Hoihoi even een vraagje over een evt berekening van mn zwangerschap 7 nov was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Toen ik met de pil gestopt ben heb ik meteen een bloeding/ongi gehad. Daarna 48 dagen niet en dus 48 dagen cyclus.. Dus vanaf 7 nov geteld zou ik 24 dec mn NOD hebben. Omdat ik zo nieuwsgierig was enz enz heb ik rond de dag dat ik een cyclus van 28 dagen zou hebben een test gedaan deze was negatief(5dec). Dus ik dacht nou dan maar gewoon wachten op mn ongi. 18 dec heb ik omdat ik zere borsten had en nog wat vage klachten en een cliente op t werk zei stellig tot 3 keer toe "baby in de buik" heb ik maar een test gedaan. Tot mijn grote verbazing was die positief! Ik kan 15 januari naar de vk, maar ben echt heel benieuwd hoever ik zou kunnen zijn. Als ik nl uitga van 7 nov dan ben ik 7 wekenen nog wat zwanger. Ik heb ook al een buikje. Maar als ik 5dec negatief teste dan kan ik toch nu geen 7 weken zwanger zijn. Of had ik teweinig hormonen toen? Ik heb zowiezo nergens last van niet misselijk of andere kwaaltjes dus mss dat de hormonen bij mijniet zo heftig zijn? Kweet niet hoe dat werkt. lang verhaal en mss kun je er oo niks over zeggen maar ben gewoon benieuwd. alvast bedankt en fijne jaarwisseling! groetjes ellen
Hoi Ellen, Gefeliciteerd met je zwangerschap. Dat je op 5 december een negatieve test hebt gehad wil dus zeggen dat je geen cyclus van 28 dagen had. Maar het zou kunnen dat je de dag erna wel een positieve test zou hebben gehad. Dus bij een cyclus van 29 dagen. En dit zo door tot 18 dec, dus cyclusdag 41, want toen was je test positief... Dus je hebt een onduidelijke termijn die 12 dagen verschil met zich meebrengt -> van 6 weken zwangerschap tot 7w5d (heb ik dus uitgerekend voor je). Dus je uitgerekende periode aan de hand van je menstruatie en je test is van 15-08-07 tot 26-08-07. Een echo zal nu sowieso moeten uitwijzen hoe ver je zwanger bent. En je kunt door de hormonen echt al een buikje krijgen, ook al ben je pas een week of 6-7 zwanger. En wel of geen klachten wil ook niets zeggen over of het goed gaat of niet. Dus gewoon maar afwachten tot 15 januari! Fijne jaarwisseling! Groetjes Brigitte