Wanneer intiem met man als oudere kinderen in huis?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door cowgirl80, 30 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Havermout

Havermout Niet meer actief

Mijn zoontje is ook 8. Hij mag tot 2015 beneden zijn en dan boven nog lezen (vindt hij heel leuk) of rommelen. Dan gaat hij zelf slapen. Inderdaad om de reden dat wij ook nog even tijd voor onszelf hebben (hard nodig net 3 kleine kinderen en soms zelfs gebroken nachten :roflmao:) en zodat hij ook de dag een beetje “afbouwt” en tot rust komt voor slapen. Vindt hij gelukkig prima.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Oh is zo leuk! Vind deze leeftijd echt heel erg gezellig. En verder beetje creatief zijn en in de avond gaat de deur gewoon dicht en komen ze ook niet meer binnen.

Zxcvb vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Ja dat is hier ook lastig. Ons huis is ook gehorig en overdag en dus in de ochtend komen ze regelmatig bij ons binnen lopen. In de avond doen we de deur dicht en komen ze niet meer binnen.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Het is gelukt hoor! :D
    Ik heb gister de slaapkamer opgeruimd zodat de deur ook een beetje makkelijk dicht kon:|
    En gisteravond man en kind vast naar boven gestuurd, toen kon heb ik nog even rustig de vaatwasser ingeruimd. En boven , toen zoon al in bed lag, heb ik de slaapkamerdeur achter me dichtgetrokken:D En na afloop gewoon weer open gezet!
    Bedankt voor de tips allemaal!

Luna86, Prjbt, zwaaistaart en 11 anderen vinden dit leuk.
  5. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Lastig he! Mensen die zeggen dat kleine kinderen je seksleven op een laag pitje zetten hebben geen tieners :D
    Wij hebben een slot op de slaapkamerdeur en zijn altijd eerlijk erover geweest dat we seks hebben. Deur op slot betekent niet storen. Game geluiden geen last van, want ze moeten een koptelefoon dragen. Als ze zelf teveel geluid maken gaan we erop reageren/ terugroepen, tot nu toe houden ze dan wel op :p

Ze reageren eigenlijk niet raar als de deur op slot zit, dan lopen ze gewoon weg. En anders pech gehad, wij wonen er ook en hebben ook een leven.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Deur dicht = niet zomaar binnenkomen hier in huis. Dat geldt overigens ook voor de kinderen. Als hun deur dicht is klop ik netjes aan.

Verder speelt dat probleem bij ons niet echt meer. Wij slapen in een heel ander deel van het huis. Al ga ik gillend in de gordijnen hangen is er nog geen kip die het hoort, haha. Voorheen benutten we vaak de momenten als ze allemaal aan het sporten waren op zaterdagochtend of aan het buitenspelen. Ook s ochtends heel vroeg is hier nog steeds favoriet, of gewoon heel zachtjes.

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier denken ze dat wij alleen seks hebben als wij een nachtje samen weg zijn. . Dus wijk kunnen het blijkbaar goed verstoppen.

Hier maken we gebruik van de momenten dat ze allebei aan het gamen zijn. Soms in de slaapkamer met de deur dicht en een wasmand erachter haha zodat we tijd genoeg hebben om fatsoenlijk in bed te liggen.

8. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.473
    837
    113
    Hahaha nou echt, sinds ik tieners heb is het echt een stuk minder.

En een 5 jarige die zomaar onverwachts tussen je in kan kruipen doet er ook geen goed aan.

Hier zit de deur standaard dicht, maar mijn 14 en 12 jarige komen iedere avond nog even "gezellig" langs dus daardoor komt het niet vaak meer voor hier omdat we daarna al snel in slaap vallen of onze jongste er alweer ligt

In de ochtend ligt er standaard een kind ligt.

Laatst heeft onze een nacht in haar eigen bed geslapen en waren we allebei midden in de nacht wakker, toen lagen we een keer niet met gespitste oren:roflmao:

IkbenTess vindt dit leuk.
  9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik kan me voorstellen dat het met pubers lastiger wordt, zeker als iedereen gewend is de deuren open te hebben. Onze oudste 2 kinderen slapen op een andere verdieping, dus dat scheelt al een stuk. Verder zijn alle deuren hier ‘s nachts dicht, en de kinderen weten dat ze moeten kloppen als ze binnen willen komen. Niet per se omdat ze dan weten dat mama en papa het gezellig hebben, maar gewoon omdat we ze dat vanaf het begin af aan hebben geleerd, dus dat is nu simpelweg gewoonte geworden. Ook fijn is dat onze oudste van 11 nog vrij veel slaap nodig heeft, dus die ligt keurig om 21.00 uur in bed. Wij hebben dus de avonden nog wel vooral samen en kunnen dan redelijk los ;).

In het weekend weten ze ook dat ze ons niet mogen storen (onder het mom van uitslapen) en gaan ze zelf tv kijken of gamen. Er rust wel een strikt verbod op harde game/tv/schreeuwgeluiden. Als we ze te luidruchtig vinden zet mijn man gewoon op afstand het internet uit. Dat leren ze dan heel snel :D. De jongste weet dat ze vanaf 7 uur uit bed mag en op haar kamer mag spelen. Zij heeft nog een babyfoon en moet het vragen als ze de kamer uit wil. En dat doet ze netjes. Die tijd benutten we ook graag (stilletjes :D).

En tot slot: ik zou toch eens het thuiswerken overwegen. Wij werken ook allebei regelmatig thuis en werken er onder schooltijd best vaak een korte gezellige pauze doorheen:p.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hier net zo. En in het weekend lopen ze in en uit in de avond en nacht. Tenminste de oudste. Deur dicht is echt crime hier, wij hebben ook een hond die door het huis loopt en gaat piepen als de deur dicht is. Bovendien word de slaapkamer te warm met de deur dicht ondanks ramen open. Maar goed, we vinden zo onze momentjes wel

Deel Deze Pagina