Mijn vriend maakt zich nogal zorgen om mij, ik ook wel om mezelf maar anders.. Sinds afgelopen vrijdag spuug ik erg veel en wat ik eet(m'n eetlust is 0) komt er vaak weer uit.. wat ik over de hele dag binnenhoud zijn wat droge crackers, een liga blijft af en toe binnen en een omelet heb ik een keer binnengehouden. Gisterochtend ben ik naar de huisarts geweest en hij heeft mij Emasafane gegeven tegen de misselijkheid, mocht het met 2 dagen niet beter worden moest ik terug komen.. helaas tot nu toe nog maar weinig verbetering. Ik heb geen fut om iets te doen en lig eigenlijk de hele dag op te bank, ik slaap ongeveer 16 uur per dag.. voor m'n gevoel ben ik uitgeput.. Ik wil morgen weer naar de huisarts gaan bellen, maar mijn vriend zou het liefst zien dat ik nu a la minute nog zou gaan maar de huisarts is op woensdag middag gesloten. Dus naar de HAP wat hem betreft.. hij heeft op internet zitten lezen en is bang dat ik HG heb. Daar ben ik ook bang voor maar ik ben al helemaal bang om opgenomen te worden.. wie kan me gerust stellen of juist misschien wat duidelijkheid geven?
Wanneer het precies HG is durf ik niet te zeggen. Maar om dan vandaag de huisartsenpost hiervoor tr bellen? Nee. Maar je hebt gisterenochtend pas emefasene gekregen? Dat werkt niet altijd meteen. Je lichaam moet eraan wennen en er moet een bepaalde spiegel van het spul opgebouwd worden in je bloed. Deze spiegel moet zoveel mogelijk stabiel blijven wil dit werken. Emefasene moet dus op regelmatige tijden in genomen worden. Spiegel mag niet schommelen. Welke dosering heb je gekregen? Ik had toen in eerste instantie 2x per dag 1 maar dit hielp niet. Toen 3x dag 1. Dus echt om de 8 uur. Dit hielp iets en is toen verhoogd naar 4x per dag 1. Dus strikt om de 6 uur. Dit werkte super. Later kon ik weer afbouwen. Emefasene werkt ook het beste als je er xoveel mogrlijk bij probeerd te drnken. Dan word het het beste opgenomen. En denk eraan, als je weinig vocht binnen krijgt dan kan je ook aardig beroerd worden.. Ik zou het dus een paar dagen afwachten en met de dosering "spelen". Je moet het spul wel een kans geven. (Van emefasene kan je trouwens ook moe en slaperig worden)
mijn vriendin had HG en juist gezonde dingen bleven er niet in maar zakjes paprika chips e.d. wel, het klinkt dom maar heb je dat al eens getest soms helpen rare etenswaren haha
Je hebt hg als je ketonen verhoogt zijn en je uitgedroogt raakt. Dan is opname noodzakelijk. Maar als ik jou was zou ik dat proberen te voorkomen. Zolang je nog wel wat binnen houd en vocht binnekrijgt, zou ik niet naar huisartsenpost gaan. Misselijkheid en slap voelen hoort nou eenmaal bij een zwangerschap.
Ik ben van week 6 tot week 9 echt heel ziek geweest. De hele dag niets kunnen doen, alleen liggen, drinken en slapen. Heb eigenlijk meteen om emesafene gevraagd, ook omdat ik 2 weken niet heb kunnen werken. Ik slik er maar 1 per dag, en dit helpt mij al. Kijk, je zult je niet opeens springlevend voelen in de ochtend...het hoort er ook gewoon bij, die kwaaltjes. Maar ik functioneer weer helemaal goed, ook op mijn werk, kan alles weer doen. Alleen niet om 8 uur op willen staan. Geef de emesafene nog even een kans...dan gaat het waarschijnlijk goed helpen. Veel drinken, veel kleine dingen eten. Hier werkt yoghurt op bed enorm goed. Suiker er doorheen, krijg je meteen een beetje energie van. Als je echt helemaal uitgedroogd bent, of het absoluut niet vertrouwd, gewoon bellen! Je bent nu ook verantwoordelijk voor je kleintje Heel veel sterkte. En echt, het wordt vanzelf weer beter! Probeer er niet teveel tegen te vechten.
Ik ben van week 6 t/m week 24 erg ziek geweest. in week 6 zelfs 5 dagen opgenomen geweest ivm uitdroging en echt niks binnen houden. op den duur kwam ik er achter dat als ik gezond voedsel zou overslaan en alleen patat, chocolade, ijsjes etc zou eten het goed ging... klinkt raar maar de ene week at ik fish and chips, de andere week nacho's, de andere week pannenkoeken en dat ging op den duur wel goed... de medicijnen hielpen bij mij totaal niet.. sterkte en als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor... want zo ziek zijn is echt geen pretje
Ik had zelf ook veel last van overgeven tussen week 7 en week 11.. het is echt een kwestie van uitvinden wat je wel binnenhoudt. 'sochtends hield ik geen brood binnen (soms nu nog niet),maar kwark en appels weer wel.. en cola hielp bij mij het beroerde gevoel een beetje te verminderen. Kan me wel voorstellen dat het warme weer niet meehelpt. Rustig aan doen, veel drinken en morgen de dokter even bellen. Zoals meerderen zeggen, je moet er even doorheen. Veel sterkte!
Ik ben vooral ziek geweest tussen week 4 en week 18, het gaat nu stukken beter, maar de misselijkheid is nog niet weg. Emesafene hielp bij mij voornamelijk tegen het spugen, ik was vaak nog wel misselijk. Ook ik kon vet eten (en melk) beter binnen houden dan groenten enzo. Wel eet ik nog steeds bergen fruit. Ik nam emesafene om 7 uur in de avond en de volgende ochtend voor 10 uur, dat werkte voor mij het beste. Later heb ik afgebouwd naar alleen in de avond. Hou er wel rekening mee dat je er suf van wordt en dat je na inname 24(!) uur niet mag autorijden (besturen). Ik gebruik nu polsbandjes met acupressuur voor in de auto. Ze werken redelijk.