Joehoe ik ben zwanger! Een wens gaat in vervulling. Maar er komt wel gelijk een vraag bij mij op: hoe doe ik dat met mijn praktijk. Ik ben zelfstandige ondernemer zonder personeel in dienst. Ik ben niet verzekert omdat ik meer betaal aan twee jaar (wachttijd) premie dan dat ik zou krijgen voor het verlof. Het geld is niet echt het probleem, maar wie neemt de praktijk over. Anders ga ik er toch maar vanuit dat ik 4 weken verlof heb en tot de uitgerekende datum door moet werken, anders kan ik mijn zaak helemaal wel opdoeken. Ik ben schoonheidsspecialist. Zijn er nog meer zefst ondermeemsters die in verwachting zijn? Hoe doen jullie dat?
Hoi..ten eerste gefeliciteerd! Ik ben ambulante kapster.. en heb mijzelf daarvoor verzekerd.. heb een arbeidsongeschiktenverzekering..en dat vergoedt ook verlof. ik werk al meer als 6 jaar voor mezelf..dus de klantenkring is hier ook opgebouwd.. Ik neem al 3 jaar geen klanten er meer bij.. Mijn plan is om gewoon 6 weken voor de tijd te stoppen en 10 weken daarna vrij te zijn. en gewoon dan weer beginnen. Ik heb ook geen vervanger..maar ben wel van plan om gelijk afspraken te maken voor als ik weer terug ben. En daar is wel animo voor.. Succes hoor met je beslissingen...
Nou op zich mag er ook wel wat weglopen.. want ik werk nu 4 dagen en 3 avonden.. en ga naar 2 dagen en 1 avond.. dus moet toch ook wat kwijt.. Maar de reacties van meeste mensen zijn dat ze blijven.. tja en het is toch afwachten hè..
ik ben ook zzp-er. ik heb een eigen kapsalon. ook ik heb geen verzekering die zwangerschap vergoed want die wachttijd en premie staan me niet echt aan. ik ben op het moment nog niet zwanger maar hopelijk wel binnenkort. natuurlijk heb ik wel na gedacht over de tijd die dan gaat komen. en ik hoop tot 4 weken voor tijd misschien nog langer(als ik minder uren per dag open ga)te kunnen werken en dan toch ook 10 weken erna verlof. ook ik heb een vaste klanten kring. waarvan ik weet dat ze waarschijnlijk in die tussen tijd een keer bij een ander zullen gaan om hun haar te doen. maar ook heb ik er een heel goed gevoel bij dat ze daarna weer terug komen. het ligt er natuurlijk aan uit welke branche je komt. maar de meeste klanten zijn na 4 jaar meer geworden dan zomaar klanten. je krijgt er een band mee. en ook die mensen hebben zelf kinderen en weten hoe het werkt. maar je moet ook niet bang zijn je angst om ze kwijt te raken te uiten naar je klant. des te meer begrip krijgen ze voor de situatie. probeer adres stickers bij je kassa te leggen. dan kunnen ze hun naam en adres erop schrijven en kan je vertellen dat je het leuk vind om ze een geboorte kaartje te sturen (eventueel een ander kaartje dan de echte met de datum erop wanneer je weer start en eventueel een kortingsbon). als je de mensen er een beetje bij betrekt weet ik zeker dat ze weer terug komen ook om je mooie spruit te bewonderen. heel veel succes verder. groetjes esther
graag gedaan hoor. ik huur een pand waar ik ook woon. dus begane grond is helemaal kapsalon en een trap binnendoor gaat naar mijn huis. de totale huur is 1000,- p.m. de helft word afgeschreven als bedrijfsruimte. mijn vriend is net voor zichzelf begonnen en verdient nog niet heel denderend. het komt nu allemaal op mij neer. en we hebben al twee kids.(ik 1 en hij 1) toch is mijn kinderwens,dus samen een baby, groter dan al die zorgen. ik hoop echt dat je er ervan blijft genieten en je er niet druk om gaat maken. ik weet ook dat in de politiek weer word gesproken over zwangerschapsuitkering voor ondernemers. wellicht eind dit jaar. dus dan heb je er recht op. je schrijft geld is geen probleem. maar met dat extraatje kan je wel parttime iemand aannemen. ik denk dat klanten kwijt raken je grootste zorg is. en ik blijf erbij. betrek je klanten erbij. houd ze nieuwschierig. maak er tussen door wat leuks van. bijvoorbeeld raad het geboorte tijdstip. zet een grote glazen vaas neer en iedereen een kaartje met gegevens en antwoord. diegene die het dichtst in de buurt komt kan wat winnen. desnoods een poepluier hihihihi als je nog wilt kletsen dan merk ik het wel. ik zal regelmatig kijken. groetjes!
Hoi Ik ben geen zzp'er en kan er dus niet over mee praten, maar wil je toch ff mijn mening geven. Als ik klant bij jou zou zijn en ik zou tevreden zijn met je werk, dan zou ik heus niet weglopen als je even een tijdje dicht zou gaan hoor. Ik ga zelf regelmatig naar de schoonheidsspecialiste, als zij er 3 maanden niet zou zijn ofzo dan zou ik inderdaad in de tussentijd wellicht een keer naar een ander gaan, maar ik ben zo tevreden over haar, dat ik na die tijd heus weer naar haar terug ga. Dus ik denk dat je je over je trouwe klanten geen zorgen hoeft te maken, die blijven heus wel komen. Succes met je beslissing Joldeg
denk dat dat idee dat mensen zich kunnen inschrijven... een HEEL goed idee is. vooral als ze dan tegen de tijd dat je open gaat ook een "geboortekaartje" krijgen. natuurrlijk word dat dan wel een geboortekaartje met "dan en dan gaan we weer open.. ter ere van "baby" krijgt u nu "aanbieding" bla.. etc" het blijven hollanders tenslotte en bovendien worden ze dan herinnert van "ohja.. de schoonheidsspecialiste is weer open.. kan wel weer een keertje gaan" als je begrijpt wat ik bedoel 2 vliegen in 1 klap ten eerste worden ze herinnert aan het feit dat je weer open bent ten tweede met de aanbieding trigger je ze ook voor een bepaalde datum (einddatum van je aanbieding) weer te komen. en die actie met die vaas dat ze de naam kunnen raden is vast ook een goeie actie
en wat misschien ook leuk is. nu speciaal een actie voor zwangere vrouwen met een speciaal daarvoor op maat gemaakte behandeling. als ej dan daar het adres van hebt zou je na de bevalling diezelfde mensen nog een keer een "kennismakingsaanbieding" kunnen sturen. mensen gaan heel vaak niet naar een schoonheidsspecialiste omdat ze het "nut" er niet in zien maar als ze eenmaal weten dat het toch wel heel erg lekker is zijn ze geneigd het vaker te gaan doen.