Wanneer is groei achterstand 'ernstig'

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by PCOmama, May 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xCynx

xCynx Actief lid

May 18, 2010
    457
    0
    16
    Hawaii
    Ik heb gisteren ook een groeiecho gehad, was ons meisje 4 weken terug nog 'groot' is ze nu veel te klein! Ze is nauwelijks gegroeid en loopt minimaal 2 weken achter op groei! Ik heb geen idee wat ons nu te wachten staat en er is ook helemaal niks verteld.. maak me toch wel zorgen ook omdat ze nog maar weinig vruchtwater heeft! Bij mij op papier staat dat de p-waarde, P 7.6 is!

2. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

Feb 18, 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Wij hebben vorige week vrijdag de 20 weken echo gehad
    het buikje was ook te klein zat op p20 en de beentjes op p7.. ik maak me ook echt zorgen mag niet minder gaan werken van mijn werkgever ook..

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Met P20 mag/moet je je nog geen zorgen maken, hoor. Het buikje is met P20 niet té klein.
    P7 is wat zorgelijker... maar op de rand van de P5 gaan ze zich pas echt zorgen maken.
    Wat betreft de werkgever: ziek melden? Hebben ze gezegd dat je rustig aan moet doen? Dan kan de VK een brief voor je werkgever maken.
    Hoe is je bloeddruk? Rook je? Eet je gezond en genoeg?

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    P7.6... van alles of bijv. van buikje, hoofdje, beentjes?
    Bij P7.6 zit je op de grens van wel/niet zorgelijk. Zoals gezegd: officieel pas vanaf P5 of minder. Ben je zelf klein en tenger? Bloeddruk?

5. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

Feb 18, 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Ik heb net mijn vk gesproken
    en die zegt dus idd dat het niet zorgelijk is
    alleen dat we een klein kindje krijgen maar dat is neit zo gek aangezien ik zelf 1.62 ben:) gelukkig maak me al iets minder zorgen

6. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Houd er wel rekening mee dat de metingen bij een pretecho mogelijk minder nauwkeurig zijn. Ik stond onder extra controle ivm te groot kindje, een week voor de pretecho liep ze 3 weken voor in groei, met de pretecho werd gezegd, keurig ze loopt 2 dagen voor op groei, dat zou dus betekenen dat ze zou zijn gekrompen..... Maar een week later met de groeiecho in het ziekenhuis, liep ze 3,5 week voor op groei. De pretecho klopte dus echt niet, en die vrouw zei nog wel, ik heb heel veel ervaring met meten.

7. xCynx

xCynx Actief lid

May 18, 2010
    457
    0
    16
    Hawaii
    Nee dit was echt een groei echo, dus geen pret echo!
    Ik ben zelf idd klein maar dat kunnen ze niet meerekenen ivm dingen van vroeger (lees : vroeg in de puberteit gekomen, door hormonen stopt je groei) maar mijn man is 1.90 dus die is wel heel lang! Bloeddruk is normaal! En die 7.6 is hey gemiddelde van het beentje hoofdje en buikje. Alles liep minstens 2 weken achter!

8. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik schreef ook meer richting PCOmama... Sorry voor de onduidelijkheid.

9. xCynx

xCynx Actief lid

May 18, 2010
    457
    0
    16
    Hawaii
    Oké.. niet goed opgelet dus, maar misschien kan iemand anders wat met die info? Of heeft iets soortgelijks gehad? Ben benieuwd wat ze nu gaan doen! Omdat ik nog helemaal niks weet!

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je zelf klein en tenger bent, kan dat zeker een rol spelen. Gelukkig maar!

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou het niet durven zeggen. Officieel is het pas vanaf P5 zorgelijk, maar ze zullen je bij deze waardes wel in de gaten gaan houden.
    Bloeddruk normaal? Rookt niet? Eet gezond en genoeg?
    Rusten kan mogelijk helpen, dat zou je aan je VK moeten vragen. Het kan zeker geen kwaad om het extra rustig aan te doen.

12. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

May 11, 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Hai
    Ook ik lees even mee.. Onze zoon loopt ook achter op de groei hij zit nu op de onderste groeilijn..
    Hij woog geschat dan met 29 wk 1092, met 31 wk 1432, met 33 wk 1646..
    Vanaf 29 wk krijg ik elke twee wk een groeiecho en wordt er ook gekeken maar de doorstroming van de navelstreng betreft de genoege voeding van de kleine en het vruchtwater en dat alles is tot nu toe is dat allemaal goed...
    De kleine groeit alleen op zijn eigen tempo vlgs mijn gyn, en je heb idd kleine en grote kindjes..
    Ik eet gevarieerd rook niet drink niet, en zit al vanaf 14 wk in de ziektewet hele dg thuis.. Dus rust heb ik genoeg...
    Ik zelf ben 1.71 en manlief 1.85 normaal dus...

Dus is het gewn iets kleiner kindje...
    Ik moest van 6 pond uitgaan als ik mijn zw uitdraag, daar ik een cerclage heb die met 36 wk wordt geknipt kan de beeb ook iets eerder komen, en daardoor natuurlijk kwa gewicht wat lichter zijn dan 6 pond..

13. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    3,520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ook een kleintje dus, ik wacht het gewoon rustig af tot volgende week. ik kan dan inhoudelijk meer vertellen op welke lijn ze dan daadwerkelijk zit.

Maar het blijft altijd wel weer spannend niet waar..

14. REL

REL Lid

Mar 18, 2013
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het wordt eigenlijk pas zorgelijk als je kindje onder de P5 geschat wordt. Zolang ze het naar haar zin heeft in de buik kan je er niet veel aan doen behalve rusten. Ze komen de laatste weken nog enorm veel bij.

Als ze minder beweegt of de zuurstoftoevoer vermindert is het mogelijk dat de placenta zijn werk niet meer doet en dus je kindje niet voldoende voorziet van voedingsstoffen. Als dat zo is gaan ze inleiden.

Ik heb zelf ook een dysmatuurtje (2500 gram op 40 weken), maar ik heb een stollingsstoornis waardoor mijn placenta niet meer naar behoren werkt de laatste weken. Het is erfelijk en niemand langs moederskant heeft een kindje zwaarder dan 2700 gram gebaard.

15. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

May 11, 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Pcomama: idd tis ff afwachten.. Maar maak je niet al te druk erover hoor, in het begin heb ik dat ook gedaan.. Maar voel de kleine goed bewegen elke dag weer en als bij alle co bij jou ook goed is en je voelt de kleine lkkr bewegen elke dag goed dan is er geen zorgen om te maken...
    Dan groeit jou kleine gewn op zijn eigen tempo...
    Dat gedoe met lijntjes maak je ook stressvollerhoor omdat wij nou net de as mamas zijn waar het kindje niet op de groeilijn groeit...

Rel: klopt wat jij zegt.. Rusten blijkt goed te werken...:) we moeten nog paar weken dus wie weet groeit die ineens wel sneller we zullen het zien...

16. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    3,520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Dag dames, vandaag de groei echo gehad...en wat denken jullie...er is niets aan de hand! Ze ligt met haar hoofdje en buik zelfs 2 dagen voor...enkel haar beentjes liepen 3 dagen achter... het kan twee dingen betekenen...pret echo was echt niet goed, maar daar kom ik a.s. vrijdag achter want dan hebben we poging twee..eens zien waar ze dan op uit komt...of de kleine dame heeft een groeispurt gemaakt...hoe dan ook, wij zitten weer in de relax mood!

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Fijn!

Share This Page