Hallo, Mijn zoon van 9 maanden oud wil(de) niets eten. Potjes geprobeerd, vers geprobeerd, rapley geprobeerd. Niets hielp, na een paar baby lepels was hij het al zat. Nu had ik een paar dagen terug soep voor ons gemaakt en heb ik op het laats in zijn soep 1 schepje van ons soep water in die van hem gedaan. Hij smulde ervan. Ik heb hem nog niet zo gulzig zien eten. Zijn fruit hetzelfde, hij wilde maar geen fruit eten geen potjes en geen vers fruit (vers fruit heeft met die winter maanden waarschijnlijk voor hem ook geen smaak). Nu heeft mijn man in zijn fruit van die turkse liga erin gedaan (daar zit dus suiker in). En dan eet hij het in ieder geval beter op. Ik vroeg me af wanneer andere ouders suiker en zout aan de kleintjes gaven? Ik ben er eigenlijk tegen om suiker zomaar te geven, maar als hij anders helemaal geen fruit eet? En 3 maanden vind ik toch wel tijd zat om te laten wennen aan bepaalde smaken of niet?
Als hij het anders niet eet dan lijkt het me simpel: gewoon met mate een beetje er in doen! In potjes uit Frankrijk of Duitsland zit ook meestal een beetje zout of suiker.
Ja ik zou dat denk ik ook doen. Zolang het met mate gaat zal het wel niet zo heel erg zijn denk ik. En als hij anders niet eet...