alyssa moet een pufje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dorisn, Sep 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ben vanmorgen bij de ha geweest omdat alyssa zo ontzettend ligt te hoesten. soms bromt ze ook tijdens het ademen en als ze dan tegen me aan zit voel ik het slijm gewoon borrelen (beetje rare uitleg). snachts wordt ze er ook regelmatig wakker van. nu blijkt dat ze licht bronchitis heeft :cry: nu kan ik vanmiddag bij de apotheek een pufje en een babyinhaler halen.

wie heeft hier ervaring mee? en hoe reageerd je kindje erop?

alyssa is nu bijna 6maanden.

liefs doris

2. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

helaas herken ik het..mijn dochtertje moest het met die leeftijd ook..
    maar zij heeft astma
    ik vond het de eerste keren verschrikkleijk omdat ze hard schreeuwde zew ilde de babyhaler niet op haar neus!
    ik moet zeggen het ziet er ook wat heftig uit.
    ik heb haar in het begin de babyhaler gegeven voor te spelen.
    daarna deed ik een liedje zingen en maakte er een soort spelletje van.
    toen ik dat deed ging het stukken beter..nu lacht ze er mee alsd ik het voor de dag haal.
    Maak er echt een leuk spelletje van en foseer ze niet anders wordt het drama..
    succes ermee..ps het werkt uitstekend hoor..hier heeft ze er bijn ageen last meer van! ;)

3. mel1977

mel1977 Actief lid

Hier hebben we ook ervaring met de babyhaler en Sam vond het helemaal niks.
    We hebben er in getoeterd, door gezongen, door gepraat, gek gedaan, hij vond het allemaal geweldig, totdat dat ding op z'n snoet kwam, dan was het een drama. Ik kon het wel alleen, al vond ik het een stuk prettiger als we samen waren.

Maar goed, hij heeft de puf op en af ongeveer 3 maanden moeten gebruiken en de laatste keren leek hij het gewoon allemaal over zich heen te laten komen. (of wij waren er gewoon makkelijker in geworden, dat kan ook)

Nu hij een jaar is merk ik wel een groot verschil als hij verkouden is. Hij piept en raspt niet meer zoals toen hij dat ding nodig had, gelukkig!

Succes ermee!

groetjes

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,346
    36,205
    113
    Jesper heeft er ook een. In het begin vond hij het nogal verschrikkelijk eerlijk gezegd. Wij hebben hem toen ook dat ding gegeven om mee te spelen en sindsdien gaat het een stuk beter, maar ik moet er ook echt een spelletje van maken.

Wat hier ook goed helpt is het kapje gebruiken als Jesper slaapt. Lijkt wat zielig, maar dan heeft hij het tenminste niet door en ademt hij goed in.

5. Diana82

Diana82 Actief lid

Nov 7, 2006
    353
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje heeft ook heel lang de babyhaler gebruikt. Hij kreeg hem voor het eerst met 4 maanden en is er nu net 6 weken vanaf (hij is nu 19 maanden).

De tips van spelletjes doen enzo hielpen bij ons redelijk goed. Al vond hij het evengoed niet echt fantastisch zeg maar. De laatste maanden telden we af van 10 tot 1 en als hij dan netjes stil bleef zitten zeiden we als we klaar waren: ''goed gedaan Valentijn" dan moest hij heel hard lachen. Ze wennen er dus wel aan.

Succes

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,346
    36,205
    113
    Wij hebben hem nu trouwens al veel minder nodig dan toen hij nog jonger was.

7. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Mick heeft heel lang vernevelde medicijnen gehad via de pariboy (4x per dag een half uur in totaal). Dat was heel intensief. Maar omdat hij er minder benauwd van werd liet hij het goed toe. Na een jaar zijn we gaan afbouwen en nu krijgt hij sinds een maand of 4 via de babyhaler combivent en flixotide (beide 2x per dag). Wij doen 15 seconden per medicijn en tellen dan mee.
    Mijn tip is dan ook: maak er een spelletje van: zing een liedje of tel mee.

Wat we destijds ook wel deden toen hij zo klein was is een bumba dvd opzetten. 1 aflevering = 5 minuten, dus per medicijn keken we 3 bumba-filmpjes. Dat werkte echt PERFECT!
    Maar goed, je hoeft met de babyhaler niet zo lang, dus dat scheelt.

Sterkte!

