Ik hou niet van katten maar heb ze van de hele buurt! Bah!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani84, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ik weet dat hier al een aantal topics over zijn (geweest) maar moet dit ff kwijt!

Ik hou niet van katten! Mijn man al helemaal niet en daarom hebben we er ook geen.
    Nu wonen we in een buurt waar toch een aantal gezinnen met katten zijn zo`n stuk of 6 tot 8 lopen er hier.

ZE:
    poepen in ONZE tuin en wie kan het opruimen MOI
    Ze zitten op ONZE auto die word vernield
    Ze zitten om ONZE schutting die er aan kapot gaan door springen heen en weer.
    Ze proberen soms naar binnen te komen als er een deur open gaat dus deze blijven dicht!
    Ze bleren snachts de boel bij elkaar.
    Ze zitten op ONZE tuinstoelen en tafel en deze gaan kapot

Ben er nu echt klaar mee! Wij nemen geen kat omdat we er niet van houden maar wel de rotzooi van de andere katten bah!
    Wil onze tuin schoonhouden zodat m`n zoontje lekker buiten kan spelen zonder stront en gevaar!

Een kat valt toch onder HUIS dieren hou ze dan lekker IN en OM je eigen huis en NIET in ONZE tuin!!!

Sorry hoor p.s. ik val niet iedereen aan die een kat heeft maar ben er gewoon klaar mee en wil nu een oplossing!

- Als we de buren er op aanspreken krijgen we woorden en we krijgen een slechte band..
    - prikkeldraad rondom ons huis ... ik woon niet in een consentratie kamp!
    - Ik ga geen geld uit geven voor een ander z`n dier!

Groetjes, Danielle

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Haha, herkenbaar. Alleen hou ik eigenlijk wel van katten alleen niet in de stad. Van die smerige brutale rotkatten die altijd mijn vuilniszakken kapot maken. En die als ik het raam van mijn slaapkamer open heb staan ineens op mijn bed liggen.
    Ik weet eigenlijk ook geen oplossing. Ze hebben blijkbaar een hekel aan azijn dus misschien regelmatig azijn sprenkelen buiten.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

heb je al netjes geprobeerd erover te hebben met je buren? misschien reageren z wel heel sportief. wij hebben een echt kattenbuurt maar hebben zel ook katten dus ik heb er geen last van.
    Maar je kan op een goedkope manier zorgen dat de katten niet in je tuin peopen. Koffiedik bijvoorbeeld.

begrijp dat het vervelend is, maar ben bang dat er weinig aan te doen is. behalve als je echt krassen hebt op je auto en je weet welke kat dat heeft gedaan. zou ik zeker naar de mensen gaan van wie de kat is. als mijn kant iets heeft beschadigd zou ik dat ook willen weten.

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Tja ik heb last van al die schijtende honden voor mijn deur waarbij de baasjes zelfs nog te lui zijn om het op te ruimen dus mijn katten laat ik ook gewoon buiten rennen :D

En ben je al naar die eigenaren geweest om het aan te geven miss kunnen ze er wat aan doen ?

En niet iedere kat is binnen te houden hoor ...

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

begrijp het wel, daarom hielden wij onze kat binnen, ik was ook veel te bang dat iemand onze kat zou vergiftigen uit frustratie, dat gebeurt nogal eens hier in de buurt.

ik wil ook niet dat een hond of kat in mijn tuin poept maar het gebeurt helaas hier ook, ook wat Chantal zegt van honden, gewoon op onze oprit en baasje is te lui om het weg te pakken, grrrr, als ik ze een keer betrap krijgen ze het retour in hun brievenbus!

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    wat zijn dat voor katten dan dat ze autos, stoelen en tafels vernielen?
    zijn het geen tijgers?

*melig, sorry, blame the HCG*

7. chantal1984

Heeeeeeele gevaarlijk tijgers ...

grauw ... ;)

8. chantal1984

Zo krijg je wel een goede band met je buren ?
    op deze manier hou je toch ook alleen maar frustraties, je kan mij niet vertellen dat je commentaar hebt om iemand zijn katten maar daar niets van wilt zeggen omdat je een goede band wilt hebben ;)
    Mijn buurman is een katten hater ( echte katten hater ) en ik hoef met die man echt geen goede band omdat hij naast me woont .. als hij wat hij heeft over mijn katten dan moet hij maar gewoon wat zeggen ..
    Hoe kunnen jou buren nu weten dat ze jou zoveel frustraties brengen ?

