wanneer inschrijven peuterspeelzaal

Discussie in 'De lounge' gestart door Pandora, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik kom regelmatig tegen dat je je ongeboren kind al in moet schrijven voor het kinderdagverblijf ivm lange wachttijd!
    Nou willen wij ons kindje straks pas met de 2,5 naar de peuterspeelzaal laten gaan, omdat dit eerder niet hoeft
    en 2,5 vind ik een mooie leeftijd om 1 of 2 dagdelen lekker met andere kindjes te gaan spelen.
    Wanneer moet je voor een peuterspeelzaal een inschrijving wegdoen?

2. Only me

Only me Niet meer actief

Verschilt per peuterspeelzaal, hoeveel plek er is en hoe lang de lijst is. Ik zal beginnen met bellen en info opvragen, zij kunnen je adviseren wanneer je de aanvraag in moet dienen.

3. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    je zou nou al een inschrijving de deur uit kunnen doen hoor, meestal is de oproep toch pas vanaf 2,5 jaar...ben je in ieder geval de wachtlijst tegen die tijd voor...

4. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Voor kdv moesten we ons hier vóór de zwangerschap al aanmelden eigenlijk. We hadden geluk dat er een nieuwe vestiging werd geopend, want alles zat stampvol.

Maar voor de peuterspeelzaal geven we ons nu op (zoontje is bijna 2), dan kan hij met 2,5 jaar er naartoe.

Binnen de gemeente verschilt dit dus al, laat staan hoe het bij andere gemeentes is. Gewoon eens rondkijken op internet welke peuterspeelzalen er zijn. Ga daar eens langs om te kijken hoe de sfeer is, hoe het er uitziet, waar je gevoel het beste is. En vraag dan wanneer je je ervoor moet aanmelden. (Of andersom natuurlijk :))

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik zal wel eens informeren...kan me niet herinneren dat mijn zussen hun kindjes al zo vroeg in hadden geschreven!
    Een vriendin van mij werkt hier op een KDV, dus zij zal het vast wel weten

nou is het in ons geval ook niet zo dat we perse meteen plek moeten hebben ivm werk, maar gewoon omdat ik het vanaf 2,5 een mooie leeftijd vind ( eerder hebben we oppasoma's :D )
    Maar het zou wel jammer zijn als ik "te laat" ben ;)
    Pfffff...waar je allemaal al aan moet denken als ze net 3 cm groot zijn :D

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens mij konden wij onze meid aanmelden toen ze 1 jaar en 10 maanden was, eerder had weinig zin. Ze is met 2 jaar en 8 maanden voor het eerst naar de psz geweest. Ik zou het even navragen, want niet overal is het hetzelfde.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tis idd overal anders. hier heb ik het een half jaar geleden gedaan en plurk mag volgende week komen zo gauw ze 2 is

8. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dochtertje met 1,5 op gegeven en dat was te laat om met 2,5 te kunnen gaan.
    Zoontje dus met 1j opgegeven en die kan wel met 2,5 beginnen.

Het hangt natuurlijk heel erg af van de grote van de psz, hoe meer lokalen gebruikt worden hoe meer kinderen kunnen gaan.
    Hier is t niet zo groot. Er is maar 1 lokaal voor de hele week.

Voor de opkomst van de kinderdagverblijven gebruikten ze 3 lokalen. Toen was ruim na de 2e verjaardag nog vroeg genoeg.

9. caroline16

caroline16 Niet meer actief

inschrijven voor een peuterspeelzaal mag pas vanaf 1,5 jaar..

Deel Deze Pagina