Vergeet niet dat de kosten aan reparaties aan een koophuis eigen kosten zijn en voor een huurhuis voor de woningbouw is. Dan is het te hopen dat je koophuis weinig tot geen onderhoud nodig heeft, anders zit je alsnog.
Ik woon n Friesland, en huurde een 2 kamer appartement voor 340 excl. Super leuke locatie, midden in het centrum.
Ik vind 650 voor een appartement echt veel! Ligt er indd aan waar het staat en waar je wilt wonen natuurlijk. Zelf zou ik nooit in een appartement gaan omdat je voor dat zelfd geld een huis kan huren. (in mijn omgeving) Wij betalen 450, voor een hoekwoning, 5 slaapkamers, badkamer, grote zolder en tuin van 16x16. lekker goedkoop.
Nope. Oudste slaapt in een hokje zonder ramen waar net een ledikant in past, jongste slaapt op onze slaapkamer. We proberen hier al heel lang weg te komen, zonder resultaat :x . Ik begin er echt depri van te worden maar ja we proberen echt alles wat in onze macht ligt, het lukt gewoon niet.
Wij betalen 726 voor een drie kamer eensgezinswoning, vrije sector, best veel als je weet dat de buren naast ons nog geen 500euro betalen in sociale huur. Maar hee, we hebben t super naar onze zin. We verdienen teveel voor sociale huurwoning, maar te weinig voor een leuke koopwoning
Mijn ouders huren een vrije sector eengezinswoning voor 1200 euro incl. servicekosten en de bijgaande garage. Dit is tegen Den Haag en Delft aan.
Als wij ons huis verkopen willen we tijdelijk gaan huren. En houden dan rekening met een huurprijs van 900-1000 euro excl... Dit is in regio den haag en zijn hier hele normale prijzen
Wat verschrikkelijk vervelend! Wij hadden in Rotterdam 65m2 en een slaapkamer en wij werden al gek met een baby van een maand omdat het een onrustige slaper was. Je zegt dat je in het midden van het land woont. Is er een mogelijkheid dat jullie vrije sector gaan wonen? Dan heb je vaak meer kans op een leuke huurwoning. Of verhuizen naar een andere stad?
Huurwoningen zijn hier echt heel duur. Een 3 kamer appartement heb je hier niet onder de 1000 euro (2 kamer weet ik niet). En voor eengezinswoningen mag je ongeveer het dubbele rekenen. Behalve als je in aanmerking komt voor sociale huur natuurlijk, maar dan moet je al wel je leven lang ingeschreven staan omdat je anders niet hoog genoeg op de wachtlijst komt. Kopen is goedkoper. Huren is (hier) echt voor als je ergens kort denkt te gaan wonen, en je niet aan een onverkoopbare eigen woning vast wilt zitten. Ter vergelijking: mijn laatste huurwoning in de particuliere sector huurde ik voor 1250 gulden per maand. En ik zeg gulden, omdat dit nog voor de euro was, in 1997 om precies te zijn. Dit was een 2 kamer appartementje van nog geen 50 m2, in het centrum van Delft.
Tja de verschillen zijn gewoon erg groot. Wij wonen nu in het noorden en hebben een hoekhuis van 120m2 met 4 slaapkamers, een grote achtertuin, een balkon, een zolder en eigen oprit enz voor 410 per maand (exclusief natuurlijk). Nu zijn we aan het rondkijken voor een huis in het zuiden, maar omdat we eerst zullen moeten huren (en we niet in aanmerking komen voor sociale huur) zullen we als we een huis willen dat een beetje in de buurt komt van wat we nu hebben minstens 1000 exclusief kwijt zijn! Dus we hebben besloten om hier nog even te blijven, nog even te sparen en dan volgend jaar een huis te kopen ipv huren.
Mn zusje betaald 550 randstad (excl gas, water en licht )achterbuurt, 2 slaapkamers, woonkamer en een inimini keukentje.
Helemaal waar. Maar niet in alle delen van Frankrijk zijn de huizen zo goedkoop als bij jullie. Huur prijzen in Nl kan je niet vergelijken. Er zit een heel groot verschil in regio's.
Inderdaad zeg. Vriendin van mij is voor haar werk naar Parijs verhuisd. De huren daar zijn nou ook niet bepaald sympathiek te noemen....
Thanx . We zijn redelijk gebonden aan deze regio ivm werk man, maar we willen dolgraag naar een nabijgelegen stad verhuizen. Daar is wel meer woonaanbod, maar nog steeds schrikbarend duur. We zijn nu aan het kijken of we dan maar niet beter kunnen kopen (via de woningbouw) maar ook dáár zijn wachtlijsten voor :x
Ik schrik wel van bepaalde bedragen , vraag me dan direct af of jullie in de randstad zoveel meer verdienen dan wij? Want zie bedragen aan huur langs komen dat is bijna ons maandinkomen , dus dat zou nooit te betalen zijn.
Om vrije sector te kunnen huren in Amsterdam moet je inderdaad een fors inkomen hebben. Voor modale inkomens is dat niet haalbaar. Dan moet je hopen dat je in aanmerking komt voor sociale huur, of van iemand iets kunnen onderhuren, of het buiten de stad zoeken. Daarom is Almere zo populair - dichtbij Amsterdam, maar veel goedkoper wonen. Keerzijde is wel de dagelijkse file op de A6 en de A1.
Het hangt inderdaad van de omgeving af. Hiervoor huurde ik een woning in brabant. 2 slaapkamers (waarvan 1 hele grote), zolder en tuin, voor 400 euro. Nu wonen we in Zoetermeer, hebben we een huis met 4 slaapkamers (waarvan 2 hele kleine), een tuin en géén zolder, en betalen we ruim (erg ruim ) het dubbele.. Dat is natuurlijk wel particulier, via de woningbouw betaal je een stuk minder. ik vind het ook echt ontzettend duur.. Maarja, via de woningbouw krijg je op z'n vroegst na 6 jaar een huis toegewezen (en dat zijn dan meestal ook alleen maar flatjes), dus je moet toch wat als je een huis met tuin in de randstad wilt huren..
Voor een 1 kamer appartement betaal je hier in de buurt zo 800 exclusief. (Hilversum en omstreken) Met sociale woninghuur betalen wij nu 350 daarvoor. Eengezinswoningen zijn hier rond de 600 via de sociale huur. Particulier zit je dan op 1200 ongeveer.
Huurhuizen zijn tegenwoordig belachelijk duur! Wij hadden de kans gelukkig om te kopen, nu gaat dat ook minder makkelijk!