C en D hebben een potje op hun kamertje staan, mede omdat onze wc dus beneden is. Maar ik vind dit 3x niks Vanaf wanneer zou het kunnen dat ze s nachts zelf naar de wc gaan? Er gaat automatisch licht branden als ze naar beneden gaan.
Waarom vind je het niets? Hier ook potje op de kamer bij de oudste. Hebben wel toilet boven maar 's nachts gaat ze altijd op het potje als ze moet plassen.
Zoontje van vier gaat bij oma en opa gewoon naar beneden om te plassen snachts. Licht in de hal staat altijd aan.
Wij laten boven altijd een lichtje aan op de overloop en in de badkamer. Als ze wil kan ze er zelfstandig heen maar ze doet dat nooit... We hebben boven nooit een potje op de kamer gehad omdat ze 's nachts nooit hoeft. Wel gaat ze 's ochtends soms zelfstandig naar het toilet en als we boven geen toilet hadden dan zou ze dus gewoon naar beneden gaan (denk ik)
Onze oudste is net vijf. Hij hoeft gelukkig zelden 's nachts naar de w.c. Maar als hij 's nachts moet, dan is dat als papa of mama erbij is hoor. 't Is een echte schijtluis in donker Wij hebben wel een klein lampje dat vanzelf aan gaat op de overloop en het licht van de badkamer kan hij zelf aan doen. Maar toch vindt hij dat te spannend hoor. En dan hoeft hij niet eens de trap af. Maar goed, een ander kind van vier of vijf durft dat misschien wel.
Tim gaat sinds hij 3,5 is alleen beneden naar de wc 's nachts. Wel doen wij dan het licht aan (via telefoon) Na het plassen gaat hij ook zelf weer terug naar z'n bed.
Hier hoeft hij gelukkig 's nachts niet, maar 's morgens vroeg wel meteen en dan heeft hij een potje op de kamer, maar dat is dan meer omdat hij het naar beneden niet meer red
Ik zou het gewoon eens gaan proberen. Mijn oudste is net zo oud en gaat ook zelf. Niet naar beneden hoor, maar ik denk dat hij dat ook wel oké zou vinden. Wij hebben wel een soort nachtlampje op de overloop aan. Misschien kun je zorgen dat het licht genoeg is, ook op de trap?
dochter plast smachten nooit. Is zindelijk vanaf 23 maanden en heeft tijdje een potje gehad maar hield netjes op tot volgende ochtend. Super blaas net als der moeder. Zoontje was pas nacht zindelijk met bijna 4. Heeft daarna ongeveer half jaar nog potje gehad op de kamer. Daarna is hij beneden gaan plassen. Is voor hem de trap af en hij is er. Heb wel lampje gehaald bij action ( buiten lamp) die aan springt als hij er langs loopt enhij heeft een zaklamp
De oudste vanaf een jaar of 6 denk ik. De jongste is 5,5 en durf het nu nog niet aan, niet omdat het donker is maar omdat ze zo slaapdronken is als ze gaat plassen, dat vertrouw ik niet met onze (best gladde) trap. Ach het potje hebben we toch, vind het nog wel prima zo
Wij hebben boven ook een wc dus het is hier niet van toepassing, maar dochter van bijna 8 zou dat echt niet durven terwijl zoon van net 5 het wel zou doen. Hangt ook van je kinderen af.
Hmm, ik zou daar zelf niet zo happig op zijn. Maar wij hebben nu ook echt een gevaarlijk steile trap. En een wc boven, gelukkig.