mijn prik halen, maar ga eerst de ha maar bellen!

Bedankt: Liefs Happy :D

5. fempje

fempje Bekend lid

27 sep 2006
    504
    0
    0
    hey meiden dank e wel voor jullie advies.us ik ga dit jaar maar toch mijn griep prik overslaan hihihihi :D

groetjes fempje

6. Amle

Amle Niet meer actief

Ik zit met hetzelfde, heb er alleen nooit bij stil gestaan dat een griepprik 'schadelijk' kan zijn als je zwanger probeert te raken. In mijn omgeving is er niemand die weet dat we gestopt zijn met de pil en ik houd de schijn goed op... ik durf dus eigenlijk geen contact op te nemen met de huisarts (woon in klein dorp, weet wel dat het vertrouwelijk is enzo, maar toch...). Heeft iemand van jullie een duidelijk antwoord?
    Ik krijg de griepprik vanwege (een verminderde vorm van) astma. Ik ben net nog ongesteld geweest, dus nog niet zwanger.

Alvast bedankt!

Gr. Elma

7. Happy1

Happy1 Actief lid

2 aug 2006
    118
    0
    0
    huishoudelijke hulp
    Groningen
    Hoi,

Het is mij ook afgeraden om de spuit te halen, Ik kan hem halen op 1 nov, maarop 31 okt heb ik mijn nod. Maar hij zei dat als ik wel ongi wordt ik de prik zo kan halen, maar nu ik dit weer lees, zit mij dat niet lekker, want maand erna kan ik well zwanger zijn, en als ik dan net mijn griepspuit heb gehad, is dit toch schadelijk.
    Beetje vreemd verhaal. Heb voor mezelf besloten om ook als ik ongi word hem niet te halen, lijkt mij verstandiger! :)

Liefs Happy

8. Cath

Cath Actief lid

11 sep 2006
    225
    0
    0
    Van wat ik van de griepprik weet is dat de geleerden er zelf ook nog niet uit zijn (vwb het eerste trimester van de zwangerschap) of het al dan niet schadelijk is voor de vrucht. En om nu het zekere voor het onzekere te nemen, geven we geen griepprik aan vroegzwangeren.

9. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik ben niet in de eerste 3 maanden meer maar ik haal hem ook niet, volgensmij heb ik dit jaar zelfs geen oproep gehad, zal wel zijn omdat ik de prik zowiezo niet ophaal.. ik ben neit zo'n voorstander van pilletje voor dit, pilletje voor dat. En aangezien ik geen ernstige klachten heb van allergieeen meer, al jaren niet meer, vind ik het voor mezelf niet nodig. En buiten dat om vind ik het nu in de zwangerschap zowiezo geen fijn idee.

10. Happy1

Happy1 Actief lid

2 aug 2006
    118
    0
    0
    huishoudelijke hulp
    Groningen
    Nee, ik heb ook voor mezelf besloten om hem dit jaar niet te halen.
    Ik krijg hem omdat ik astma heb, het wordt de laaste tijd veel slimmer.
    Heb hem vorig jaar niet gehad, maar ben al die wintermaanden verkouden geweest, en dat wil ik niet weer, kon er niet van slapen, steeds neus dicht. :(

Het zekere voor het onzekere, haal hem niet!

Liefs Happy :D

11. Niet meer actief

hoi

ik heb al jullie reacties gelezen maar ik kom er niet echt uit wat nou het schadelijke van de griepprik is, als je nog niet zwanger bent maar wel wil worden

ik moet in november voor de griepprik en ben niet zwanger maar wel heeeeel hard aan het klussen ervoor.
    wat kan die griepprik dan voor kwaad?
    wie heeft daar een antwoord op?

ik hoor het graag

ps: ik krijg griepprik omdat ik diabetes heb en hashimoto

12. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Dit is wat op de site van apotheek.nl staat.

5. Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?

U kunt dit middel gebruiken. Het wordt al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Ik denk dat je het beste met de huisarts of een apotheker kan overleggen, die kan zeggen wat het beste voor je is.

Deel Deze Pagina