(te veel) Afvallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fiend, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiend

Fiend Lid

30 dec 2011
    40
    0
    0
    NULL
    Leeuwarden
    Hallo meiden,

Ik heb altijd begrepen dat afvallen slecht is voor de zwangerschap.. Mijn moeder is zelf 11 kg kwijtgeraakt in de volledige 9 maanden tijd (volgens mij was dat nog voor ik geboren was, maar weet ik niet zeker) en ik zit nou op 13 weken en ben zelf al 7 kg kwijt. Ik heb behoorlijk wat reserves - morbide obesitas - dus kan het in feite missen.. En de diƫtiste zegt dat het juist omdat ik zo stevig ben niet erg is en dat ik genoeg reserves heb.. En volgens de gyn groeit de kleine fantastisch goed. Maar toch maak ik me aan de ene kant een beetje zorgen.. Wat zijn nou eigenlijk de risico's bij afvallen?

Groetjes,
    Fiend

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ben bij de eerste z,n 15 kg kwijt geraakt kindje was perfect in orde ik ook veelste veel z,n 132 kg.

Bij de 2de starten ik met een gewicht van 108 kg en woog na de bevalling 89 kilo. Dus weer flink afgevallen ook deze was prima in orde. Alleen hier is tijdens de zwangerschap wel wat stress geweest of ze wel goed groeide enz want ze leek klein op de echo,s enz.

Goed je vitamines nemen dan kan het niet zoveel kwaad.

3. Fiend

Fiend Lid

30 dec 2011
    40
    0
    0
    NULL
    Leeuwarden
    Ik ben ook nog op zoek naar een (betaalbare) multivitamine zonder vitamine A. Ik slik nu nog de mama compleet plus van Davitamon, maar zodra deze op is, stop ik er ook mee. Heb ook medicijnen die al foliumzuur bevatten, al geloof ik dat deze naarmate de zwangerschap vordert niet echt meer nodig is.. Dus vandaar dat ik dus naar een normale multivitamine zoek met zoveel mogelijk vitaminen en mineralen..
    Ik krijg ook haast geen eten naar binnen.. Heb gewoon geen honger. En ik weet van mijn verleden dat wanneer mijn lichaam merkt dat ik geen honger heb, maar ook veel minder heb gegeten dan normaal, dat ik dan behoorlijk snel afval. Dus vandaar dat ik in aanmerking kom voor een operatie voor gewichtsverlies, maar dat moet nu nog zeker een jaar op zich laten wachten vanwege de kleine.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    de risico's van afvallen zitten er vooral in dat er afvalstoffen, die in het vet opgeslagen zitten, vrij komen. Dat komt dus in je lichaam en mogelijk ook bij de baby. Volgens mij kan het helpen om wat meer water te drinken, maar ik weet er ook het fijne niet van. Wellicht toch nog even bespreken met de vk of de gyn?

5. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Als je zwaarlijvig bent, dan heb je idd genoeg reserves.
    Wat belangrijk is, is hoe voel je je? Als je je moe en slap begint te voelen, betekent dit ook dat je te weinig voedingsstoffen naar binnen krijgt.
    Eet op z'n minst 2/3 stukken fruit per dag, 200 gram groente, melk producten, vlees/ vis en wat koolhydraten. Niet teveel daarvan, want dat wordt weer omgezet in suikers oftewel glucose en dat kan dan weer diabetes veroorzaken.
    Je voelt zelf je lijf het beste denk ik.
    Succes en sterkte.

6. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    kruidvat en trekpleister hebben eigen merk vitamines voor zwangere veel goedkoper zit precies hat zelfde in als de dure daviatamon.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    MBt multivitamines: je moet wel de speciale hebben voor zwangerse vrouwen hoor! De normale multi-vit zit teveel vitamine A in voor een zwangere vrouw.

En de ideeen over foliumzuur zijn verschillend.... in Duitsland willen ze zelfs dat je het de hele zwangerschap doorslikt. En daarbij het is een wateroplosbare vitamine... dus een overschot plas je wel uit.

8. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    ik ben tot nu toe ook al ruim 10 kg afgevallen en gister nog even nagevraagd of dit niet erg is.. maar geen probleem.. zolang ik maar genoeg drink. ;)

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Kruidvat vitamines voor zwanger worden, zwangerschap en daarna betaalbaar en goed.

10. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zolang de baby goed groeit en je nog wel voldoende vocht en voedingsstoffen binnen krijgt is het geen probleem. Hier ook veel overgewicht en met 30 weken nu nog maar 1,5 kilo aangekomen en de eerste maanden alleen maar afgevallen.

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik ben bij mijn eerste ook afgevallen, erg weinig eetlust, ongeveer 6 kg. Na de 16 wkn kwam mijn eetlust weer wat terug en kwamen ook de kilo's, eerst geleidelijk, op het einde heel hard (totaal 14 kg boven startgewicht). Maar die kilo's was ik 10 dgn na bevalling ook al weer kwijt. Zoontje was en is gewoon gezond.

Bij mijn 2e had ik juist enorme eetlust, maar desondanks voor de 20 wkn niet aangekomen, dus als ik normaal had gegeten, dan ben ik er van overtuigd dat ik ook (weer) afgevallen zou zijn. Wederom totaal 14 kg aangekomen, die 10 dgn na bevalling weer weg waren.

Nu ben ik door slechte eetlust en veel spugen ook weer afgevallen in het begin, circa 8 kg. Ook hier werd de eetlust beter na de 16 wkn en kwamen de kilo's er weer geleidelijk aan. Ik nu (28 wkn) ongeveer 1 kg boven startgewicht. Baby groeit (weer) als een tierelier en wij verwachten dat het weer een 9-ponder wordt, net als de andere 2.

Zolang je wel dagelijks gezonde dingen kunt eten (fruit, groente, brood, vlees/ei, zuivel), al is het dan niet zoveel, dan is er volgens mij niet zoveel aan de hand.

En ik kan me voorstellen dat het fysiek misschien een verschil maakt of je bewust afvalt, of dat je afvalt onder invloed van de zwangerschapshormonen. De natuur zal daar vast wel over nagedacht hebben, toch?

Succes! (en je hebt dus grote kans dat je eetlust een stuk verbeterd over een paar weken en het afvallen gaat stoppen)

12. Fiend

Fiend Lid

30 dec 2011
    40
    0
    0
    NULL
    Leeuwarden
    Ik zei al dat ik specifiek 1 zocht zonder vitamine a. Die schijnt er te zijn, heb ook een vrij dure gevonden, maar heb nou eenmaal geen 2 euro over voor maar 1 tablet. (20 euro per 10)
    Ik zit er dus mee dat ik wel gewoon zoveel mogelijk van de standaard vitamines wil hebben, en zwangerschapsvitaminen bevatten meestal mar 50%.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Misschien dat het om een bepaalde reden maar 50% is????
    Maar wanneer jij meer wilt dan is dat uiteraard jou eigen ding.
    Waar je wel rekening mee moet houden is dat je de vitamine s A, D, E en K niet teveel krijgt... dat zijn nl vetoplosbare vitamines. Dus krijg je daarvan teveel, dan worden ze in je lichaam opgeslagen in je vetreserves.
    De overige vitamines zijn allemaal wateroplosbaar, dus het teveel plas je wel uit.

Enne... wanneer je gewoon normaal, gevarieerd en gezond eet, dan krijg je ook al genoeg binnen

14. Fiend

Fiend Lid

30 dec 2011
    40
    0
    0
    NULL
    Leeuwarden

Het probleem is juist dat ik bijna niks eet, omdat ik in no-time al vol zit. Dus ik eet te weinig en krijg dus niet genoeg binnen. Vandaar dat ik juist de 100% wil, en geen 50.

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dan gewoon 2 per dag slikken van de kruidvat zwangerschapsvitamines?

16. Fiend

Fiend Lid

30 dec 2011
    40
    0
    0
    NULL
    Leeuwarden
    Dan krijg ik 400% van vitamine D binnen, lijkt me niet bepaald gezond

17. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je dit advies gekregen van je verloskundige?
    Kan het me namelijk niet voorstellen dat dit nodig is.

18. Fiend

Fiend Lid

30 dec 2011
    40
    0
    0
    NULL
    Leeuwarden
    Ik had het voor ik zwanger was al nodig om extra vitaminen in te nemen, en mijn dietiste zei dat ik daar vooral nu mee door moest gaan.

Deel Deze Pagina