Ik ben nu tien weken en een dag zwanger. Ik heb maandagavond na een goede termijnecho bekend gemaakt op fb dat ik zwanger ben, en mijn man heeft het gister ook aan iedereen verteld die het maar wilde horen volgens mij. Mijn buren weten het nu dus ook, (door een leuke actie van mijn buurmeisje die door de straat schreeuwde dat het op fb staat) ik was dus ff aan het praten met de buren terwijl zl aan het krijten was. Vraagt een, hoever ben je, dus ik zeg tien weken. Haar antwoord, oh nog pril dus. Ik vind dat zelf wel meevallen, het eerste trimester is per slot bijna voorbij. Tot wanneer vinden jullie dat je pril zwanger bent?
Hmm...10 weken vind ik inderdaad niet echt pril meer. 6 weken bijv. wel. Ik denk dat ik het vanaf 10 weken niet meer pril vind, maar dat baseer ik puur op m'n gevoel.
Hier tot 12 weken, dan is pas het eerste termijn voorbij. Nu krijg je ook veel eerder echo's dan vroeger dus ik denk dat die grens wat pril is wel aan het verschuiven is.
Ik krijg (als de zwangerschap goed verloopt) maar twee echo's, eentje meer dan mijn moeder heeft gehad.
Helaas zul je dat antwoord nog heel vaak krijgen van iedereen. Ik vond het ook vreselijk als mensen dat zeiden tegen mij! Maar dit heb ik zeker gehoord tot een week of 16. Zelfs nu zeggen mensen nog tegen mij: oh dan moet je nog wel ff terwijl ik al bijna 32 weken ben. Heel irritant!
Ik heb bij week 14 nog gehoord: Oh dat is nog pril... Euhhhhh zoiets wil je niet horen!! Tja.. maar wat is nou pril? Goeie vraag!
Het maakt mij niet zoveel uit dat mensen het zeggen, ik bedoel dat is hun mening. Maar ik vraag me gewoon af waar de grens een beetje ligt. En Shally, 5 weken is idd nog pril, helemaal mee eens
Ik had het afgelopen week nog op het schoolplein, een moeder zei goh ik hoorde dat jij zwanger bent. Dus ik zeg ja dat klopt 18 weken. Zegt ze dat is nog pril. Euhhh ik ben haast op de helft dus lijkt me niet echt pril.
Ik kreeg het ook nog te horen bij 17 weken. Heb toen ook gevraagd wanneer het niet meer 'pril' is volgens hen. Blijkbaar na 20 weken ben je niet meer 'pril' zwanger. Dan is de uitgebreide echo geweest en zit het blijkbaar goed. Ik ben nu ruim 18 weken en voel een paar keer per dag het kleintje bewegen. Voor mij was de prilheid er echt wel af na de geslachtsbepaling en toen ik het voelde in mijn buik. Toen werd het wel 'echt zwanger'. Maar ik heb het niet een leuke opmerking gevonden hoor van mensen...je bent zo trots dat het zover is, het is toch alsof mensen er een beetje afbreuk aan doen door te zeggen dat het nog pril is.
'pril' betekent bij mij eigenlijk gewoon tot ja 5/6 weken maar aan de ene kant ook wel weer tot 12/13 weken maar ik kan aan de ene kant de reactie wel begrijpen ondanks dat je bijna door t eerste trimester bent..
Ik heb een MA gehad met 10 weken nou kwamen we er wel pas met 12 weken achter dus ik heb zoiezo gewacht tot na die 10/12 weken hihi mja das een ander verhaal
Niet dat ik 10 weken heel pril vind, maar voor mijn gevoel is het niet meer pril na 12 weken. Maar puur een gevoel hè!
Zelf vind ik pril tot 12/13 weken. Haha bij m'n laatste controle rond 20 weken zei de verlos " het is nog pril" haha.. Ik vind ook wel dat ik al aardig op weg ben
Nou niet echt een leuke opmerking na een goede termijnecho. Persoonlijk vind ik het bekend maken van je zwangerschap na een goede termijnecho (ok, rond 10 wk dan) helemaal prima toch?! Gefeliciteerd!!
Ligt denk ik ook aan je verleden. Ik vind mijn zwangerschap zeker nog pril, maar vooral eng. Mijn gyn vind tot 9 weken pril. Als het er dan allemaal goed uitziet, wil hij er langzaamaan meer in gaan geloven. Ondanks dat we het hartje al twee keer hebben gezien en zelfs gehoord. Ik ben dus volgens mijn termijn nu 7+6 en volgens de meting van de gyn 8+2. Maandag weer echo en als het dan goed is, dan durf ik misschien een beetje van het prille af te stappen.