Herkennen jullie dit? (menstruatie)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door GewoonLinda, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi meiden,

Afgelopen maandag moest ik ongesteld worden, maar er is uiteindelijk alleen een aantal dagen een beetje oud bloed gekomen. Helemaal geen helder rood bloed.
    Het was ook niet heel veel oud bloed. Kon het met een inlegkruisje af.
    Herkennen jullie dit?
    Ik heb dit zelf nog nooit gehad.
    Het begint hier altijd met buikpijn en dan is het meteen een flinke hoeveelheid rood bloed.

Ik ben ruim 8 maanden geleden bevallen en heb al 4 a 5 normale menstuaties gehad.

Nu zullen er wel dames gaan vragen of ik zwanger kan zijn. Wij vrijen altijd met condoom en ik kan me niet voorstellen dat dat mis is gegaan. We hebben in elk geval niks gemerkt.

Wat zouden jullie nu doen? Afwachten tot volgende menstruatie of toch even naar de huisarts volgende week?

(ga morgenochtend voor de zekerheid wel even een zw.test doen)

Ben benieuwd of jullie dit herkennen.

2. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou een test doen! Paar maanden geleden precies hetzelfde gehad, ook met condoom en niets gemerkt, en toch zwanger! Is een miskraan geworden en ben meteen aan de pil gegaan daarna!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb wel sinds mijn bevalling wisselende menstruatie's, de ene keer wat heftiger als de andere.. Maar wel altijd een tampon nodig zeg maar (de ene keer 2 dagen de ander keer 4).

Ik zou idd even testen en anders even afwachten..

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat 1 keer gehad. 'Menstruatie' kwam netjes op tijd. Maar het was maar heel weinig en oud bloed. Na twee dagen was het weer weg. Ik was toen zwanger.

Dus k zou ff een testje doen. Condooms zijn trouwens ook niet zo heel betrouwbaar toch.

5. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    O jee, jullie maken me nu toch wel een beetje zenuwachtig.
    Man en ik hadden besloten het hierbij te laten, omdat ik bij beide zwangerschappen veel last had gehad van bekkeninstabiliteit.
    Als ik nu toch zwanger zou zijn, ben ik natuurlijk wel blij uiteindelijk, maar zou ik wel even aan het idee moeten wennen.
    Tja, of condooms betrouwbaar zijn... Ik dacht eigenlijk van wel.
    Je hoort weleens verhalen dat ie gescheurd is, nou dat hebben wij echt nog nooit gehad. Dus ik dacht eigenlijk wel dat het gewoon veilig zou zijn.
    Ik weet wel dat ik erg vruchtbaar ben. Ben namelijk beide keren in 1x zwanger geraakt, dus misschien moet ik sowieso toch maar extra maatregelen gaan treffen.

6. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik had dit ook bij allebei de zwangerschappen , weinig en ook voornamelijk oud bloed en ook ik was zwanger.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Hier veranderende mijn menstruatie ineens ( na het krijgen van de tweede, rond 7 a 8 maanden na de bevalling) en toen had ik eerst een paar dagen oud bloed en toen even niks een paar dagen en toen pas echt bloed...2 dagen

Dus misschien komt het nog.

8. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ok, wie weet. Maar was het toen ook wat later dan, die 'normale' bloeding?

9. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    met condooms heb je nooit 100 procent zekerheid, zou dus gewoon kunnen dat je zwanger bent. Ik zou een testje wagen

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ben het met de bovenstaande dames eens, het kan zo maar een zwangerschap zijn, maar kan ook dat het wat later goed door gaat zetten.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ja veel later zelfs...

4 a 5 dagen zeker soms 6

12. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ok, dan zou dat het misschien wel kunnen zijn.
    Doe morgenochtend voor de zekerheid even een testje.

13. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Dit heb ik dus ook.. Denk je er na n paar dagen vanaf te zijn, komt er weer wat!

14. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Heb dit deze maand ook gehad. Heb er nog een topic over geopend zelfs. 2dagen voor nod begon het met beetje roze, daarna nog 4! Dagen met beetje bruin. Toen een dag niks. Ik heb een test gedaan toen..negatief. En op de 6e dag eindelijk rood. Dat heeft vervolgens ook nog 6 dagen geduurd. Erg vreemd! En soms twijfel ik nu nog... Borsten zijn groter en zachter?? Zelfs mijn man viel het op (had dit niet gezegd tegen hem). Maarja, zolang testen negatief zijn... Zal het wel niet, toch?

15. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier ook deze maand gehad, heel raar. Eerst wat bruim, twee dagen niks en toen gewoon zoals normaal met flinke kramp. Ben er nu bijna vanaf, maar zo wel 9 dgn zoet mee. Heb ook getest want gebruik ook condooms maar alles negatief. Lees hier veel over onbetrouwbaarheid van condooms, dat valt wel mee toch?! Ik dacht hetzelfde als de pil...

16. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Precies dit dus!

17. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Maar bij mij begon die bruine afscheiding maandagavond en is gisteren opgehouden. Zoals ik bij de meeste van jullie lees hebben jullie die bruine afscheiding korter gehad.
    Maar we zullen zien. De test ligt klaar om morgenochtend meteen te doen. Zelf verwacht ik niet dat ik zwanger ben. Ik voel eigenlijk niet echt iets bijzonders.

18. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    na mijn zwangerschap had ik ook regelmatig hele lichte menstruaties. Hoop dat de test je duidelijkheid kan geven.

19. PJO1983

PJO1983 Actief lid

27 okt 2011
    437
    0
    0
    Noord Holland
    Ik herken dit, zo was mijn laatste menstruatie ook. Maar ik was gestopt met de pil (na 2 maanden gebruiken). En condooms zijn niet helemaal veilig zeker niet als deze scheuren (vorige week in mijn vruchtbaar periode).

Aks je normaal gesproken altijd meer en helder bloed verliest dan zou ik toch als ik jou was een testje wagen. Ik kan me voorstellen dat het dan wel ff slikken zou zijn inm bekkeninstabiltwit in je vorige zwangerschappen maar dat je uiteindelijk wek blij zal zijn!

Succes!

20. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik had ook al een beetje zitten rondsnuffelen op internet naar zelfde verhalen als de mijne, maar als dames dit hebben, is het vaak na het stoppen met de pil. Daar kan het bij mij niet aan liggen, want ik heb al in geen 10 meer een pil geslikt.
    Ja, morgen zullen we het weten.
    Maar wat nou als het negatief is, moet ik hier dan mee naar de dokter, of kan ik het ook nog even een paar menstruatiecylussen aankijken?

Deel Deze Pagina