Ik ben begonnen met het poetsen van zijn tandjes. Maar hij vindt het vreselijk en houdt zijn mondje stijf dicht! En gaat heeeel zielig huilen! Hoe lang duurde het bij jullie voor je kindje enigszins gewend was aan tandjes poetsen? Ik voelde me zo'n bullebak dat ik door bleef proberen.
Ik ben begonnen vanaf het eerste tandje en toen was ze 7 maanden, ze vond het helemaal prima. Tot een jaar of 1 1/2 toen begon ze tegen te sputteren, en nu nog. Maar als papa wat gekke gezichten trekt en lacht, dan helpt dat wel hoor.
Grappig dat het zo verschilt per kindje. Eva vond het nooit zo geweldig en ze heeft een periode gehad (rond 1 jaar denk ik) dat ze echt niet wilde, dan deed ik het maar kort. Echt in de houdgreep poetsen geloof ik niet in, dan krijgen ze zo'n aversie. Eva vindt het nu prima. Lisa vindt het vanaf 1 helemaal geweldig! Als ze haar tandenborstel ziet liggen in de badkamer wordt ze helemaal wild
toen ik begon liet ik hem zelf met de tandenborstel in zijn mond zitten om er aan te wennen. Na een weekje ik eerst 2 x op en neer en dan hij. Nu zijn we zo ver dat alleen ik nog poets en hij niet meer.. Hopelijk gaat het snel beter, succes!
Hier begonnen zodra zijn eerste tandje doorkwam, rond 7 maanden. Hij vindt het vreeeselijk. Brullen, overstrekken. Dus tja, ik poets zijn tandjes dus terwijl ik hem in een houdgreep houd. Liever even zo, dan straks in de tandartsstoel. Hij krijgt trouwens vooraf de borstel zelf. Dan gaat hij daar blij op kauwen. Maar ja, het échte poetsen zal toch ik of papa moeten doen. Tis sowieso een pittig ding: met kleren aan- en uitdoen en luiers verschonen is het ook drama.
Hai! Wij gaven haar de eerste tijd de tandenborstel in haar handje, lekker erop kauwen en ernaar kijken. Toen onze eigen tandenborstel erbij, "kijk, poetsen net als mama" en een liedje zingen. Nu gaat het heel goed, maar ik heb wel gemerkt dat ze het absoluut niet wil als er een tandje of kiesje doorkomt. Dat doet natuurlijk pijn. Dan poetsen we eventjes niet. Misschien heeft jouw kindje nu ook een doorkomend tandje?
Wij zijn ook begonnen zodra het eerste tandje door was. Helaas is het nu een drama met poetsen want meneer wil alleen de tandpasta hebben. Als het aan hem ligt, slurpt ie de hele tube leeg. Aangezien dat natuurlijk niet kan en wij geen drama's willen hebben vlak voor het naar bed gaan, zijn we nu begonnen met 's morgens poetsen. Helaas wil hij niet poetsen als de tandpasta op is :x Mijn vraag is eigenlijk: hoe belangrijk is het poetsen nu, want hij heeft zijn melkgebitje kompleet nu. En wanneer mogen ze eigenlijk een elektrische tandenborstel?
hier begonnen op t moment dat de eerste tandjes doorkwamen. haar zelf met de tandenborstel laten spelen. eerst mocht ik niet poetsen maar met een beetje geweld toch doorgezet. Nu mag mama of papa als eerste poetsen, daarna doen we nog een mini beetje tandenpaste op de bortsel en mag ze zelf nog even 'poetsen' Is echt een kwestie van wennen, heeft hier wel ff geduurd.
Hiero ook een jochie die het vreselijk vind om zn tandjes te poetsen. Hij begint al te brullen als hij de tandenborstel ziet. Hiero dus ook even in de houtgreep en dan zo goed en kwaad als het kan poetsen. Ook met aan en uitkleden en verschonen is het een dramaqueen en zet hij het op het brullen. Hopelijk krijgt hij nog een keer door dat het veel sneller gaat als hij gewoon even rustig is Echt vanalles geprobeer om het wel zonder brullen te doen maar niets helpt (liedje zingen, gekke bekken trekken etc).
Hier heeft het 1,5 jaar geduurd voordat de drama over was. Sinds een week vind ze het niet erg meer, soms stribbeld ze tegen maar niet meer zo erg als eerder.
Het is hier nog steeds drama Poets sinds juli zijn tandjes al Houdgreep werkt hier sowieso niet, hij stribbelt net zo lang tegen tot hij los komt.. Nu poetsen we even niet omdat er een tandje doorkomt, doet hem ontzettend zeer.. als hij de borstel ziet kruipt hij al weg Meestal is het dus maar heel kort, maar ja, beter dan helemaal niet..
Hier gaat het juist supergoed. Ze vind het leuk, en helemaal niet erg. Haar mondje gaat wagenwijd open als ze de tandenborstel ziet. Ze vind ook de tandpasta erg lekker. We hebben van die zoete tandpasta van Prodent (met zo'n Teletubbie erop), misschien is dat een ideetje? Denk niet dat het alleen daaraan ligt, want ze trekt net zo makkelijk mijn tandenborstel uit mijn mond en stopt het in haar mondje.
Elmex is inderdaad een lichte mintsmaak. Die Prodent is meer zoettig. Maar we wisten helemaal niet welke tandpaste we moesten kopen, en ik vond deze er wel lief kinderlijk uitzien... En die bleek zoettig te zijn.
Wij hadden voor Eva ook altijd die zoete tandpasta. Nu overgegaan op Elmex omdat Eva straks toch ook over moet naar volwassenen tandpasta, dus we wilden haar alvast laten wennen. Dat gaat prima (Elmex = aapjestandpasta = leuk ). En Lisa gebruikt gewoon dezelfde tandpasta en vindt dat dus prima.
Zijn tweede tandje is nu een weekje door, en is al echt door het tandvlees heen. Dat zou het dus niet kunnen zijn. Maar het is natuurlijk vreemd! Nou ja, volhouden dan maar. En ik laat hem ook altijd met de tandenborstel spelen tijdens het aankleden. Hij stopt werkelijk alles in zijn mond, maar deze niet! haha
Hier vind ze het helemaal geweldig! Met 6 maanden kwam haar eerste tand door en toen al begonnen met poetsen. Zodra ze de tandenborstel ziet begint ze al te lachen, en gaat haar mond wagenweid open. Zij heeft dan een tandenborstel in haar hand, en ik ook. Zij mag ermee spelen, en ik ondertussen poetsen. Mijn borstel vind ze leuker ivm de tandpasta. Als ik klaar ben, mag ze ook met mijn borstel nog even spelen.