Wanneer is een hond nog een hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    hallo iedereen,

wat ik me afvroeg, wanneer is een hond nog een hond?

Wat vinden jullie van mensen die hun hond net zo behandelen als een kind? Hoever kunnen ze er volgens jullie in gaan? vb, bij jou in bed, kleertjes aantrekken, mee aan tafel eten, ... enz, enz.

Ik behandel mijn honden echt als honden, daarmee bedoel ik niet dat ze verwaarloosd ofzo worden, maar ze moeten in de keuken als wij eten, ze mogen niet in de zetel, hebben een hele mooie en comfortabele mand die in de living staat, elk 1 uiteraard. Ze worden niet aangelkleed, zijn chihuahua's, ze komen AB-SO-LUUT niet mijn bed in.

Wat gaat volgens jullie te ver?

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

heb zelf geen hond ( meer). maar een hond hoort vind ik geen kleding aan te hebben maar als ik het wel zie kan ik me er ook niet druk over maken. een hond in bed vind ik echt goor!!!! een hond mag van mij best in de kamer als ik eet, als ie maar niet komt schooien of iig rustig onder de tafel, mand etc ligt. op stoelen, banken etc zou van mij ook niet mogen.

groetjes plurk

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

geweldige topic titel! zodra hij gaat miauwen denk ik dat je een probleem hebt..

ff zonder gekheid, ben het met je eens hoor. vind het vreselijk om te zien hoe sommige hondjes worden aangekleed, in handtassen gedragen (zon beestje zou toch maar eens moeten lopen :O) en aan tafel eten.
    een hond moet gewoon een hond zijn!

4. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik denk dat ieder voor zich bepaat wanneer het te ver gaat. Kleren aan trekken en aan tafel eten vind ik ver gaan.
    Maaaaaar, mijn honden heb twee duitse staander van +/- 30 kilo komen sochtens als de wekker gaat bij ons onder de dekens slapen. Overdag als wij zijn werken liggen ze de hele dag te slapen ja op de slaapkamer onder de dekens (kunnen ze zelf). Op vakantie wij gaan altijd met de tent slaapt de een bij mij in de slaapzak en de ander bij mijn man.
    Ze mogen ook op de bank liggen. Daarnaast luisteren ze super goed heb geen riem nodig.

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik vind het te ver gaan om met mijn hond in een kinderwagen te gaan wandelen.
    Mijn hondje is mijn allesie. Hij mag overal komen in huis, komt 's avonds en 's ochtends even bij ons op bed knuffelen, en hij gaat zo vaak mogelijk mee op stap. Maar hij heeft geen kleren aan, eet niet bij ons aan tafel en daat dus niet IN een kinderwagen mee wandelen.

6. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik vind dat mensen inderdaad soms te ver gaan in het contact met honden en ze behandelen als mensen. (denk aan aankleden, voeren, eigenlijk denken dat het kinderen zijn) Maar wat je zelf omschrijft zijn keuzes, zoals niet aanwezig mogen zijn tijdens het eten of niet in bed mogen slapen. Ik heb daar niet heel veel moeite mee, even los of ik het zou doen. Ik denk dat honden dan ook wel iets meer betrokken zijn in een gezin dan andere dieren, dus automatisch `meer` mogen. Ik denk dat er een groot grijs gebied is tussen hoe jij het doet en andere mensen die hun hond als kind behandelen.

7. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Dieren in bed nee maar mijn hond heeft hele korte haartjes en heeft met erg koud weer een vestje/jasje aan.

8. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Wij zijn dus van die goorlappen die onze hond lekker op bed laten slapen :D
    Hij mag overal komen in huis, heeft een eigen stoel in de bijkamer, want op de bank mag hij niet. Hij eet gewoon in de keuken, maar mag er wel bij liggen als wij eten, hij mag alleen niet bietsen. Maar regelmatig scoort ie wel een stukkie vlees extra ;) We lopen zo'n vier uur per dag met hem en hij krijgt zeer regelmatig een lekker varkensoor. En dat verdient ie ook allemaal, want hij is mijn allerbeste vriend!!
    We hebben een koningsrottweiler, dus kleertjes zijn geen optie :D Maar die zou ik hem ook niet aan doen eerlijk gezegd!

9. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Van mij moet een hond ook gewoon een hond blijven. Mijn moeder neemt haar chihuahua overal mee naartoe in zo'n mandje. Dat beestje is super verwend, ligt altijd mee in de zetel, op bed, zet hem op de grond en hij is alweer daar om op de schoot te mogen. Dat vind ik wat overdreven.

Onze hond heeft hier, in de winter, wel een trui aan, maar dat is enkel omdat het beest altijd zo'n kou heeft, wat we ook doen daar is geen vet aan te krijgen en ik heb dan wel medelijden als ze zo staat te rillen. Voor de rest is ze gewoon een hond.

Ben ook meer een kattenmens en om eerlijk te zijn word mijn kat hier meer "kindjesachtig" behandeld.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk ook dat iedereen hier een ander idee bij heeft. Zolang de hond goed wordt behandeld en kwispelend door het huis loopt lijkt het me oke.
    Je moet het aan beide kanten niet overdrijven denk ik.
    Wij hebben twee honden die als huisdieren bij ons leven. Ze horen erbij.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Allereerst moet ik zeggen, wij hebben geen honden, nooit gehad en zou er nooit een willen ook. Maar we hebben weleens een 'leenhond' (lees oppashond ;))!

Deze hond komt bij ons dan gewoon overal, hij gaat ook naar boven, maar zal absoluut niet in de kinderkamertjes komen. In onze kamer komt hij wel, maar gaat alleen vlak voor de deur liggen, dit omdat hij dat van thuis gewend is. Dus ja vinden wij het ook zo sneu om het hem bij ons dan te verbieden. In bed, daar moet ik echt niet aan denken, jakkie :D! Met het eten ligt of zit hij dan gewoon naast te tafel, en tja hij kwijlt wel soms terwijl hij er zit, maar verder geen 'last' van dat beestje. Ook ligt hij gewoon op de bank naast ons, vind ik ook prima eigenlijk.

Maar kleding aan doen, helemaal optutten net als het baasje, rond rijden in een karretje of tillen in een tasje. Dat gaat voor mij persoonlijk dus te ver. Vind dat gewoon niet nodig.

Overigens ken ik ook iemand waarbij de honden buiten een soort van kennel/hok hebben, met een hok waar ze binnen kunnen liggen, eten en drinken ook daar. En die komen dus ook gewoon nooit binnen in het huis. Dat vind ik dan weleens sneu, maar aan de andere kant toch ook weer niet. Erg dubbel voor mij!

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mijn toy poedel heeft zijn eigen garderobe kast hihihi, het is een enorme koukleum dus met regen en kou krijgt hij een jas aan, ook heeft hij een paar truitjes die hij soms aan krijgt, als hij heel angstig is (helaas een naar verleden) krijgt hij een trui aan, dat zit strak en dan wordt hij rustig (ttouch alleen doe ik inplaats van bandage een trui aan)
    mijn grote heeft een hekel aan jasjes en heeft het ook niet nodig (alleen na een dagjs strand, anders ligt hij 3 uur lang nat in de auto te rillen)

ze slapen niet in of op bed (hoogstens tijdens de vakantie op bed) ik wil namelijk zelf gewoon kunnen slapen, en mijn benen kunnen strekken.
    ze slapen snachts op hun eigen bed of bench. ze eten niet aan tafel of van tafel , ze hebben hun eigen voer en bak. ze krijgen wel geregeld oren, pens, long of een lekker bot. als ze bij mijn ouders zijn (eigenlijk elke dag) worden ze wel strond verwend.
    ze zijn me alles, maar niet mijn kinderen,

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Die van ons mocht eerst op de bank en in de stoelen maar dat hebben we hem nu afgeleerd omdat hij krassen maakte op de bank en steeds als een gek erop en eraf sprong....
    Een mand vind hij niks dus hebben we een speciale hondensofa voor hem gekocht, hij vind het heerlijk!

Kleding draagt die van ons niet, al zagen we laatst wel een leuk security vestje maar goed heb het niet meegenomen want eigenlijk hoort een hond niet echt kleding te dragen...

Verder komt onze hond ook niet in ons bed! al die haartjes nou nee bedankt...
    Hij mag wel gewoon boven komen maar gaat meestal dan op de overloop liggen of ergens op het tapijt boven.... Oh en als ik op de babykamer ben dan loopt hij mij achterna, van mij mag hij dat ook want ik wil hem laten wennen aan het idee dat daar strax ook iemand komt te slapen! Meestal ligt hij dan gewoon op de vloer van de babykamer als ik bezig ben daar maar slopen doet hij niet....
    Als wij weg zijn en s'nachts dan gaat hij in de bench, niet omdat hij anders alles sloopt maar omdat hij in paniek raakt als hij ons niet kan vinden en als een gek gaat lopen janken en soms zelfs binnen plast!

14. heidi76

heidi76 Actief lid

14 dec 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben er 2
    een kruising malthees leeuwtje en sinds een week een husky pup
    de oudste slaapt op een eigen kussen, wel op ons bed, maar dus niet in bed zeg maar.
    de jongste heeft een eigen ledikant matrasje waar ze op slaapt (tenminste ze past er nog op haha)
    de kleine krijgt wel eens een jasje aan als we in de winter naar de ardennen ging maar verders niet
    het moet wel een hond blijven inderdaad
    ze zijn mijn beste vriendjes en krijgen regelmatig wat lekkers... maar ik ga ze niet aan tafel zetten en ze mogen ook niet schooien

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik vind dat iedereen zelf moet weten hoe hij/zij met een hond omgaat. Zolang ze er maar goed voor zijn!

