Wanneer is een nachtvoeding nog "nodig?"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door CindyJessie, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.195
    35.902
    113
    Riepen wij ook, zie onderschrift haha.

2. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had ook veel last van haar oortjes en kwam daarom nog heel vaak 's nachts.. Met tien maanden kreeg ze buisjes en dat gaf wel wat verlichting, maar nog steeds niet voldoende. We hebben toen van de KNO arts oordruppels gekregen en toen ging ze pas doorslapen. Ze had toch nog te veel last van irritatie in haar oren.. Wellicht een optie om eens naar te vragen?

Verder zou je idd de voeding van 23 uur gewoon eens over kunnen slaan.. Als ze zelf komt voeden natuurlijk maar anders lekker laten slapen en zelf op tijd naar bed. Wij kwamen er namelijk op den duur achter dat dochterlief elke nacht op precies dezelfde tijd kwam of we haar nu wakker maakten voor een voeding of niet 's avonds (in de perioden dat haar oortjes redelijk rustig waren dan)

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik kan niet helemaal uit je verhalen halen of je kindje ook een speen accepteerd. Onze zoon in het begin niet, maar rond een maand of 8 wel. Ik was het toen ook zat en gaf hem toen aan het eind van een voeding even de speen. Deze speen zit aan een koekeltje en die lag al standaard bij hem in bed.
    Het heeft 2 weekjes geduurd, maar toen vond hij het wel prettig om een speen te hebben.
    Toen ben ik de nachtvoedingen gaan vervangen door de speen. Hij dronk 's nachts toen ook echt heel kort.
    Momenteel geef ik nog 3 tot 4 voedingen. Een daarvan is vaak om 23:00. Doe ik dat niet slaapt hij ook nog door.

Mijn schema is nu zo:
    7:00 bv
    7:45 150/200 ml pap
    9:30 koekje/fruitje met wat water uit rietjesbeker (fles nooit gehad, die zijn om op te kauwen volgens meneer :D) daarna slapen
    12:30 warme maaltijd met ons mee, wat water
    13:30 bv en dan slapen
    15:45 koekje/fruitje en wat water
    17:45 brood of havermoutpap met wat water
    19:30 bv en slapen
    23:00 bv, maar niet altijd
    Daarna slaapt hij dus door tot de andere ochtend.

Maar is mijn mannetje te moe om een bv moment te pakken, dan geef ik hem niet en dan doe ik het na het slaapje.
    Ik merk nu wel dat hij links bijna niets meer uit krijgt en deze weigert hij ook vaak. Uit rechts drinkt hij nog wel veel.
    Ik wilde geen bv geven, maar doordat mijn zoontje prematuur was ben ik het wel gaan doen. Nooit verwacht dat we zo lang door zouden gaan. Heb eigenlijk ook als max 1 jaar, vind het nu ook wel mooi geweest.

4. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, heb niet alles gelezen maar herken je probleem. Huilbaby, iedere nacht drama en uiteindelijk buisjes (bij ons pas net voor tweede verjaardag) Daarna binnen een maand een slapend kind... Nu met tweede van 8 maanden ook nog regelmatig een nachtvoeding. Dit is waarschijnlijk niets raars, maa langzaamaan komen we er achter dat hij begin vd avond ligt te zweten en het blijkbaar om een uur of 4 's nachts koud heeft en graag een grote warme fles drinkt. Misschien eens uit proberen om er na de fles van 11 uur een extra dekentje overheen te leggen?
    Ook sliep onze eerste alleen een nacht door na een prik of met een zetpilletje...
    zomaar wat ideeen, ik wist het ook niet meer en moet eerlijk zeggen dat ik het ook nu na 8 maanden behoorlijk vermoeiend vindt om er 1 of 2x per nacht uit te gaan..succes!

5. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Nou ik wil dit toch even delen..nadat ik dit topic ben gestart, wilde mijn man toch nog graag proberen om haar te troosten. Hij neemt dan wel een rietjesbeker mm mee, voor het geval ze dorst heeft.

Ik heb haar nu al 2 nachten niet gevoed. Hij gaat naar haar toe maar hij maakt me wakker als ze erg overstuur raakt of wanneer onze oudste wakker wordt.
    Maar ik merkte 's nachts opeens dat hij weer naast me lag.

Gisterochtend kwam ze wel om 6 uur, maar sliep daarna door tot 8:15.

En nu werd ik vannacht een aantal keer geroepen door mijn oudste (zal je net zien:D) maar mijn man is naar de jongste geweest en ze slaapt nu nog..
    Hij ook trouwens, we hebben vakantie. Ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is, zo maar even vragen:) Maar blijkbaar ging het wel, anders roept hij me zeker wel.

Ik heb haar wel om 23:00 gevoed, beide keren. Ik ben zo bang dat ze iets tekort komt ofzo..zit nog in de baby-modus:):)

6. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Bedankt! Voordat ze buisjes kreeg gaven we haar bijna standaard een zetpil..omdat ze zo vaak wakker werd en regelmatig veel huilde. Met een zetpil sliep ze eindelijk wat langer dat 3 uurtjes achtereen.

7. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik houd haar oren zeker in de gaten. Ik heb nu niet het idee dat ze last heeft. Wanneer ze last heeft, gaat ze op een bepaalde manier huilen. Zo zielig.

8. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ze wil geen speen.
    Geen fles, geen speen:D Alleen de borst haha.
    De rietjes beker gaat best goed en ze vindt drinken uit een open bekertje helemaal geweldig.
    Maar ik ben nog niet klaar om te stoppen met de borstvoeding denk ik, hoewel mijn doel een jaar was.

Deel Deze Pagina