huilen bij Rborst, blij drinken bij Lborst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Merlijn1981, 10 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlijn1981

1 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Borstvoeding ging altijd goed maar nu....

Sinds 2 nachten weigert mijn dochter mijn rechterborst. Vannacht wilde ik haar mijn rechterborst geven, maar het lukte haar niet aan te happen en moest vervolgens hard huilen, dus heb ik haar mijn andere borst gegeven en dat ging in 1 keer.
    Vannacht weer geprobeerd, maar zelfde verhaal.

Mijn rechterborst is sinds het begin al iets pijnlijker. Het viel me vannacht op dat de tepel ook niet makkelijk aanhapbaar is, het hing er maar een beetje bij. Terwijl mijn linkerborst klaar is voor actie, als het ware!

Ik las iets over even kolfen? 1 min en dan aanleggen. Kan dat?

Sinds een weekje krijgt ze ook 1 keer in de avond ook flesvoeding. kan dit er iets mee te maken hebben. Hiermee even stoppen en weer helemaal over naar borstvoeding of doorgaan?

Ik hoor graag jullie tips en of iemand hetzelfde heeft meegemaakt.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #2 Zoe123, 10 aug 2013
    Laatst bewerkt: 10 aug 2013
    Waarom krijgt ze flesvoeding in de avond? Dat is juist een voeding die het het beste zelf kan geven.Op die manier kan ze,als het nodig is, ook clusteren.
    Als je een fles wil geven, dan beter overdag :)
    Bedenk wel dat als je dan niet kolft je een voeding afbouwt. Of ben
    je al aan het afbouwen?

Wat het drinken betreft, lastig idd! Ik zou wel de borst blijven aanbieden.Wat dat kolven betreft, dat kan als je een heftige tsr hebt of als je tepels erg vlak zijn.
    In het allerergste geval (maar zover komt het vast niet) kan je met 1 borst voeden.Die neemt dan de productie over.
    Maar voor nu, rustig aan en vooral s'nachts blijven proberen :)

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Heb je al geprobeerd in andere houdingen te voeden? Bijv liggend of de rugby houding?

4. Merlijn1981

1 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Fles geven we nu vroeg in de avond, enerzijds om mij een beetje rust te geven en zodat manlief fles kan geven. Anderzijds om een voorraad moedermelk te hebben zodat ik wat meer de deur uit kan en kan gaan werken. Ik kolf dan inderdaad.

Andere houdingen klinkt goed, ik dacht ook al liggend.

Net heeft ze even gedronken nadat ik rechterborst had gekolfd. Dat voelde wel goed.

Ik merk ook dat ik zelf mijn linkerborst fijner vind. Gaat wat makkelijker op de een of ander manier.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Mijn zoon is 2 en heeft nog steeds een voorkeursborst...hij ligt links ook beter..
    Dus wellicht gaat het bij jou ook zo! Overigens drinkt ie wel gewoon rechts.

Deel Deze Pagina