iemand hier verstand van beleggingen/obligaties???

Discussion in 'De lounge' started by nonnie26, Jan 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hoi meiden,

het volgende:
    mijn man heeft voor die mij leerde kennen een aantal aandelen/obligaties gekocht/vastgelegd/geinvesteerd??? weet niet hoe het zit :)

het volgende nu willen we sorry IK van die aandelen en obligaties af maar kan nergens terug vinden of hij vast zit aan een bepaalde termijn of dat er iets van opzegtermijn is of een schuld die je moet betalen als je het stop zet????

ben nu thuis als thuismama en die aandelen willen we toch niets mee doen en het geld wat er per maand ingestoken word kunnen we goed gebruiken om te sparen voor ons meisje..

a.s dinsdag komt onze adviseur langs om alle verzekeringen en de hypotheek die we nu hebben te bespreken maar nu wil ik dus ook gelijk het een en ander vragen mbt tot die aandelen enzo maar ja ik heb er de ballen verstand van dus als hij zegt nee die kan je niet opzeggen dan heb ik dus niets anders dan hem te geloven... die papieren kan ik namelijk niet terug vinden want ik doe de administratie sinds we samen zijn en van daarvoor is blijkbaar verdwenen mijn man zegt dat ie het eigenlijk ook niet weet dus het schiet lekker op zo..

dus is er iemand die mij hier iets meer over kan vertellen???

en weet iemand ook: stel ik zeg het op als dat mogelijk is kunnen we dan het geld krijgen wat het nu waard is???

hoop dat er iemand is want echt duidelijk is mijn verhaal niet denk ik???

liefs nonnie

2. Botiwo

Botiwo Actief lid

Nov 30, 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook zoiets. Bij mij komt het dit jaar vrij. Krijgt je man niet een x per jaar een overzicht met de einddatum erop? Het is wel belangrijk dat je weet wanneer het vrij is, want voor de termijn zou ik het dus echt niet ophalen. Je houdt bijna niks over. Voor meer info kun je me pben.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Weet je waar het is afgesloten? Heb je overzichten gezien etc? Je moet eerst weten wat je waar hebt afgesloten voordat iemand er iets over kan zeggen (incl de adviseur). Ik zou beginnen met het bedrijf te bellen waar maandelijks je geld naar toe gaat en om een overzicht vragen van alles. Daar zou ik tevens een kopie van het contract met de voorwaarden vragen.

4. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

@botiwo, bedankt voor je snelle reactie, ik kreeg vandaag met de post dus het jaarlijkse overzicht maar er stond verder geen einddatum of iets op en we hadden het vorige week al besproken dat we er vanaf wilden en je ziet krijg je een overzicht maar kan der verder niets mee in mijn ogen kan alleen zien wat het nu waard is en waarin die geinvesteerd heeft..

@rosao, de investeringen zijn gedaan bij het bedrijf van die adviseur hij heeft destijds dus mijn man ( zwak schaap ) geadviseerd om dat te doen want over 10 jaar had je dan je uitleg eruit ofzo maar ja dat weet ie dus niet precies slimmerd.. die adviseur kan me dus wel vertellen hoe het zit maar ben bang dat ie er dus omheen gaat l*llen..

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Toch sowieso kopie contract en voorwaarden vragen als je die kwijt bent. Daar staat alles in. Daarnaast proberen zo veel mogelijk op schrift te krijgen. Soort voorbeeld van als ik het nu verkoop dan zijn dit de gevolgen.

Share This Page