Wanneer is inbakeren mislukt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lumiere, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draagdoek/-zak gaf hier veel vrijheid; dochter blij en ik kon ook wat doen, want van hele dagen op de bank hangen word je ook kriebelig op den duur.
    En haar zelfstandigheid ontwikkelde zich gewoon prima hoor; het is echt niet zo dat ze doordat ik toegaf aan haar aanhankelijkheid, ze daardoor zeer aanhankelijk bleef naarmate ze ouder werd. Ze kreeg gewoon behoefte aan meer onafhankelijkheid telkens en is nu een peuter die zich prima onafhankelijk van mij kan vermaken en bv ook prima zelf in slaapt valt.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.916
    113
    Zo doe je het juist super! En ja, misschien zit je over 3 maanden nog wel zo, weet je in elk geval wel 1 ding zeker, jij hebt een gelukkig kindje.

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja, uiteraard. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Zelf heb ik veel gehad aan rust en regelmaat, onze man was snel overprikkeld, maar ik had hem ook regelmatig in de draagzak, ook nu nog tijdens de "lastige" uurtjes (altijd rond etenstijd in de avond). Sommige baby's slurpen nou eenmaal alles op wat ze zien, altijd afleiding en niet kunnen slapen. Dan denk ik dat het heel goed is om een beetje rust in te bouwen. Dan maar wat minder op pad. Het is niet heel leuk, maar ik ben zelf de eerste maanden weinig de deur uit geweest. Sommige mensen zeiden: daar moet hij maar aan wennen. En ik dacht dan: waaraan en waarom nu al? Hij is net op de wereld. Gun hem nog wat rust. Het ene kindje gaat prima mee in alle afwisseling en drukte, het andere kindje niet. En wennen kan later ook wel, als ze wat langer wakker zijn en alle prikkels wat beter kunnen kanaliseren.

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    #24 HappyRabbits, 24 jun 2014
    Laatst bewerkt: 24 jun 2014
    Prima, maar sommige kindjes moeten na een paar maanden naar een vorm van opvang. Mama is de veilige basis, maar op een kinderdagverblijf of bij een gastouder zal het niet altijd mogelijk zijn om je kindje de hele dag op de arm te hebben.
    Maar goed, drie weken of drie maanden, dat is voor een baby al een wereld van verschil.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.916
    113
    Ja en dat is dus het rare, sliepen mijn kindjes altijd in mijn buurt, op het kdv sliepen zealtijd vrijwel zonder problemen. Heb ik ook al vaker van anderen gehoord.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Meid wat fijn dat je zelf ook aanvoelt dat 20 minuten huilen in een wikkeldoek niet goed aanvoelt!

Inbakeren kan heel goed helpen, echt. Mn dochter was heel veel bij ons in de draagdoek maar ook die had echt wel baat bij zo'n slaapzakje. En mn zoon slaapt altijd bij ons maar ik kan hem wel in zn eigen bedje laten slapen door een slaapwikkel ipv dat hij de hele nacht op mn gezicht ligt. Maar er is een tussenweg tussen inbakeren en moederziel alleen boven leggen.

Dat je nu beperkt bent in je doen en laten is eigenlijk heel normaal, je kindje is 3 weken! Als jullie gewassen en aangekleed zijn en je hebt beiden geen honger, dan heb je je dagtaak al volbracht! Koken of stofzuigen dat kan ook als je man straks thuis is. Lekker je kindje een veilige basis geven, 3 weken of 3 maanden is zo'n verschil!

Fijn dat je een draagzak wilt gaan kopen, ik heb hier ook zoveel baat bij gehad, als ze zo heel klein waren maar ook nu nog als er een kindje moe is en gevallen en huilerig en ik wil koken oid, dan nog draag ik soms een kind ( op mn rug ) Wel zou ik de tip willen geven een goede, ergonomische draagzak te kopen! Of een doek. Heb je ooit iemand een peuter comfortabel in een reguliere draagzak ( baby bjorn en dergelijke ) zien dragen? Vast niet, omdat dat niet te tillen is en voor het kind niet fijn zit. Een Soft Structured Carrier ( Oa een mei tai, een bondolino, beco, boba, manduca, ergo baby carrier, tula, wompat, storchewiege babycarrier etc ) is qua prijs vergelijkbaar, 2e hands goed door te verkopen ( Op FB is er een groepje https://www.facebook.com/groups/draagdoekenmarkt/ waar ook dragers aangeboden worden ) en daar draag je zelf prettig mee, je kindje zit in de goed houding en het is goed voor je kindje zijn rug en heupen.

7. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik word altijd zo verdrietig als ik die adviezen hoor van het cb. Mamahonger is erg normaal en ja, het is best zwaar. Je bent moeder geworden van een echt mensje dat volledig afhankelijk van je is. En nog belangrijker: ze passen echt allemaal niet in boekjes en laten zich er vaak ook niet in dwingen (ten koste van wat ook..?)
    Fijn om te lezen dat je je moederhart volgt! Kijk ook eens in mijn profiel bij de topics die ik opende. Wij hadden hetzelfde begin en ik vind het nog steeds erg jammer dat die vreselijke adviezen mij zo onzeker maakten en daardoor een schaduw werpt over mijn kraamtijd.
    Draagzak/doek idd erg fijn!

8. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Nou vastbinden is ook weer wat anders!! Als ik de inbakerdoek niet had, (vanaf 2 weken!!!!!!) dan had ik erg depressief geworden. Mijn dochter sloeg nl met die leeftijd mijn bril van mijn hoofd af, zo erg maaide ze. Ze werd altijd erg rustig van de inbakerdoek. Ja, je baby heeft mama nodig, absoluut!! Maar de geborgenheid van de inbakerdoek was hier ook erg belangrijk!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.916
    113
    Hallo, waarom denk je dat het woord vastbinden tussen haakjes staat?

En over het nut van een inbakerdoek ga ik niet met je in discussie, lijkt mij slimmer. Fijn dat jij er profijt van hebt gehad.

10. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik vind het woord op zich al erg, ook al staan de haakjes er. Je hoeft ook niet in discussie, dat is prima.

@ts hoe gaat het nu?

Deel Deze Pagina