Oftewel praat met je buren ;)

9. Aura

Aura Niet meer actief

Ik ben tegen buiten loslopende katten.....snap niet dat mensen dat doen...ik heb zelf 4 katten en zijn gewoon binnenkatten....de enige die er 'last'' van heeft dat ben ik :D

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    hahaah die van de tijgers is wel erg melig:D dat dacht ik ook :$ zware katten hahaha

wij hebben zelf ook katten maar die houden we binnen, omdat we de buurt niet tot last willen zijn..

probeer je kat maar eens in je eigen tuin of om je eigen huis te houden.. je kan wel zeggen 'tot hier en niet verder' maar dan zitten ze je aan te kijken van 'wat zeg jij nou weer?' het zijn geen kinderen die je kan zeggen 'niet oversteken' of dat soort dingen:D
    We hebben een kattenbuurt.. enige kat waar ik last van heb is een rooie kater die af en toe mn katten pest snachts door voor het raam te gaan zitten, 1 van mijn katten neemt dan zo'n spurt dat je bijna denkt dat ze door het raam heen gaat.. denk dat als ik die zou laten vechten tegen de kater dat zij wint hahahaha ons zwaargewichtje:D

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    :D:D:D zo dacht ik ook al, onze katten van een kilootje of 5 krijgen geen stoelen en tafels kapot hoor;)

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik moet dan zeker 4 adressen langs om te melden dat ik last heb van hun katten.
    Kan het eerst wel met een net briefje doen en met de buren in gesprek gaan, maar ben gewoon een beetje bang voor "ruzie" dus rotzooi e.d. in de tuin haha

Koffie dik al geprobeerd ga ik nog eens doen en azijn ga ik ook proberen!!
    Hebben al emmers water over ze heen gegooid,,. maar t heeft nog niet geholpen..

Mijn man dreigt ook al met vergiftigen maar vind dat niet kunnen zijn wel beestjes en die kunnen er niks aan doen maar hun baasjes wel!

Liefss

13. chantal1984

Ik snap dan weer niet dat jij dat niet snap snap je :D .. hihihihi ...

Ik zeg toch ook niet tegen honden eigenaren, hou jullie hond lekker binnen en laat ze lekker op de wc poepen ;)

14. chantal1984

What's the different ?

Je heb toch al troep in je tuin van die katten toch ? ;)

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    alsof een tuinstoel stuk gaat als er een kat opzit, of weeg dat beest 150 kilo? Of heb je er 75 in je tuin van allemaal 2 kilo die allemaal tegelijk op 1 stoel gaan zitten, als een torentje zeg maar.

En ja, ben het met je eens, heb zelf 4 katten, maar die blijven binnen. Zijn mijn katten en ee ander moet er geen last van hebben.

Wat je kan doen: pak een pvc buis, doe er een draad doorheen en hang deze horizontaal boven je schutting. Als een kat dan erop wil springen draait dat ding rond en flikkert ie eraf waardoor ie je tuin niet in kan.

16. Aura

Aura Niet meer actief

Buiten het feit dat andere overlast kunnen hebben van mijn katten...zie ik mijn katten liever levend dan zo plat als een dubbeltje of vergiftigd of verwond...dus mijn katjes zijn veilig binnen en hebben de beschikking over een afgezet balkon dus lekker frisse neus kunnen ze wel halen. Plus het feit ik heb ook 2 honden, als deze buiten de greppel poepen ruim ik het op...mijn honden vernielen verder niks en zitten aan de lijn (1tje dan andere loopt los) dus mensen hebben verder geen fysieke last van mijn honden. En ik betaal voor mijn honden ook nog eens 250 euro belasting.....

En IK ben tegen loslopende katten buiten, snap die eigenaren gewoon niet...maar dat is MIJN mening..hoef je niet te delen.....zo zie ik het gewoon.

17. chantal1984

dat snap ik en deel die mening ook niet, dat kan ;)

maar ik begrijp niet wat je er niet aan snapt ?

18. Aura

Aura Niet meer actief

Ik snap niet dat mensen die bewust voor katten kiezen, en dus ook (naar wat ik aanneem) van hun katten houden, hun katten zoveel gevaar laten lopen door ze zonder toezicht buiten te laten. DAT snap ik niet....ik heb als kind mijn poesje verloren, ze is vermoord door de buren, sindsdien ben ik fel tegen loslopende katten buiten.
    Maar nogmaals dat mensen het willen doen moeten ze zelf weten.

19. chantal1984

Kan me voorstellen dat jij in jou geval daar bang voor bent maar mijn katten zijn echte buiten dieren en hebben het gewoon nodig om af en toe ff lekker naar buiten te kunnen ... en ik hou zielsveel van mijn katten ( al kan ik ze wel eens achter het behang plakken ;) ) en laat ze daarom ook lekker naar buiten ..

Bedoelde het niet lullig hoor vroeg het me gewoon af ;)

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou ook niet weten hoe je je buurtkatten uit je tuin kunt houden.
    Wel vind ik het een vervelend probleem.

Wij hebben twee binnenkatten. Wij hebben er ook bewust voor gekozen om ze binnen te houden, omdat:
    - ik niet wil dat ze onder een auto terecht komen
    - ik niet wil dat mijn buren last hebben van huisdieren waar wij voor hebben gekozen en niet hun

Mijn oudste kat is inmiddels bijna 12 jaar en heb ik al 11 jaar en de jongste (7 jaar) heb ik al 7 jaar. Ik hoop dat ze nog lang bij ons mogen blijven.

Toen wij hier net woonden, hadden wij ook veel last van een buurtkat. Die zat constant op onze voordeurmat te schijten. Lekker hoor als je naar buiten wilt! De drollen hingen tegen de onderkant van onze voordeur aan. Bah! Nadat ik tot 2x toe een nieuwe voordeurmat had gekocht en de laatste mat had ingesprayed met anti-kattenspray, was het gelukkig over.

Deel Deze Pagina