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    dank jullie wel voor de reacties. ik moet zeggen dat het me toch wel meer aan het hart gaat dan ik dacht. lijkt me idd een vreselijk gezicht. alyssa net zo`n ding op dr mond en neusje. ik ga hem zo halen (medicijnen worden hier eind van de middag bij de ha gebracht) en dan laat ik alyssa er eerst wel mee spelen. hier is alyssa helemaal fan van baby tv, dus ik denk dat we die maar aanzetten als ze dr pufjes moet.

hoe lang duurde het ongeveer voordat jullie resultaat/ verbetering zagen?

liefs doris

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Mijn zoon heeft bijna een jaar de babyhaler gebruikt met 2 verschillende puffen. Het werkte prima ook al vond hij het niet altijd leuk. Maar 1 van die 2 puffen gaf ook een prikkelend gevoel in de keel, vandaar. (we hebben het zelf eens getest bij onszelf....ik weet het...foei)

Met de blauwe puf zagen we direct verbetering. Bij de rode pas vanaf een paar weken. Daarna moesten we het blijven gebruiken uit voorzorg.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,346
    36,205
    113
    Jesper kreeg ventolin, daarmee moet je eigenlijk zo goed als direct wel resultaat van merken.

11. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik weet uit eigen ervaring dat ventolin inderdaad bijna direct werkt.

12. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,305
    0
    0
    Amsterdam
    Ventolin werkt inderdaad snel, het piepen/zwaar ademen verdwijnt binnen enkele minuten.

Ontstekingsremmers hebben echt een aantal weken nodig om te werken. het duurt ook echt superlang om dit af te bouwen. Dus het hangt ervan af welke medicijnen je hebt.

Voor de acute 'benauwdheden' en echt dat rochelen mochten wij zo nodig extra ventolin gebruiken overdag. Het heeft bij Mick echt lang geduurd voor hij zo goed was als nu, maar ik heb begrepen dat ze er na een paar jaar echt overheen kunnen groeien.

Het is eerst zo'n vreselijk zielig gezicht, maar het went echt snel hoor! Voor je het weet wordt het net zo'n ingebakken ritueel als bv.in bad, tandjes poetsen, naar bed.

Echt!

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft net dr eerste pufje gehad.
    ik heb dr eerst ff laten spelen met de babyinhaler, maar die vond ze te groot.
    toen heb ik hem over dr mondje en neus gezet en er een spelletje van gemaakt. na 3x doen vond ze het goed dat ik het deed.
    net met pufje viel het me ook hartstikke mee, ze liet het gewoon toe.

kheb alleen nog een vraagje over de puf.

voordat alyssa naar bed gaat moet ze nog een keer het pufje. hoe doe ik dat? mag het vlak voor de fles, of moet het erna?

we hebben namelijk een redelijk vast bad/bed ritueel en daar wil ik het pufje ook bij doen. kan dat?

liefs doris

14. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,305
    0
    0
    Amsterdam
    Fijn dat de eerste keer goed ging! Het is in het begin zo vervelend om die kleine met zo'n masker te zien.... Maar als het begin goed gaat en ze het niet vervelend vindt, helpt dat veel.

Ik zou ZEKER adviseren om het VOOR haar flesje te doen. Dit omdat het pufje erg vies smaakt en het geeft een droge mond. Onze kinderarts zei dit ook steeds.

Bij Mick is het zelfs zo dat als we hem niet puffen, hij niet wil slapen. Zo'n vast ritueel is het geworden voor het slapen gaan.

Wij doen: eten, badje, puffen, flesje water en dan in bed.

Gaat super hier! Dus ik hoop ook dat het voor jou werkt.

Sterkte!
    Groetjes, Emma

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    HIer ook de pufjes.
    Weet niet of je een uitleg hebt gehad hoe het beste te geven?

Maar wij hebben de uitleg gehad om je kindje zo recht op mogelijk te houden.
    Zoals wij het doen is rug van je kleine tegen jou buik/borst en dan de puffer geven, op deze manier zijn de luchtwegen goed open en komt het goed in de logen.

Hopelijk is je kleintje snel opgeknapt

16. Jaydienne gebruikte ook in het begin ventolin,nu niet meer..Sinds het gebruik hiervan is het helemaal weg..zo nu en dan als ze zwaar verkouden is geef ik het haar maar verder niet meer.Ventolin werkt als de best!

Share This Page