Misschien is deze vraag al gesteld doot iemand anders maar weet iemand wanneer het geslacht te zien is op een echo. ik heb mij latijd laten vertellen dat het geslacht te zien is met 20 weken maar ik lees hier wel eens verhalen van mensen die het al met 16 weken wisten. hoe zit dat dan? Ik ben namelijk zo erg nieuwsgierig ik kan haast niet wachten word er helemaal nerveus van hahaha en ik moet dan nog zo lang wachten voor dat ze het zien vandaar de vraag is het met zekerheid dan al te zeggen met 16 weken zwangerschap? of eerder misschien ? xxx jet
ja zie je ik had even verder moeten kijken dan mijn neus lang is er was al een paar keer deze vraag gesteld maar goed . Er staan niet echt duidelijke antwoorden in die ik zoek. xxx jet
Dat komt denk omdat het verschillend is wanneer het te zien is. Soms is het met 16 weken al te zien en soms zelfs met 14 weken...meestal houden ze de 20 weken aan. Het is vaak maar net hoe je kleintje ervoor ligt...
bij mij hadden ze de eerste keer het vermoeden van een jongen toen ik zo'n 13 weken was, maar ze durvden nog niets met zekerheid zeggen. Dan rond de 17de week zagen we duidelijk een piemeltje en met 20 weken hadden we een geslachtsbepalende echo waarop nog maar eens bevestigd werd dat het echt een zoontje is! Ze zeggen wel dat een jongen sneller zichtbaar is dan een meisje! Om niet teleurgesteld te zijn zou ik uitgaan van de 20 weken echo om het geslacht zeker te weten. Het is echt verschillend van persoon tot persoon!
Bij mij konden ze op 18 weken het nog niet zien! Morgen heb ik terug een echo dus ik hoop dat we dan meer weten Het hangt er maar vanaf hoe je kindje ligt en of die wilt meewerken
ik dacht altijd zon ongeveer na de 18 weken, maar een collega van mij is zwanger en daar zagen ze dus met de nekplooimeting bij 12 weken al heel duidelijk wat het zu worden. Die kleine van haar lag zo duidelijk dat ze met 99% zekerheid konden zeggen wat het wordt.
Met 12 weken is het geslacht volledig gevormd, maar het is nog moeilijk om zien omdat bij een meisje de venusheuvel gezwollen staat en dat kan tot verwarring leiden. Vanaf 18 weken is het veilig om het geslacht bekend te maken, omdat dan het verschil heel goed te zien is. Bij mijn eerste zoon was er op 13 weken een vermoeden en bij mijn tweede zoon op 13 weken, maar de gynae was nog niet zeker. Later natuurlijk wel, dan werd er zelfs een foto genomen en nog eens uitvergroot van de balletjes en dat kleine piemeltje.
Wij hadden de pech met Britt dat ze de boel met 20 weken goed verborgen hield dus wisten we nog niets. Wij hebben nu as woensdag een echo voor ons tweede wondetje en ze zei idd dat ze dan kunnen zien wat het geslacht is. Ik hoop dat deze spruit wat liever is voor papa en mama ...