Wanneer is een hond nog een hond?

Discussion in 'De lounge' started by Moedertjevj, Feb 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik snap dat het een kwestie van overmacht is. Maar als jou hond zomaar andere honden aanvalt vind ik dat niet kunnen. Zou mijn hond eens moeten doen. Wanneer jij je hond optilt in zo'n situatie en hij blijft die andere hond uitdagen vanaf je schouder dan gaat het ooit nog eens goed mis vrees ik. En idd dan heb jij het kleinste hondje dus ook waarschijnlijk een groot probleem. Gelukkig is het met mijn eigen hond nooit zo ver gekomen.

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    #62 Springmuis, Feb 19, 2010
    Last edited: Feb 19, 2010
    *edit* voelde me wellicht een klein beetje beledigd, maar dat was hoogstwaarschijnlijk niet eens je bedoeling;)

Hij valt niet aan, zoals ik eerder al zei, hij doet een poging, dat wil zeggen, erop af, op veilige afstand blaffen en dan keihard wegrennen als andere hond ook een poging gaat doen..

maargoed nu weer ontopic, hier ging het natuurlijk helemaal niet om.

3. Skye

Skye Niet meer actief

Het enige dat een hond moet doen is spelen, rennen, eten en geknuffeld worden. Een hond in een tas of een kar...........TRIEST!!!!!! Begrijp me niet verkeerd, mijn hond is mijn alles, maar ze mag dus ook lekker rennen en spelen en wordt totaal niet verwend. Zodra je je hond aan gaat kleden (in het dagelijks leven) en gaat dragen als een baby en aan tafel mee mag eten (rosbief ofzo) dan vind ik het geen hond meer, maar gewoon een hondslelijk kind!!!!!!

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

haha.. ik denk dat je een ander ras bedoeld, met bijna geen haar ...

Dit is een afhaanse windhond !! hihi:D

5. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Tja wat is tever gaan? Mijn honden (franse bulldoggen) voelen als mijn kinderen en gaan me bijna net zoveel aan mijn hart als mijn zoontje, maar met nog steeds een kleine scheidingslijn.

Ze mogen/krijgen:
    - op de bank (wanneer WIJ het willen)
    - een peuter matras met nog een dik kussen erop.
    - na het eten of in een andere situatie van mijn borden likken
    - behoorlijk duur te eten
    - heeeel soms in de ochtend even op bed
    - Ze mogen als wij erbij zijn in alle kamers komen, ook die van de kleine
    - Als wij ergens op visite gaan gaan ze meestal mee

Daarin tegen mogen ze niet:
    - schooien, ben ik fel tegen, ze mogen wel onder mijn benen liggen te slapen tijdens het eten
    - als ze niet luisteren word er wel goed duidelijk gemaakt dat WIJ bepalen wat er gebeurd.
    - ze krijgen geen kleding. geen tassen of whatever

Oh en heb ook 2 katten en die mogen ook op het aanrecht(kan niet anders anders eten die honden hun voer op) En mogen ook op de tafels. 1 kat slaapt standaard bij mij op bed.

Dus laten we wel wezen wellicht gaan we wat ver erin volgense sommige, maar dan wel voornamelijk mbt verwenneritis... Kleding ed niet, maar dan vind ik niet verwennen maar gewoon niet bij een hond passen. Nu liggen ze op hun kussen met daaronder dat matrasje voor de kachel te snurken... Heerlijk toch. Zou niet anders met mijn honden willen omgaan dan dat. Zouden ze dominant zijn is het een ander verhaal. Maar ondanks dat ze veel mogen weten ze heel goed wie de baas is.

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik denk trouwens wel dat kleinere honden wel sneller "verwent"worden,als ik naar mezelf kijk iig.Ik bedoel sávonds op de bank met 3 kleine hondjes vind ik gezellig maar met een Sint Bernard word het al snel benauwd HiHI :) Iets waar je wel voor moet oppassen,kleine hondjes hebben vaak een erg groot karakter!! :)

7. WLE

WLE Niet meer actief

Wij hebben 2 chihhuahua's een is anderhalf en een vier maanden.
    die van anderhalf wil nooit in de tas en loopt dus altijd lekker en rolt graag in de modder! :D!
    ze wil wel graag in de winter der jasje aan als ze na buiten moet maar in de zomer draagt ze enkel alleen der halsband.
    die van viereneenhalf houd niet van halsbanden en of kleren maar wil wel altijd in de tas als we na buiten gaan.

en onze honden mogen ook overal komen in huis.
    ze slapen bij ons in bed en liggen in de badkamer als we in bad zitten.

en terecht die twee honden betekenen net zoveel voor mij als mijn vriend.
    en hun kwispelen gewoon en zijn dus gelukkig en wij zijn er gelukkig mee!

8. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hier ook een chihuaha ( gehad) die mocht niet aan tafel of op bed.
    ook niet in een tas etc.
    wel een shirtje aan in de winter want hij bibberde heel erg en dat vond ik zelf erg zielig voor de rest was het gewoon een hond.

