Indalen? Pijn "down under"

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Suusjeuh, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Meiden, een gênant probleem... Ben nu bijna 37 weken zwanger en heb sinds ik denk vrijdag zo'n pijn down under. Echt in/aan mn vagina. Heb ook een drukkend gevoel in mn liezen. 't Is met staan, lopen heel vervelend.

Donderdag bij de gyn geweest en die zei dat de kleine al wel tegen het bekken aan ligt, maar nog niet ingedaald was. En dat dat ook nog niet hoefde. Maar nu voelt 't zo onprettig! 't is geen schimmel oid hoor, 't voelt alsof ik de avondvierdaagse heb gefietst of te hard ben ge*ahumd*....

Kan dit zijn omdat de kleine nu wel ingedaald is? Ik heb pas over 10 dagen weer controle op de poli en ze zijn niet echt "Bel even met je vragen" vriendelijk bij ons in 't ziekenhuis, werd de vorige controle ook bijna de gang op gewerkt omdat de gyn geen zin had in vragen. Hij zei letterlijk "Over 2 weken weer, goedendag".

2. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    ik vraag me hetzelfde af eigenlijk. Kan je dus geen antwoord geven, maar vind het vreselijk asociaal van je gyn dat ie je niet eens de vragen laat stellen die je hebt! voelt het wel goed als diezelfde gyn je moet begeleiden tijdens je bevalling? 'nou mevrouw, pers maar even door, ik heb geen tijd'. Ik vind dat ie wel iets vriendelijker mag zijn naar zijn patienten. Sorry..moest me even van het hart..
    Succes de komende weken en ook met de bevalling!

3. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik heb dus precies hetzelfde gehad..
    Ook drukkend gevoel, last bij t lopen.
    Gevoel alsof ik te hard had ge*ahum* t :p

Heb er 3 dagen last van gehad en toen ineens niet meer.
    Ik moet vrijdag naar de vk op controle dus stel mijn vraag daar sowieso eventjes.
    Ben dr vanuit gegaan dat de baby begon met indalen... tot de pijn stopte

4. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ik kan je geen antwoord geven, maar ik had dit weekend precies hetzelfde gevoel "down under".

Ons kindje was al een stuk ingedaald, maar kon volgens vk nog wel verder. Ik heb wel het gevoel dat dat nu gebeurd is.

Ik heb morgen weer een controle afspraak bij de vk, dus dan zal ik eens vragen of die pijn daar vandaan is gekomen en of de baby inderdaad meer is ingedaald.

Wat een aso trouwens die gyn van jou!

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik herken dat gevoel wel.. Alleen heeft het hier niks met indalen te maken omdat hij nog niet is imgedaald..
    Maar wat bij mij wel kan is dat hij steeds probeerd in te dalen maar dat het hem nog niet lukt ofzo??

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ja ik was ook echt niet te spreken over die gyn, ik had hem voor 't eerst, heel de zwangerschap een enorm lieve gyn die ook mn dochter gehaald heeft en de laatste weken om en om verloskundige en gyn, maar had nu dus voor 't eerst een andere gyn, ik zou hem ook echt niet bij mn bevalling willen hebben nee!

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wat een idiote gyn.
    Maar idd, hier ook steken downunder van het indalen. Twee dagen na de steken had ik controle en hij ligt ingedaald.

8. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik had dat ook met indalen, net of je ding blauw was.
    Ook had ik het gevoel dat ik met mijn benen niet meer over elkaar kon zitten en dat het hoofdje tussen mijn benen zat en er elk moment naar buiten kon komen. (niet dat dat kan hoor!!)
    Maar dat indalen geeft behoorlijk steken onder in je buik en in je poes. Ook je stuitje kan behoorlijk pijnlijk aanvoelen.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ahh, toch indalen dan denk ik! Het voelt inderdaad echt heel erg vervelend, loop ook alsof de boel helemaal blauw is...

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oh dat hele beurse gevoel? Dat heb ik ook al een tijd en mijn fysio zegt dat t mijn bekkenbodem is.. Lekker rustig aan doen de laatste paar weekjes!

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    En da's juist zo lastig, ik wil nog zoveel doen en voel me prima dus wil 't ook echt allemaal doen :) Alleen die buik, heupen en onderkant, die zou ik 's avonds wel aan iemand anders willen geven en weer 's gewoon normaal slapen!

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat had ik bij de oudste ook! Heb jij ook zon pijn in je heupen als je ligt? Dat vond ik zo erg toen! Deze keer heb ik dat niet maar zijn mijn voeten twee keer zo groot (en pijnlijk!).

13. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Slapen met een kussen tussen je benen, knieen en enkels.
    Ook kan een kussentje onder je buik heel prettig zijn.

Ik slaap zo vanaf 15 weken en heb ook vaak pijn in dat gebied snachts. Bij mij is het absoluut geen indalen van de baby (het is nog veel te vroeg). Bij mij hoort het bij bekkeninstabiliteit.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Bekken instabiliteit is het hier gelukkig absoluut niet, mijn bekkengebied zit juist helemaal vast/stijf. Maar dit voelt echt anders als bekken ja. Mn heup is een bekend probleem; op mn linker zij kan ik bijna niet liggen omdat ik daar een zenuwbeknelling heb. Lig ik op mn rug, dan slaapt mn been door de druk van de baarmoeder. Belabberd... Aftellen ;)

Deel Deze Pagina