Hallo iedereen, Mischien dat iemand mij kan helpen, want ik weet niet wat ik moet doen. Ik werk ergens waar het vreselijk is! Ik trek het niet meer en heb me nu ziekgemeld omdat ik er overspannen van ben geraakt. Mijn plan was eigenlijk om daar te blijven tot dat ik zwangerschapsverlof heb, en daarna ga ik wat anders zoeken. Maar ik trek het niet meer en ik wil iets anders zoeken.. maar mijn probleem is dat je meestal 3 maanden proeftijd hebt en als ik dan zwanger ben zullen ze mij geen contract geven. Als je zwanger bent en geen baan hebt krijg je dan een uitkering of iets? Ik baal er gewoon van, want als ik straks bijvoorbeeld een hele leuke nieuwe baan heb moet ik mischien gelijk zeggen dat ik zwanger ben.. en ik moet echt wel een inkomen hebben anders redden we het niet. Wat zouden jullie doen? Groetjes marit
Hee meis! Het klint heel hard, Maar je moet ff rust nemen en op zoek gaan naar een nieuwe leuke baan waar je je prettig bij voelt. Verder zou ik je kinderwens heel even uitstellen. Je wilt natuuurlijk ook het beste voor je kindje! Succes meid! XXXXXX Wendy
welnee, dat kindje kan nog best op zich laten wachten. ga er voor, zoek een nieuwe baan, die vind je heus wel. Overal werken zwangere vrouwen, en als jij je werk goed doet vinden ze het niet erg. Bovendien, wil je wel ergens werken waar ze zo arelaxed met zwangerschap omgaan? Gewoon zoeken en zeggen dus. Misschien duurt het nog wel een aantal maanden voor je zwanger bent. dan zit je de hele tijd óf hier te wachten, of je stelt je zwangerschap voor niks uit.
Ja waarschijnlijk moet dat wel... maar over 3 dagen kan ik testen en stel dat ik dan zwanger ben...! Dan ben ik super blij maar weet ik even niet wat ik nou moet doen. Ik heb donderdag ochten wel een sollicitatie ergens anders.. en die functie lijkt me heel erg leuk... maarja ik zie het anders allemaal wel..het loopt toch zo als je lopen moet. Maar als het deze maand weer niet raak is moet ik het idd mischien wel even uitstellen..
Je weet nog niet wanneer je zwanger zal worden, kan nog lang op zich laten wachten (niet om je te ontmoedigen hoor) en dan heb je al die tijd met een vervelend gevoel bij deze baan gezeten.. Ik heb ook zitten twijfelen qua werk, maar bleek achteraf niet nodig, want ben niet zwanger geworden...
Gewooon ander werk nemen hoor. Stel dat je nu zwanger bent. Is dat buikje nog voorlopig echt niet goed te zien hoor.
Ja ik heb ook op internet even zitten surfen hoe ze dat nou regelen. Op dit moment heb ik een onbepaalde tijd contract. Maar ik heb het echt niet naar me zin en zit in een Burn out! Ik wil daar gewoon weg want als ik daar zou blijven zou ik tijdens me zwangerschap helemaal gek worden daar. Mischien dat ze me ontslaan omdat ik nu als zo vaak ziek ben geweest. Dan zou ik als ik nu zwanger ben een ww uitkering kunnen krijgen. Maar ik wil wel graag werken want van thuis zitten word je helemaal down. Wat ik in iedergeval ga doen is een andere baan zoeken, of ik nou wel of niet zwanger ben over 3 dagen. En hopen dat me burn out dan snel weer weg is. Ik denk het wel. Maar even een vraag nog. Als je nou zelf ontslag neemt, en je gaat werk zoeken en je word nergens aangenomen, wat doe je dan? Krijg je dan ook ww? En heb je dan recht op 16 weken zwangerschapsverlof? Want op die vraag kan ik geen andwoord vinden. Greetss marit
Als je zelf ontslag neemt krijg je niks! Gooi ook nooit oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt! Zorg echt dat je een nieuwe baan hebt voordat je weg gaat bij het bedrijf...hoe moeilijk het is! Misschien kan je bij je sollicatie ook over je kinderwens vertellen en vragen hoe hun daar tegenover staan! Sommige bedrijven vinden het niet erg maar het andere bedrijf gooit je eruit wanneer je bepaalde tijd contract is afgelopen! Succ6 meid...je zit in een moeilijke situatie!
Ga voor die beeb...dat kan namelijk ook een tijd duren En ga voor die andere baan...wat je ook heb, is het nou overspannen of een burn out?, je ben t niet happy. Maar 3 maanden proeftijd? Waar is dat? contract voor een jaar mag ook maar 1 maand proeftijd zijn. En vast contract is soms 2 maanden..maar 3? Nooit gehoort! Ieder mens verdient het om happy te zijn, soms moet je dat afdwingen
Bedankt iedereen voor de reacties, Ik ben net langs de dokter geweest terwijl ik dat helemaal niet wilde maar ik moest nu wel. Ik moet van hem nu even rust nemen en dan op zoek gaan naar een andere baan. Ik baal alleen omdat me werk alweer gebeld heeft en zei niet weten dat ik een burn out heb. En zei mij niet serieus nemen, mishien gaan ze wel lachen. De dokter zei dat ik gewoon moest zeggen dat ik niet kom werken en het ook niet mag van hem. Dus dat ga ik zo maar even doen dan. En nu wat leukers ... over 2 dagen kan ik testen Jippiee!
Ik ben ook aan het solliciteren. Je proeftijd voor een jaarcontract is max. 1 maand en voor onbepaalde tijd max 2 maanden. Als ze je contract niet verlengen dan krijg je gewoon ww. Ontslaan mogen ze je niet zomaar en zeker niet omdat je zwanger bent. Op zwangerschapsverlof heb je altijd recht, zelfs als je in de ww zit! Veel succes!
Hoi Marit, Als je gaat solliciteren terwijl je zwanger bent, ben je niet verplicht om dat te vertellen! Dat is pas verplicht met 6 maanden! Dus ik hoop voor je dat je een positieve test krijgt en succes met solliciteren!
hey marit, ik zou me ziek melden als ik jou was. je ondertussen vast orienteren op een andere baan. als je weer iets lekkerder in je vel zit ook gaan solliciteren. en ondertussen lekker verder gaan met je kinderwens! dat is toch veel belangrijker dan een baan. ik weet niet in welke sector je werkt. in sociale sectoren zijn ze er iets relaxter in dan in hele zakelijke sectoren. en ik zou me op wat grotere bedrijven richten. die gaan er meestal relaxter mee om. ik heb bij mijn sollicitatie in het laatste gesprek gezegd dat ik een kinderwens heb. dat vond mijn baas leuk voor me. minder handig voor het werk maar dat zien we dan wel. nu ik zwanger ben, zijn ze ook blij voor me. ik had al meteen een vast contract gekregen, maar anders was het over een paar maanden ook gewoon verlengd. ik weet wel dat het niet overal zo gaat. maar je mag niet ontslagen worden omdat je zwanger bent. mocht het toch zo uitkomen met een contract wat afloopt dat krijg je toch sowieso 16 weken een uitkering. en als je niet zelf je baan opzegd heb je ook recht op ww, al is dat geen vetpot. veel succes! en vooral veel beterschap voor nu! liefs, lauwie