Wanneer is een groentehap ipv een voeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Esli, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Toen we met bijvoeden begonnen, werd er gezegd..fruit is extra maar groente gaat een voeding vervangen. In mijn geval dus een bv ipv een fles. Maar per wanneer is dat dan? Hoeveel groente wordt beschouwd als 'een volledige voeding'?

Ik geef haar nu nog 4 keer bv en na de groentehap 's avonds (vandaag toevallig pas om 8 uur, meestal om half 7) krijgt ze altijd nog een bv voor ze gaat slapen. Maar is dat nog nodig? Wanneer kan ik die laten vallen en heeft ze genoeg aan 3 keer bv?

In principe voed ik op verzoek maar dat is vaker mijn verzoek dan de hare, ze geeft nooit aan wanneer ze honger heeft dus leg ik haar aan wanneer ik vind dat ze honger zou moeten hebben ;) :(

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ach, wat is nodig....
    Ik doe het nog altijd,het is een mooie afsluiter van de dag, en ze kunnen er toch nooit teveel van krijgen. Het hoort hier bij het bedritueel.

Waarom wil je het laten vervallen? Omdat ze er niet om vraagt?
    Jij kent je kindje zo goed, dat ze er niet om hoeft te vragen ;)

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat is een mooie Jingels!
    (dean vraagt dus ook niet echt)

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Die van mij ook niet.....ik denk dat het ook echt zo is dat je op een gegeven moment de lichaamstaal van je kind zo goed herkent, dat je automatisch aanlegt.

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Marijn vraagt alleen s'nachts verder maar wat op gevoel. Wil hij niet ook prima.

Ik geef na de groente altijd nog bv voor hij naar bed gaat. Lekker gezellig en hij drinkt dan nog goed.

6. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ach ja, de welbekende onzekerheid slaat weer eens toe ;)

Gisteren na het babyzwemmen in de kleedkamer hele discussie over bv gehad. Een van de mama's ging nu afbouwen want ze was 'klaar', haar kleine is 6 maanden. Dus nu hoefde hij geen bv meer en kreeg hij dus groente en fruit. Ik vroeg haar of ze nu dus over ging of de fles maar nee, dat was niet nodig want hij zou nu groente en fruit krijgen. Ik was nogal verbaasd, legde haar uit dat het puur nog bijvoeding is en dat de kleine ook nog melk nodig heeft, of dat nou fles of borst is. Hoevaak ik nog bv gaf dan, toen ik zei 4 keer vond ze het helemaal gek.

Toen bemoeiden ook andere mama's zich ermee, het zou helemaal niet goed zijn voor een kindje om langer dan 6 maanden bv te krijgen (!), 4 keer was te veel dan werd ze te dik, ik had makkelijke praten want ik werk tenslotte niet, als ik wel buitenshuis zou werken zou ik wel anders praten en ook stoppen etc etc etc. Ik stond daar dus in m'n eentje tegen 4 mama's en 2 oma's die het allemaal beter dachten te weten.

De oma's zeiden zelfs nog dat ze het stom vinden dat 'wij' zo laat beginnen met bijvoeden want vroeger deden ze dat gewoon al met 3 maanden en wij wachten daar veel te lang mee, dat is niet goed voor het kindje. Toen ik zei dat een kleine de eerste 6 maanden niks anders nódig heeft dan bv (of kv) en waarom zou je dan dat wel doen, keek ze of ik iets verschrikkelijks zei en liep weg.

:confused:

Kijk, ik wil zoals vele van jullie, graag de nodige misverstanden omtrent bv uit de wereld helpen, maar sommige zijn wel errug hardnekkig hoor :(

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik geef dan wel geen bv, maar die mamas/oma's die jij hebt gesproken, hebben er dus geen verstand van. ;)

8. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    # Esli ik ben trots op je! :)

9. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Oh? :oops: En waar heb ik dat aan verdiend? ;)

Deel Deze Pagina