Wisselen van ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elletje, 12 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Iemand hier ervaring met wisselen van ziekenhuis?

Wij hebben alle basisonderzoeken gehad en zijn daarna nog voor een half jaar weggestuurd omdat er eigenlijk niks uit kwam. Nu ben ik in de tussentijd van baan gewisseld waardoor een ander ziekenhuis gunstiger is voor ons om het traject in te gaan. Ligt gunstiger ten opzichte van mijn werk, en kost me dan dus minder tijd op een werkdag als ik voor een controle vrij moet vragen.

2. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Dat mag gewoon hoor.
    Kans is wel groot dat het zaad opnieuw bekeken zal worden en dat je nog een keer een inwendig onderzoek krijgt.
    Maar ik denk dat dat niet opweegt tegen de voordelen van de tijd en en ook geld dat je dat kan schelen door te switchen.
    Ohja, je zult waarschijnlijk ook een nieuwe verwijzing van de huisarts nodig hebben, maar gezien je er al eentje had, kun je dat vaak telefonisch doorgeven dat je een verwijzing wilt hebben.

Succes!

3. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Beginnen met het oorspronkelijke ziekenhuis bellen of het ziekenhuis waar we heen willen nu.

4. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Zelf hebben wij destijds alleen het nieuwe ziekenhuis gebeld. Maar was boos en vol emoties.
    Zou nu zeggen: bel even het nieuwe ziekenhuis en vraag of ze wachtlijsten hebben. Stel ze hebben een wachttijd van bijna een jaar, dan ben je in het oorspronkelijke ziekenhuis waarschijnlijk sneller.
    Mochten ze ruimte hebben, huisarts bellen voor verwijzing en voor de vorm even het oorspronkelijke ziekenhuis bellen om aan te geven dat jullie willen overstappen.

5. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Thnx voor je antwoord. Wist echt even niet hoe ik dit aan moest pakken.

6. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Wij zijn toendertijd ook overgestapt. Van ziekenhuis naar kliniek. Eerst de intake afgewacht, daarna heb ik toen aan het ziekenhuis doorgegeven dat we wilden overstappen en of ze ons dossier konden sturen naar de kliniek. Weet even niet meer of we ook een brief van de huisarts nodig hadden, maar ook dat is zo gepiept.

7. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Jah zie net dat het ziekenhuis waar we naar toe willen ook een kliniek heeft. Die ook weer samenwerkt met het ziekenhuis waar we nu zitten. Dus zou eigenlijk zo geregeld moeten zijn denk ik.

8. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook van een ziekenhuis overgestapt naar een kliniek. We hadden zelf onze dossiers al aangevraagd en meegenomen naar de intake. Geen extra papieren vanuit huisarts nodig gehad overigens. Volgens mij had onze arts in het ziekenhuis een brief geschreven en naar de kliniek gestuurd.

9. Elletje

Elletje Fanatiek lid

OP de website vd kliniek die we hebben staat dat we onze huidige arts kunnen vragen alles door te sturen. En als we geaccepteerd worden. Krijgen we vanzelf een bericht thuis dat we mogen bellen voor een afspraak. Kliniek heeft geen wachtlijst zag ik

10. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    ah top! Net zoiets als bij ons denk. Wij konden al wel gelijk zelf bellen voor een afspraak! Agenda-technisch duurde het even voor we terecht konden maar indd ook geen wachtlijst.

Wel goed om je verzekering te checken als je overstapt naar een kliniek!! Niet alle verzekeraars geven voldoende ‘budget’ aan de klinieken om het hele jaar te dekken. Dat zou betekenen dat je aan het einde van het jaar risico loopt zelf te moeten betalen.

wishtobe vindt dit leuk.
  11. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Geld is hier gelukkig geen issue. Dus als dat zo is is het zo.

Lisa280887 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina