Beetje gekke titel maar bedoel waneer mag vast voedsel echt een fles gaan vervangen. Mijn dochter was altijd al een slechte drinker maar gelukkig eet ze verder goed. Ze is alleen in 3 weken tijd van 700 cc per dag melk naar 530 CC gegaan. Ze eet nu dit: 07:00 fles 180/6 09:00 slapen 11:00 wakker en dan fruit (1 stuk en als ze erge honger heeft 1,5) 12:30 fles van 120/4 (meer gaat er niet in) 13:00 naar bed 15:30 wakker 16:30 warme hap aardappel met groente 18:00 slapen dan maak ik haar rond 21:30 altijd wakker voor een fles van 200 CC Krijgt ze voldoende binnen?
Lijkt een beetje op ons schema. Ook kwa slapen. Leuk! Ziet er goed uit hoor! Ik zou rond half 1 een broodje geven en erna de fles. Kan ze zelf bepalen hoeveel ze daarvan wil. Als ze in de middag wakker wordt mag ze een tussendoortje, rijstewafel oid met wat water. Dan kun je warme hap evt iets later doen en wellicht laatste fles voor ze echt moe wordt? Misschien dat ze hem dan ook door trekt
Om nog even op je vraag te komen, rond de 9 maanden zouden ze moeten kunnen teren op bijv. een boterham en een beker melk tussen de middag, en niet meer op een volledige fles melk. Mijn dochter had met 8 maanden niet meer genoeg aan haar ochtendfles dus kreeg ze een bordje pap (en nu nog). Brood gaat te langzaam en pap = lepel en doorslikken. Snel dus
07:00 fles 180/6Ik zou een echt ontbijt introduceren. Bijvoorbeeld pap of een broodje 09:00 slapen 11:00 wakker en dan fruit (1 stuk en als ze erge honger heeft 1,5) persoonlijk zou ik iets korter later slapen. Dus iets later naar bed of iets eerder eruit. Fruit om 9:30 waardoor er meer ruimte is voor de lunch. 12:30 fles van 120/4 (meer gaat er niet in) broodje + melk 13:00 naar bed 15:30 wakker 16:30 warme hap aardappel met groente wat vroeg... eet jij ook zo vroeg? 18:00 slapen dan maak ik haar rond 21:30 altijd wakker voor een fles van 200 CC Dit zou ik niet meer doen. Ik zou haar de warme maaltijd wat later doen (zelfde tijd als jij zelf?) en dan rond 19:00 een fles en naar bed. Die fles hoeft niet zo groot te zijn. Het is wel genoeg maar je wilt wel naar ontbijt - lunch - avondeten en bijvoorkeur natuurlijk op tijdstippen dat jullie ook eten.
Ik heb het nu zo vroeg gedaan omdat ze anders het pas kreeg om 19:30 en dat vind ik dan weer erg laat. Ik eet niet zo vroeg maar de kinderen eten wel vroeger. Ik geef de fles niet omdat ik bang ben dat ze anders niet doorslaapt maar omdat ik bang ben dat ze anders te weinig krijgt? in de ochtend is het best stressen met 3 kinderen dus de fles is nu wel het meest makkelijke. Moet er wel bij zeggen dat ze pas met 3 weken echt goed bijvoeding eet. Voorheen vond ze het maar niks