Wanneer is een hond nog een hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    mijn hond eet niet mee aan tafel, doe hem geen kleertjes aan.
    Toen hij heel klein was nam mijn vriend hem eens mee in bed, maar dat kon ik moeilijk verdragen, maar hij mag wel in de zetel.

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

onze hond (een mopshond)..

slaapt bij ons in bed
    ligt de hele dag op de bank
    gaat mee in haar hondentas onder op de kinderwagen (als we lange stukken gaan lopen, wat zij niet kan)
    kleine stukjes loopt ze wel lekker los,

ze heeft haar eten en drink bakje in de keukenstaan, en als wij nog wat middageten overhebben dan zetten wij ons bord in de keuken op de grond en mag ze het opeten.

wel, wanneer wij eten moet ze in haar mand, en wachten tot wij klaar zijn,
    voor de rest mag ze eigenlijk wel alles...

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Wij hebben ook een hondenbuggy, alleen hebben wij er 1 die ook achter de fiets kan, de beugel om te wandelen gebruiken we niet maar we gebruiken hem wel als 'boedelbak' achter de fiets, ik zie mijn chihuahua toch niet naast mn fiets rennen hoor;) maar hij vind het wel gezellig als hij mee mag...

oh nog even offtopic..

weet iemand waar je veiligheidsgordels kunt kopen in maatje chihuahua?
    vind het namelijk wel zo veilig aangezien ze bij ons op de achterbank zitten.. onze andere hond heeft er ook 1 maar die weegt dan ook 8 kilootjes zwaarder en die vd ranzijn loopt tot maatje S en die heeft onze hond van 10 kilo al en past dus onze kleine vent niet in;)

4. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    haha ik heb ook n hondje gehad LOLA en die had n jasje en n bontjasje :p maar sliep niet bij mij in bed hahahaha dat vind ik ook vies gadver die bacterieen en haren ieuw

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Mijn hond is een hond. Mag niet op de bank (al is dat nogal eens strijd:)) Slaapt beneden in de mand, eet na ons etc. Ik zie vaak honden die meer als kind behandelt worden maar vaak komen hier ook de rangorde problemen mee (niet altijd, maar vaak)

6. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL

hihi ik ben dus niet de einge haha

over dat gordel gewoon bij een goede dieren speciaal zaak.
    We hebben een mini jackrussel. en die pasten haar ook nu is ze wat groter en pas deze niet meer dus jouw chihau pas die ook.

7. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik vind het ook belachelijk dat sommige kleine hondjes met een jasje aanlopen. Doe normaal denk ik dan. Maar afghaanse windhonden hebben natuurlijk bijna geen haar dus als ze die een dekje omdoen is het logisch.

Maar vind het zeker wel tever gaan om je hond aan te kleden.

8. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Somige mensen gaan er wel heel ver in ja, maar vind het toch wel schattig hoor een hondje met zo'n manteltje aan. Maar dat is alleen bij bepaalde hondjes.

9. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier is de hond echt onderdeel van het gezin, maar dan wordt wel als dier gezien en niet als mens.
    Dus geen kleertjes aan en op bed slapen enzo.
    Het is een reu, die redelijk dominant kan zijn, daarom hanteren we de rangorderegels.
    Hij mag niet op de bank, niet op bed, eten wanneer wij klaar zijn met eten, als wij eten moet hij in de mand, wanneer de hond eet of in de mand ligt moet onze dochter hem ook met rust laten.
    Klinkt misschien heel streng, maar hij is het zo gewend en hoeft niet steeds een commando te krijgen. Wanneer wij gaan eten gaat hij lekker in zijn mand liggen.

10. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Onze hond (shi tzu reu) mag op de bank als manlief het goed vindt, als hij gaat zitten uitdagen (wilt ALTIJD stoeien..) dan moet hij naar zijn plek.
    Op bed mag hij niet, hij mag ook niet in de slaapkamers, hij heeft zijn eigen slaapplek!
    Zijn voer-en drinkbak staat in de hal bij de deur, als wij eten mag hij ook zeker niet bietsen, krijgt wel eens eens wat hoor, maar pas als wij dat aanbieden!
    Hij zou bij ons ook NOOIT van een bord van ons mogen eten..Dan gooit manlief het bord weg, hij krijgt serieus kotsneigingen als hij dat ziet bij andere en hoeft dan never nooit meer iets bij diegene!
    Hij krijgt geen kleren aan, heeft van zichzelf ook een lekkere vacht, zit zelfs met min 10 nog het liefst buiten....

Maar we houden zeker van hem, die kleine gekkerd!Het is een hond en zo behandelen we hem ook!

11. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ach een jasje aan, mooi is anders, maar ik denk dat een hond er weinig last van heeft. Het zal wel wennen. Wij hebben een lekkere dikke rottweiler en daar begint ook het probleem. Onze hond doet geen vlieg kwaad maar vind het wel fijn dat de rangorde bepaald is. Dat gaat meestal zonder problemen dat honden dat zonder ruzie duidelijk kunnen maken. Dat kan zijn reu/teef verhoudingen. Die zijn altijd duidelijk. Maar dan kom ik met mijn hond een kleine hond tegen formaat jack russel. Eigenaar tilt het hondje op wat vervolgens vanaf de schouder mijn hond kan toe blaffen. Weg rang orde. Ik heb dan een hond die er niks meer van snapt en begint te grommen en blaffen. En tja ik heb een rottweiler dus vals (terwijl hij nooit heeft gebeten of zo, niet naar mens en ook niet naar dier. En mensen daar baal ik dus van. Als je een hond in huis haalt weet dan ook hoe het werkt tussen honden. Enne een hond heeft 4 poten die dus bedoeld zijn om op te staan en mee te lopen.............

