wanneer is eisprong geweest?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door stiertje88, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ha meiden,

Heb even jullie hulp nodig.

dit is mijn kaartje:
    4327d5 Ovulation charts on FertilityFriend.com

Fertility Friend zegt dus dat mijn eisprong dag 21 is geweest, maar op dag 18 heb ik een diepere dip, maar dat is dus niet de graadmeter? Ik heb verder nooit duidelijke symptomen (en voor dag 18 eerlijk gezegd ook niet zo op gelet), dus kan ook zo goed als alleen maar afgaan op de temp. Bij cdag 18 zou mijn LF dus al wat langer zijn, en dan kan ik eerder testen? of gaat dat niet op?

Hopelijk kunnen jullie een antwoord geven op mijn vragen. Hoop dat ik ze duidelijk gemaakt hebt.

Liefs

2. yem

yem Niet meer actief

FF twijfelt eigenlijk omdat je na de vermoedelijke eisprong vruchtbare afscheiding hebt ingevuld op je kaartje ;) was die ook nog vruchtbaar dan..

Sticky is bv ook rekbare doorzichtige afscheiding die na de eisprong wel eens voorkomt.

3. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hoi Yem,

bedankt voor je reactie.
    Volgens mij is mijn afscheiding toch echt meer waterig. Paar dagen geleden was het een soort van melk, heel wit en misschien iets dikker, nu meer doorzichtig en dun. Is dat dan sticky of creamy:(?
    Ik heb eigenlijk ook nooit echt dat eitwit waar ik ultralange draden van kan trekken, dus daar kan ik ook niet echt op afgaan.

liefs

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Het gaat niet om een dip, het gaat om een temperatuurstíjging. FF heeft het goed met dag 21. Op FF kun je een cursusje doen, dan leer je meer over dit alles.

Waterig is watery ja, eggwhite is wat meer witter maar meer rekbaar dan watery wat maar een beetje rekbaar is.
    Sticky is afscheiding die wat brokkelig overkomt en droog eruit ziet, creamy is meer crème of lotionachtig en wit.
    Ik wrijf het altijd tussen duim en wijsvinger:hoe voelt het aan en haal dan mijn vinger uit elkaar: beetje of erg rekbaar of juist niet.

5. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ok dank je. Dan zit ik nu dus 9dpo. Is mijn cyclus gewoon wat langer deze maand dus. Ga eens kijken op ff of ik dat cursusje kan vinden.

Dan was de afscheiding misschien inderdaad meer als lotion, creamy dus, want wit en iets dikker dan water maar geen crème....

Ok afwachten dan maar weer.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je temperatuur moet inderdaad na een eventuele eisprongdip minimaal 3 dagen achtereen hoog blijven. Pas dan is je eisprong geweest.

Na dag 18 is je temp gestegen, om vervolgens weer te dalen.
    Na dag 21 is je temp gestegen en hoog gebleven.

Kortom: het klopt wat FF aangeeft. Je eisprong is op dag 21 geweest.

Deel Deze Pagina