Wanneer vruchtbaar?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MZ25, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Afgelopen juli ben ik gestopt met de pil. Inmiddels zitten we in ronde drie na twee lange cyclussen van 36 en 41 dagen. Nu is mijn vraag wanneer ben ik het meeste vruchtbaar, aangezien ik lange cyclussen heb? Krijg je eigenlijk wel een eisprong bij een cyclus langer dan 35 dagen? Wanneer ik mijn ovulatie bereken kom ik vaak pas uit op dag 25 van mijn cyclus als ik een gemiddelde aanhou van 39 dagen.

Hoe kan ik het beste mijn vruchtbare dagen bepalen?

Alvast bedankt.

Groetjes Mz25

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je hebt meestal een eisprong rond 14 dagen voor je ongesteldheid. Dat zou bij jou rond dag 25 zijn ja. Je hebt veruit de meeste kans dat je een eisprong hebt, je kunt met ovulatietesten werken om het moment beter te bepalen.
    Slik je ook foliumzuur?

Mirjam

3. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Is het niet zo dat ik geen eisprong heb omdat mijn cyclussen zo lang zijn? Welke ovulatietesten zijn goed? Ik slik davitamon compleet mama vanaf het moment dat ik gestopt bent met de pil, afgelopen zomer. Ik ga nu vanaf komende maand ook vruchtbaarheidsverhogend glijmiddel van pre-seed gebruiken. Heb je daar ervaringen mee?

Groetjes Maud

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Maud

ik heb geen ervaring met merken ovulatietesten.
    Misschien kun je rondvragen op het forum.
    Je cycli zijn niet dermate lang dat je geen eisprong zou hebben.
    Ik heb geen ervaring met dat pre seed, maar het lijkt me grote onzin....

Mirjam

Deel Deze Pagina