Bedankt, dikke poot Bas

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wij hebben 3 hondjes(2 teckels en x-ing maltezer) Ze zijn erg verwend vind ik,ze mogen op de bank en door heel het huis en ook in bed.Ben er zelf totaal niet vies van.Ze krijgen wel gewoon brokken uit een bak en mogen niet schooien.Jasjes dragen ze niet,al lijkt me zo'n regendekje wel makkelijk aangezien ik 2 langharige hondjes heb die met de regen/sneeuw iedere x kletsnat zijn en telkens goed moet afdrogen.Verder vind ik bij bepaalde rassen een jasje ofzo wel handig met die kou van de afgelopen tijd.Mischien dat ik voor die van mij es zo'n dekje probeer.
    Ik zag gister op tv een labrador van 9 jaar die al veel verschillende operaties heeft gehad en nu weer een of andere experimentele transplantatie kreeg.Dat zijn dus dingen die me echt te ver gaan,ik zou op een gegeven moment zeggen dat het genoeg zou zijn.Ik vind soms dat mensen daar echt te ver in gaan,niet dat het makkelijk is(weet ik uit ervaring) maar je moet wel realistisch blijven.

13. mama van Marit

Percies, als je man een dure operatie nogdig heeft plaats je ook heen oproep bij hart van nerderland om geld in te zamelen. Dan maar een spuitje.Pech. Niemand kan voor een ander bepalen wat te ver gaat in de zin van gezondheid en operatie's.Ook niet bij dieren. Maar gelukkig kunnen we altijd goed voor een ander denken dus vast ook voor onszelf. En kunnen wij onze grenzen aangeven alleen ligt die niet voor iedereen het zelfde.

14. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Het is ff helemaal off-topic hoor maar wil zeggen dat ik je compleet begrijp.Ik dacht er ook zo over,geen flauwekul ook al is het een kleine hond dus ik tilde die van mij nooit op tot dat er een man met een herder besloot dat zijn hond moest lost lopen in de woonwijk en ik liep daar met mijn (toen nog 2) kleine honden.Hij pakte 1 van mijn honden die aan de riem zat automatisch wilde ik mijn hond "redden" en die greep mij ook nog eens,niet slim van mij ook maar ik laat me hondje niet dood bijten.
    Natuurlijk weet ik dat dit echt niet alle grote honden doen maar ik kan je wel vertellen dat het me veel moeite kost om voortaan te doen of er niks aan de hand is en het zweet breekt me dan ook regelmatig uit als ik een grote hond zie loslopen.Kijk een potje vechten kan geen kwaad maar wel 2 honden van gelijke groote/sterkte.Je hoort dit wel vaker en het gaat vaker goed dan mis maar toch snap ik het wel van sommige mensen (al blijft het er truttig uit zien hoor).

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Er word toch gevraagd wat jij te ver vind gaan,ik bepaal niks voor een ander geef alleen mijn mening en ik vind dat te ver gaan.Hoef je niet gelijk te reageren of ik je persoonlijk aanval.Ik zou het zelf alleen niet zo ver laten komen met een hond of ander dier.

16. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Zo gingen wij ook met onze lieve trouwe hond om. Soms lekker bij ons op bed, meestal in eigen mand (waar heeeerlijke kussens in lagen). Ze kreeg eten in de keuken, maar er was altijd wel een extra hapje voor haar als wij aan het eten waren. Ze was ook mijn allessie, we hebben zoveel meegemaakt samen.
    Was...helaas....vandaag is haar sterfdag. Alweer 1 jaar geleden.
    R.I.P.

17. mama van Marit

Ik sluit daarom ook heel slim af met te zeggen dat ierdereen gelukkig voorzichzelf zijn grenzen kan aan geven. Dit was de jouwe dus;) Daarmee respecteer ik dus ook jou mening net als die van de eigennaren van de labrador. Even goede vrienden.

18. mama van Marit

Natuurlijk wat doe je als een grote hond jouw hondje aanvalt. Degene die de hond los heeft is trouwens ten alle tijden fout. Wat ik je wel als tip mee wil geven als je nog eens in deze situatie komt en je je hond optilt. Verbreek het oogkontakt tussen de honden, draai je om en zorg dat je eigen hond geen signalen meer kan geven.

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Nou mijn Chihuahua draagt dus ook een jasje, wat moet ik anders als meneer het vertikt om in de regen naar buiten te gaan, mn huis onder laten poepen? hij verzette als puppie al geen stap buiten de deur, en ja dan kan je hem wel mee slepen en dan?! dan doet ie nog niets behalve je hulpeloos aankijken, dus vind een jasje bij bepaalde rassen niet te ver gaan, andere hond krijgt dus ook geen jasje aan, die heeft het niet nodig..

@mamavanmarit: ik til mijn hondje dus ook op, en waarom? omdat die van mij juist niet bang is en gaat lopen aanvallen, ofnouja, doet een poging, andere hond is daar natuurlijk niet bang voor en valt ook aan, nou heb ik liever dat de rangorde tussen die twee weg is dan mijn hond..

@klavertje: Dank je wel! ik heb inderdaad al eens bij een aantal van die winkels gekeken, tot nu toe zonder succes maargoed we blijven verder zoeken ;)

Deel Deze Pagina