Om jullie even een hart onder de riem te steken: De volgende producten worden tijdens jouw zwangerschap afgeraden: Rauwe melk Rauw vlees zoals tartaar; halfdoorbakken biefstuk Rauw vleeswaar zoals filet american; ossenworst; rosbief; fricandeau Rauwe kip(pevlees) Rauwe vis Rauwe schaal- of schelpdieren Kaas van rauwe melk zoals brie; camembert; roquefort Onverpakte kaas waarvan je niet weet of het van rauwe melk is gemaakt Lever (veel vitamine A, welke schadelijk is voor het ongeboren kind) Eet de volgende producten met mate: Leverproducten zoals paté; leverpastei; leverworst. Niet meer dan 15 à 20 gram er dag. Hierin zit veel vitamine A. Teveel vitamine A is schadelijk voor het ongeboren kind. Rookworst, rookvlees, rauwe ham, omdat hier veel zout in zit wat de bloeddruk verhoogt. Drop. In drop zit glycerinezuur waardoor je bloeddruk kan gaan stijgen. Zout en zoutproducten, zoals kant-en-klare sausen en soepen, aromas, omdat zout de bloeddruk verhoogt. Ik weet het, het is een schrale troost
hahahah kan me gestolen worden allemaal eerlijk gezegd. Dit kan ik echt wel 9 maanden laten staan (eet er nu ook amper wat van)
ghehehe tell me a joke then! Ik snap wat je bedoelt te doen, maar ik gok dat veel meiden die wat langer bezig zijn het niet zo veel uitmaakt wat ze wel en niet mogen eten als ze zwanger zijn. Meiden die kort bezig zijn trouwens ook niet. Maar wel lief dat je er aan denkt hoor!
Toch wel een klein beetje troost;ik eet de meeste dingen op dat lijstje namelijk heeeeeeeeel graag! Thanx,Jusi! Nog 1tje:Je hoeft dat heerlijke wijntje,Passoatje of biertje niet per se af te slaan! (Voor alle duidelijkheid;ik zou natuurlijk veel liever zwanger zijn en dit allemaal laten,maar we moeten de positieve kant inzien! ) Ik vind dit topic een goed idee,voor meiden die er effe een dagje doorzitten!
Ik ben zelf ook veel liever zwanger, daarom zocht ik even wat dingen op waar ik weer wat positiever van ga denken
Ik denk dat ik nog het meest de carpaccio zou missen! Da's toch wel mijn lievelings voorgerecht als we uit eten gaan...
denk dat je hier niet echt veel op hoef te letten pas met 6 weken gaat dit van van toepassing komen meende ik zo dus zo lang het niet zover is Maar eet weinig van dat allen
hahahaha, grappig maar ik kan dit wel 9 maanden missen hoor. Ik zou zoo... graag zwanger worden! dan laat ik deze voedingswaarden er wel voor hoor, enkaas lust ik al n iet echt graag en lever ,krijg ik nie binne dus wel toffe topic!
Idem hier, en dit met een lekker wijntje! Of een slaatje met scampi is ook af te raden. Dan heb je nog het probleem dat de sla op restaurant niet altijd goed gewassen is. Ach ja
Wij hadden pas een logé van 1 jaar (voor het eerst, dus wij zijn echt niets gewend) en we hebben de hele nacht niet geslapen. Hij maakte continue geluidjes in zijn slaap en dan zaten wij meteen rechtop. Om 5.30 uur was meneer klaarwakker, dus zijn we maar opgestaan.... En een vermoeiende dag volgde.... De nacht erna (eigenlijk vroege avond, haha) lagen we total loss in bed elkaar aan te kijken, zo van: "Wat lekker zeg dat hij weer naar huis is en we morgen uit kunnen slapen" (niet lullig bedoeld hoor want het is echt een schatje!). Dus daar werd ik even aan herinnerd door mijn mannetje toen ik van de week weer ongesteld werd.... Schrale troost, maar toch.....
Ik heb ook geen moeite om de dingen op dat lijstje over de slaan, de alcohol ook niet trouwens. Wil gewoon zwanger worden, de rest qua voedsel en drank kan me gestolen worden haha
Oh maar dan weet ik er nog wel een paar! * striea ( en nee dat smeren werkt echt niet!), * maanden lang misselijk, * veel aankomen (wat veel ruggegraat vereist om na bevalling weer kwijt te raken) * Incontinentie tijdens en na zwangerschap, * totaal ruptuur tijdens bevalling, * extreem veel afscheiding tijdens zwangerschap ( dus inlegkruisjes niet weg gooien hoor!) * Zwangerschapsmasker ( ziet er niet uit en blijft soms wel een jaar zitten) * Aambeien, * Opgezwollen handen en voeten, dus je mooie schoenen kun je niet meer aan! ( vooral leuk om met kerst, slippers te moeten dragen) * Om het uur naar de wc moeten, ook snachts ( vooral de laatste weken! begin je lekker uitgeput aan je bevalling!) * Tijdens de bevalling denkt iedereen maar in je ....... te mogen frutten om te kijken hoeveel ontsluiting je hebt! * bloeduitstortingen in je ogen van tijdens het persen, dus vergeet die leuke lieve 1e foto's maar, je ziet er uit als een monster! * Spataders, * etc. * etc. Maar..... begrijp me niet verkeerd ... ik kan niet wachten tot het weer zover is
Ik probeer wel eens mezelf op te beuren dat je met zo'n kleintje niet zo gemakkelijk een avondje met je mannetje weg gaat, en dat het soms toch nog wel handig is zo zonder kids...maar toch wat je ECHT wilt is zo'n kleintje en dan kun je jezelf wel op willen beuren maar dat werkt maar heel tijdelijk of helemaal niet...
Dat bedoel ik.... Dan probeer (met de nadruk op probeer) ik er het voordeel van in te zien dat we nog geen kindje hebben.....
voor mij ook geen punt, ben vegan dus geen vlees en ook geen producten dat deeltjes van dieren in zitten