Wanneer is het 'tijd' om je hond te laten gaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Marlena, 23 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Veel sterkte en kracht gewenst ♥

2. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Sterkte!!

3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.283
    8.725
    113
    Vrouw
    ❤️❤️

4. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    Sterkte ❤️

5. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Nogmaals heel veel sterkte!
    Een dierenarts zei een keer tegen ons, toen we ons konijn wat helemaal op was lieten inslapen, loslaten is ook liefde voor je dier. Het blijft verschrikkelijk maar je maakt de goede beslissing!

6. Joshi

Joshi Actief lid

11 feb 2012
    387
    93
    28
    NULL
    NULL
    Och verschrikkelijk! Heel veel sterkte, ik lees dit topic nu dus misschien te laat, maar de sterkte zul je nu ook nog hard nodig hebben.
    Als ik je verhaal lees vind ik het ook het juiste besluit en echt voor het hondje zelf….je helpt hem ermee nu, echt!❤️
    Die onrust is voor beide niet goed…

Ik zeg dit nu tegen jou maar herken je gevoel helemaal! Hier in precies dezelfde situatie….de afspraak staat vrijdag
    Enorm schuldgevoel en doen we het wel echt goed voor hem overheersen.
    Hier is hij nu 17+, enorm stram in de spieren en zijn rug trekt echt krom de laatste weken, zakt door de pootjes heen, valt soms om, kan als hij zijn behoefte doen zichzelf niet meer omhoog houden en zit dat dus echt op zijn … Hartfalen, bijna blind en doof.
    2 jaar terug zij de dierenarts,dit duurt nog een paar weken. Met veel aanpassingen ( oa wandelkar want zelf lukt hem dat niet meer) kunnen rekken.
    En toch….het voelt egoïstisch!‍♀️

maar als ik jouw verhaal lees denk ik ook: je doet het uit liefde voor het beestje… het is goed voor hem zo!

7. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Wat een lieve mensen hier allemaal zeg... Super bedankt voor het medeleven <3

Vanmorgen is hij om 10.15 uur rustig thuis in zijn eigen mandje ingeslapen. Dierenarts bevestigde dat hij niet een beetje, maar zeer ernstig dement was. Dat kon ze zien aan zijn hele doen en laten. Ik ben blij dat hij niet nog zo een vreselijke nacht in hoeft. Maar jemig wat is het zwaar. Ik mis hem nu al zo mega erg. Het is zo stil en leeg hier thuis...:cry: Echt bizar hoe veel je van zo een diertje kunt houden.

@Joshi, jij ook veel sterkte! Dapper dat je deze beslissing hebt gemaakt. Het zal niet makkelijk zijn maar echt het beste als ik het zo lees!

8. Joshi

Joshi Actief lid

11 feb 2012
    387
    93
    28
    NULL
    NULL
    Marlena, uit jouw bericht lees je het verdriet! Maar vooral de liefde voor hem die je bent moeten laten gaan en nu rust gegeven hebt die hij verdiende. Sterkte

9. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.868
    2.549
    113
    Je hebt het juist zo goed gedaan! wat je beschreef was echt niet meer hondwaardig wat zal die in de war zijn geweest.
    Wat zal je hem missen maar wat heb je dit goed gedaan.
    Heel veel sterkte <3

Deel Deze Pagina