vraagje na verwijderen mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door gouda82, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Hallo dames,
    Ik heb een vraagje waar ik een beetje mee blijf zitten nadat ik op het forum naar het antwoord heb proberen te zoeken.
    Bij mij is afgelopen vrijdag (ochtend) mijn mirena spiraal verwijderd omdat wij heel graag pappa en mamma zouden willen worden. Nu ben ik vanmorgen gaan bloeden. Kan dit nog zijn van het verwijderen van de mirena? (had dat dan niet gelijk vanaf vrijdag "moeten" gebeuren?) Of is het misschien zo dat het mijn eerste ongesteldheid kan zijn?
    Zou graag jullie ervaringen horen. Ook hoe lang het ongeveer duurt voor de cyclus redelijk normaal loopt.
    Alvast super bedankt!

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Hoi! Dit is een onttrekkingsbloeding. Als de mirena eruit is, zijn niet meteen alle hormonen uit je systeem, dus dat kan inderdaad even duren. Je eerste cyclus begint dus nu pas. Normaal gesproken volgt over een maand dus je eerste menstruatie.

3. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij duurde het ongeveer een dag en toen begon ik te bloeden. Ik kan je niks vertellen over de cyclus, ik ben meteen aan de pil gegaan.
    Ik hoop voor je dat het snel op gang komt!

4. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Super, dank jullie wel!
    Ik hoop ook dat het snel op gang komt, zou erg fijn zijn

5. Franni

Franni Lid

8 jan 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

ben hier net nieuw dus even wennen,
    hier mijn ervaring.

ik heb mijn spiraal na 4 jaar laten verwijderen (ook ivm. een kinderwens)
    (op 6 november) die vrijdag (8 november) erna pas een eerste bloeding gehad , 1 dag
    daarna afwachten want geen idee wanneer mijn menstruatie op gang zou komen.
    op 10 dec. mijn eerste echte menstruatie gehad jeetje wat viel dit tegen in de tijd van mijn spiraal nooit meer een menstruatie gehad.
    en nu weer aan het afwachten.. gister was mijn 28ste dag en nog niets te zien maar testen durf ik ook nog niet ivm dat ik misschien te vroeg ben.. omdat ik een langere cyclus kan hebben het is dus echt afwachten hoe je lichaam er op reageert.

suc 6 verder !

6. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    Na het verwijderen van mijn spiraal heb ik een paar dagen later bloed verloren dit telde ik gewoon als eerste ongie een cyclus later weer gewoon ongesteld geworden en de maand er op was ik zwanger. terwijl ik voor de eerste 1,5 jr bezig ben geweest en had daarvoor de pil gebruikt.
    Je weet natuurlijk niet wat je cyclus s maar misschien weer je nog wat je normale cyclus was voor het spiraal?

7. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Nou het is zeker weten de eerste ongi geweest hoor (anders had het wel een hele flinke bloeding geweest ;)).
    Voor de mirena was ik echt enorm regelmatig dus heb goede hoop.
    En ik vind gewoon dat het snel raak gaat zijn.
    Vandaag dat ik voor vandaag nog even een lading sushi heb gehaald want dat gaat straks helaas niet meer mogen :(

8. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Ik heb mijn spiraaltje net laten verwijderen. Viel gelukkig reuze mee. Ben benieuwd of ik bloedverlies krijg. Nu voel/merk ik nog niets

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Strikt genomen is het geen menstruatie, maar een onttrekkingsbloeding. Al alles het meteen weer doet, heb je twee weken later een eisprong, maar dat hoeft dus niet per se. Je hoort er wisselende verhalen over.

10. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Mijn huisarts vertelde inderdaad dat ik wat bloeding kan verwachten en dat ik per direct weer zwanger kan worden.

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Je kunt idd direct zwanger worden. Sterker nog, als je in de week voor de verwijdering van Mirena seks hebt gehad, kun je zelfs zwanger zijn.

12. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Echt waar??? Hoe kan dat nou dan?
    En mocht dit niet het geval zijn, hoe moet ik nu dan tellen? Welke dag van mijn cyclus zit ik dan waarschijnlijk??

13. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, het schijnt echt zo te zijn. Ik vond het net in een bijsluiter, en wist dat echt niet. Leuk dat je huisarts dat even zegt dan... Not.

Maar volgens mij is de kans minuscuul hoor. Dan moet je erg lang levend zaad hebben én een ultrasnel ei. Dat zal echt vrijwel nooit voorkomen, want je bms is ook niet optimaal als je er net een spiraal uit hebt laten halen.

Je kunt pas gaan tellen als je je eerste echte menstruatie hebt gehad. De eerste dag daarvan is dag 1.

14. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Maria999 thanx en we wachten af

15. Polletjepiek

Je hebt toch voorlichtingsmateriaal gekregen toen je Mirena kreeg. Daar staat alles in:

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h16681.pdf

Daarbij heb ik ook een infoboekje gehad. Daar stond het ook allemaal heel duidelijk in wat je kunt verwachten.

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nee hoor, nooit gekregen.

17. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Ik ook niet.
    Ik heb vandaag ook een beetje bloed dus ook na een dag. Ben ook misselijk, weeïg, herkennen anderen dat?

18. Polletjepiek

Oh, wat slecht dan.

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja best wel. Meer vrouwen in mijn omgeving met (ex)-Mirena, maar allen níet voorgelicht.

20. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik heb hem vandaag laten verwijderen. Ben benieuwd of ik ga bloeden tot nu toe niet. Kreeg bij de gyn wel te horen dat ik in principe ervan uit moest gaan dat ik gelijk vruchtbaar zou zijn. Maar vanwege de problemen die ik had met het spiraal (oa door de hormonen) ik beter mijn lichaam eerst moest laten herstellen.
    Voelde het bij jullie ook als een opluchting toen hij net verwijderd was? Ik had dat na verwijderen wel ongeveer een half uur later leek het alsof de druk eraf gehaald werd, die ik constant voelde. Maar geen druppeltje bloed verlies gehad?!

Deel Deze Pagina