He allemaal Ik vind het erg verwarrend wat ik er allemaal over lees en misschien kan iemand mij helpen aan het antwoord? Ik ben bijna 6 weken geleden bevallen en wil zeer zeker ooit een 2e kindje maar niet zo snel hihi en nu is dus mijn vraag wanneer is de pil weer veilig? Ik ben 3 weken na mijn bevalling weer begonnen met een strip (Zonder de eerste ongesteldheid af te wachten) en weet dat deze strip niet veilig is maar lees ook verhalen dat er vrouwen zijn die na die strip niet direct ´gewoon´ weer ongesteld worden en als dat bij mij ook het geval zou zijn moet ik dan gewoon net als voor de zwangerschap toen ik de pil nog slikte het gewone ´pil systeem´ aanhouden?? ( Ik werd altijd stipt 4 dagen na de strip ongesteld en nam dan na een week de pil weer ..) En zo ja... is dan deze strip direct na de eerste inname veilig?? Sorry voor alle vragen maar wil absoluut niet (zo snel) weer zwanger raken... herkenbaar denk ik
Wanneer ben je tegen zwangerschap beschermd? Wanneer je de pil op de juiste manier inneemt, is de kans op zwangerschap uiterst klein. Als je op de eerste dag van de menstruatie met je eerste pilstrip begint, ben je vanaf dat moment tegen zwangerschap beschermd. Wanneer je op een andere dag begint, ben je niet direct beschermd. Gebruik dan gedurende de eerste zeven dagen dat je de pil slikt ook nog een condoom als je wilt vrijen. Wanneer je de pil steeds op tijd inneemt, ben je voortdurend beschermd. Ook tijdens de stopweek ben je dan veilig. Soms is er in de stopweek weinig of geen bloedverlies. Het kan ook voorkomen dat je tussendoor wat bloed verliest, terwijl je nog niet in een stopweek bent. Ook dan ben je tegen zwangerschap beschermd (mits je geen pillen vergeten hebt). De pil beschermt niet tegen seksueel overdraagbare aandoeningen (soa).
welke pil heb je? Bijsluiter DIANE 35 pil: U heeft de afgelopen maand geen anticonceptiepil gebruikt. Begin met Diane-35 op de eerste dag van de cyclus (dit is de eerste dag van uw menstruatie). Als u op de eerste dag van uw menstruatie met Diane-35 begint, bent u meteen beschermd tegen zwangerschap. U mag ook op dag 2-5 van de cyclus beginnen, maar dan moet u de eerste 7 dagen wel een extra voorbehoedmiddel (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken. ----- sowieso dus minimaal 7 dagen voorbehoedsmiddelen gebruiken bij start van welke pil dan ook
ik gebruik microgynon 30 .. Maar het gaat mij er om stel dat ik na deze strip niet ongesteld wordt omdat ik veel hoor en lees dat dat bij sommige vrouwen ondanks het pil gebruik gewoon nog een tijdje uitblijft wanneer ik dan weer de eerste pil inneem?? Omdat ze zeggen dat je op de eerste dag van je eerste menstruatie weer met de pil moet beginnen maar als deze uitblijft wanneer begin je dan? Gewoon net als voor de zwangerschap hoe je toen de pil slikte en is deze dan veilig? O.. sorry hoor klinkt misschien dom maar wil het ´risico´ niet lopen dat ik het verkeerd doe hihi
Je hebt altijd een stopweek bij de pil. Deze duurt dus een week, 7 dagen. Ongeacht wanneer je ongesteld wordt. Een hele pilcyclus is 4 weken, 28 dagen. 3 weken pil en 1 week stop. Dat moet je dus aanhouden, of je nou wel of niet ongesteld wordt. Btw, gefeliciteerd met je kleintje.
Het stukje mbt beginnen met de pil en veiligheid heeft alleen maar te maken met de allereerste strip na een periode "pilloos" te zijn geweest. Daarna moet je gewoon je stopweek houden. Zoals hieronder beschreven. Je wacht dan verder niet je ongi af en daarna 7 dagen. Nee! Je eerste pil is dag 1, dan slik je 21 dagen je pil, dag 22-28 is stopweek en dag 29.. is dus weer dag 1, de eerste pil van je volgende strip.
Geef je borstvoeding? Dan mag het volgens mij niet vanwege de hormonen die in de pil zitten. Vraag het gewoon aan je huisarts/gynaecoloog/verloskundige!
Bedankt voor jullie reacties!! Zo is het een stuk duidelijker, je leest erg veel verschillende dingen op internet vind ik.. Ik geef flesvoeding ..
Mijn ervaring is dat het even duurt voordat je beschermt bent kijk maar naar mijn banner Dus zou hem zeker 1,5 maand slikken voordat je het veilig kan doen anders voor de zekerheid een rubber erbij?? En ik gebruikte ook microgynon 30
Ik wil ook graag borstvoeding gaan geven... wat voor anticonseptie kan ik dan wel gebruiken na de bevalling? Alleen maar condooms? Brr... Vind ik altijd maar enge dingen, haha kan dr niks aan doen Tja, of onthouding...
Nee er zijn meerdere pillen die wel mogen vanwege lage dosering hormonen moet je even navragen aan je arts
Of een spiraal, koper of Mirena. Kunnen allebei bij borstvoeding. Omdat de Mirena alleen progesteron afgeeft kan hij wel bij borstvoeding. Kan 6 vanaf 6 weken na bevalling geplaatst worden.