Hallo allemaal, Ik weet niet of mijn vraag in dit onderdeel hoort, omdat ik niet weet of mijn (nieuwe) koperspiraal ermee te maken heeft of niet. Ik zal het even uitleggen. 15 mei 2014 heb ik een koperspiraal laten plaatsen. 4 weken later op de echo bleek deze niet goed te zitten. 17 juni heb ik deze bij de huisarts laten verwijderen en ze heeft meteen weer een nieuwe geplaatst. 2 juli een echo en hij zat goed! De echoscopiste gaf tevens aan dat ik tegen mijn menstruatie aanzat want ze zag restjes van een eisprong. Dit kon wel kloppen volgens mijn berekening zal ik rond 4juli ongesteld moeten worden. Maar nu kwam mijn ongesteldheid maar niet! 12 juli hevige krampen met wat bloedverlies. Dag later weer helemaal niks. Gisteren weer krampen met een beetje bloedverlies en vandaag weer helemaal niet. Hoe kan dit nou? Dit is toch raar? Waarom zet het niet door? Al helemaal omdat bij de echo werd gezegd "restjes" van een eisprong te hebben gezien. Weet iemand misschien waarom mijn cyclus zo raar doet
Ik zou het even afwachten, misschien dat door de plaatsing het een en ander uit zijn doen is. Dit staat op de website van de T-safe een van de merken koper spiraaltjes: "De eerste drie menstruatiecycli, na plaatsing van de T Safe koperspiraal, verlopen doorgaans anders dan je voorafgaande cycli. De bijwerkingen die je kunt verwachten zijn: de menstruatie kan wat langer duren en is soms heviger je kunt wat krampen krijgen en tussentijds wat bloed verliezen Na deze drie maanden raakt je lichaam gewend aan het spiraaltje en herstelt de natuurlijke cyclus zich. Je menstruatie verloopt (meestal) weer als vanouds. Zes weken na plaatsing wordt een controle geadviseerd. Daarna heb je er tien jaar lang geen omkijken meer naar. "