En die kleine hondjes zijn meestal wel wat feller kan je gewoon niks aan doen

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Maar WLE dat je hond in een tasje wil heb je hem dan toch zelf aangeleerd? Wat dat betrefd zijn het net kleine kinderen,die willen ook wel es iets niet maar dan moet het gewoon.Mijn middelste hond wilde in het begin ook nooit lopen,ik moest em daadwerkelijk over straat sleuren en als het regende begon ie te janken alsof ik em zwaar mishandelde,ik schaamde me echt zo(ik woon ook nog es midden in het centrum)maar mooi pech hoor,ze hebben niet voor niks 4 poten gekregen!

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    heb je geen vensterbank waar ze eten op kunnen krijgen? wij zaten namelijk ook met dat probleem dat de grootste hond de kattenbrokken steeds pakte, toen op de trap gezet maar toen liep de hond ineens trappen en nu op vensterbank gezet en daar komt ze niet bij.

een van onze katten zit ook constant op de tafel, maar even een joehoee dat mag niet en ze is er weer af haha

11. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    het is een flat dus sowieso alles gelijkvloers. en de vensterbank is 35cm hoog, en daar kunnen ze makkie bij. Maar thnx voor het meedenken. Ach ik maar het aanracht erg vaak schoon met dettol op ee dag en de katten komen ook niet buiten dus het valt allemaal wel mee.

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    oooh, ja dat is geen doen dan hihi

13. adi

adi Niet meer actief

Zal nu waarschijnlijk iedereen over me heen krijgen, maar dit vind ik eigenlijk een natuurlijke omgeving voor een hond. een hond is een buitendier, die oorspronkelijk bedoeld is als bewaker van het huis en de vee. en dat kan echt niet vanuit zijn warme trui onder de lakens in de slaapkamer!
    wij hebben als kinderen altijd een hond gehad maar die woonde gewoon buiten tussen alle andere dieren. hij rende de hele dag door achter de katten en kippen aan en kreeg echte vlees als eten. naar mijn mening heeft deze hond een 10x gelukkigere leven dan eentje die lamme poten krijgt omdat ie overal mee naar toe wordt geshouwd en (tegen natuur in) per se zindelijk moet worden, en maar 3-4 per dag zijn behoefte MAG doen.

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Adi, je krijgt mij niet over je heen over het feit dat jij vind dat een hond buiten moet zijn, want dat is jouw beslissing nou dat mag..

maar waar je me wel pissed mee krijgt is het feit dat jij dus zegt dat onze honden niet gelukkig zijn!

15. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

tja er blijven mensen die dingen aanschaffen waar ze geen verstand van hebben. Jammer.

16. adi

adi Niet meer actief

Nee, ik zeg dat een hond die buiten onbeperkt mag rennen en 'spelen' met andere dieren en plassen en poepen wanneer ie er zin in heeft vast een 'gelukkiger' leven heeft dan eentje die een halve dag voor een tv ligt. En als jij denkt dat het andersom werkt bij een hondenras heb je waarschijnlijk weinig verstand van je hond.

Ik zeg niet dat een hond in huis niet gelukkig is, hij weet namelijk niet beter.

Onze hond die buiten op de boerderij woonde wilde namelijk never nooit bij ons huis zitten, ook niet in de winter. Waarom zou die? Hij had zijn kennel in de paardenstal, warm genoeg en geen mensen die zijn poten gaan afvegen en hem aan een lijn zetten en naar buiten brengen om te plassen

17. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    hahaha nou wordt het nog gekker, nou ik ga weg hier, ik laat me toch zeker niet beledigen!

18. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Adi is gewoon jou mening ik val daar echt niet over al is die van mij niet hetzelfde :) Bepaalde hondenrassen kunnen prima zo leven,het zou mij keus niet zijn omdat een hond voor mij een HUISdier is,nou woont de gemiddelde nedelander ook niet op een boederij maar in een rijtjes huis en ik denk niet dat je een hond blij maakt door em heel de dag alleen in de tuin te zetten met een hondenhok eten en voer.Op een boederij waar veel andere dieren zijn en mensen heel de dag buiten zijn kan het voor bepaalde rassen zeker leuker zijn dan heel de dag binnen maar ik weet zeker dat die 3 van mij liever in huis zijn dan buiten.

19. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    zie mijn franse bullen echt niet 24/7 buiten zijn hoor, dat kunnen ze niet eens hebben:p

20. WLE

WLE Niet meer actief

Nee want ik heb ook liever dat hij loopt zon tas is nog al zwaaar en vervelend!
    de tas is thuis zijn slaap hokje..
    dus als wij onze jassen aan doen gaat hij daarin zitten.
    ik denk dat hij dit heeft afgekeken van de hond van mijn schoonzusje die mag wel altijd mee in de tas na buiten.
    Nu begint ze wat ouder te worden en gaat ze ook steeds meer wandelen.
    Maar als ze echt niet wil ga ik der ook niet dwingen en oms blijft ze dan thuis en soms heeft ze het geluk dat ze in de tas mag.

Share This Page