Hi meiden, Sinds de 25 weken ben ik regelmatig benauwd.. dacht dat het misschien de kleine was die dan op mijn longen drukt.. maar heb het nu sinds enkele weken wel een paar keer op een dag. Soms gaat het dan weg als ij anders ga zitten of liggen, maar niet altijd.. wie herkent dit? Krijg steeds meer het idee dat het niet alleen door die kleine komt maar ook door iets anders.. soms zit die benauwdheid ook best wel hoog.. mijn bloeddruk is wel altijd perfect..
Ik ben benauwder sinds de 17/18e week. Volgens de vk komt dit vaker voor. Is helaas weinig aan te doen. Maar vervelend is het inderdaad wel...
Is je baarmoeder die de boel omhoog drukt. Hier kon ik op een gegevn moment alleen nog op de bank liggen voordat het verdween. Op de bank hangen/zitten werd ik benauwd van. Het ging weg toen kleine in ging dalen. Wat meer ruimte bovenin.
Het gekke is juist dat die kleine van mij al helemaal ingedaald is.. lig nu al 2 uur op de bank en het gaat maar niet weg.. adem ook veel vanuit me buik.. maar niks helpt pff
Ik heb er ook last van sinds kort. Maar ik weet niet of de kleine inmiddels is ingedaald. 2 weken geleden nog niet.
Hier kwam het door een te strakke bh en een hoge baarmoeder. Ik was daardoor aan het hyperventileren. Het ging bij mij met ademhalingsoefeningen en even liggen beter.
Maar je baarmoeder blijft alsnog groeien en komt op den duur tegen je ribben en longen. Kindje word groter dus zit alsnog te duwen bovenin. Ingedaald zegt niet dat ze dasr blijven. Ze kunnen weer terug schieten.
Misschien heb je last van hyperventilatie. Daar krijg je het echt benauwd van. Ook omdat je op je ademhaling aan het letten bent. Dan geven je hersenen het signaal dat je 'meer' moet ademen (want je bent benauwd, krijgt geen lucht) terwijl je eigenlijk meer moet uitademen (teveel aan zuurstof zorgt voor benauwdheid). Heel tegenstrijdig en raar, maar probeer wat langer uit te ademen. Je moet ook de koolstofdioxide van je kindje uitademen (zei mn vk)!
Thanks voor de tip! Heb op mijn zwangerschapscursus geleerd goed te ademen.. en ik adem op die momenten rustig en diep via me buik.. ga het wel even bij mij vk aankaarten als ik der zie want heb sinds kort meer kwaaltjes waar ik mijn vraagtekens bij heb