Of ze nou in een mand moeten liggen of in bed mogen, de hond weet niet beter dus maakt imo niet uit. Zolang ze maar niet met -10 buiten op de tegels moeten liggen.

Een hond mag hier best veel, maar niet in bed, dat vind ik vies. En als wij eten mag de hond er best bij zitten/liggen, maar niet piepend, kwijlend schooien.

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wij hebben een ruwhaar dwergteckeltje, een ontzettend leuk beestje wat veel voor ons is gaan betekenen. Elke dag plannen we wat tijd in om met hem te spelen, als we tv kijken zit ie lekker bij ons op schoot en ik zorg ervoor dat ik niet te lang weg ben op een dag. Simpelweg omdat ik het zielig vind om zo'n beest zo lang alleen te laten in z'n bench. In de auto gaat ie in een speciale hondengordel en als het even kan neem ik hem wel mee. Maar kleertjes trek ik hem absoluut niet aan, hij krijgt niks van wat wij eten en op bed mag hij al helemaal niet. Ik sjouw niet met hem rond in een designerstasje en op zn halsbandje zitten ook al geen strass-steentjes... :p Haha, hij heeft het maar zwaar bij ons.

Nee hoor, een hond is een hond, erg gezellig maar geen gelijkwaardig wezen. :)

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Beetje van beide.

Onze hond moet bij ons op de bank als wij gaan eten. Hij moet eerst zitten en af voordat hij mag eten.

Maar, hij mag zeker wel bij ons in bed. Ligt hij lekker onder de dekens bij mijn voeten. Maar alleen in de ochtend als mijn man hem heeft uitgelaten en weggaat.

Maar ik moet wel zeggen dat ik onze hond vaak was en ook echt om de 3 maanden ontvloo en ontworm ( ik heb een beetje smetvrees)

Dus een beetje van beide. Ik kan hem lekker vertroetelen en knuffelen maar wij zijn wel de baas en hij krijgt alleen zijn eten. ( brokjes en af en toe een hondenkoekje et cetera)

18. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Mijn hondje (jack russel) ligt op het moment tussen de kussens van de bank te slapen. Ik wil het eigenlijk niet, maar als ik s'avonds alleen ben, vind ik het wel erg gezellig als ze bij me ligt. Dus ja, Sammie mag op de bank.
    Ik heb een bankje achter mijn eettafel, en als we zitten te eten springt ze er wel eens op, meestal sturen we haar eraf, maar soms merk je niet eens dat ze er ligt, ze is niet aan het bedelen ofzo.
    Ze heeft een stuk of 7 halsbandjes, allemaal met strass, panterprint en ga zo maar door:D. Vind ik gewoon leuk. Kleding trek ik haar niet aan, vind ik zielig.

Overigens, toen we haar kochten moesten we bij voorbaat al lachen om de reactie van mn vader. Die was mannen die met een klein hondje liepen altijd aan het 'uitlachen'. Vond ie er niet uitzien. Mijn vriend is 2.06 m, dus dat heeft ie wel te horen gekregen. Maar een weekje later kwam mn vader me ophalen van mijn paard (was winter), en wat zat er in zn jas.. Juist, die kleine Sam, want het was zo koud, en dat was zielig... Sam is nu het beste vriendje van mn vader!!

19. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    offtopic:
    Geldt dit ook voor een papagaai ?? :D:D
    Mijn oom heeft namelijk een papagaai die mauwt, blaft en kwaakt :D:D
    Ik zeg ook altijd dat hij last heeft van een persoonlijkheids stoornis.

ontopic:
    Toen wij onze hond nog hadden mocht deze ook zeker niet in bed liggen, als we gingen eten lag ze rustig in haar mand en bij de eerste de beste schooipoging werd ze naar de gang gestuurd. Kleren bij een hond vind ik totaal niet kunnen, maar ja daarin iedereen in zn eigen waarde gelaten.

Verder mocht ze wel in de stoel liggen, zij was de enige die daar gebruik van maakte dus dat hebben wij dan ook zo gelaten.

20. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Onze hond is geen "kind" maar hoort absoluut echt bij het gezin. Ze is goed opgevoed, mag niet schooien en ligt op haar plaats als wij of de kleine eten. Ze komt niet boven en mag al helemaal niet op bed. Op de bank mag ze dan weer wel. Lekker op schoot of tegen je aan.

Kleertjes aantrekken vind ik zelf te ver gaan, het is geen barbiepop. Maar ik heb ook geen hond om hem buiten in de schuur te laten slapen.

Deel Deze Pagina