Vanqvond zijn we voor het eerst echt uit eten geweest met onze dochter. Omdat we het best spannend vonden hebben we een van de Beren restaurants gekozen. Maar ik vond het toch best tegenvallen allemaal. Het duurde best lang voor we ons eten kregen en ze bleef natuurlijk niet netjes in haar eetstoel zitten. We hebben haar zoveel mogelijk afgeleid, we zaten lekker buiten en konden een beetje rondlopen, of we lieten haar op de grond kruipen. Maar ze begon soms dus keihard te krijsen, als ze haar zin niet kreeg bv. En ik kon er niks aan doen, maar ik voelde me dus behoorlijk opgelaten. Mijn man ook, wat de sfeer niet echt ten goede kwam. Hoe doen jullie dit? Uit eten met een dreumes? We hebben speciaal nog gekozen voor een vreetschuur, maar ik voelde me niet op m'n gemak door dat gegil.
Uit eten hebben we nog niet geprobeerd. Maar we gaan over 2 weken een midweekje weg en dan zullen we vast een keer ergens gaan eten ben bemieuwd hoe dat gaat Ik ben wel eens met haar uit ontbijten geweest. Dat ging heel goed. Had toen wel een nieuw speeltje voor haar gekocht en waskrijt en tekenpapier meegenomen.
Ik zou mij niet zo opgelaten voelen...jullie dochter is toch ook een gast daar..alleen een iets luidruchtigere. Wij gaan regelmatig met beide kids uit eten..niet mega sjieke tenten maar geen vreetschuren. Nu moet ik er eerlijk bijzeggen dat onze dochter vrij makkelijk en rustig is op dat soort gelegenheden en onze zoon het uren kan volhouden zolang hij steeds wat te eten heeft
Hier kunnen ze redelijk goed in hun stoel blijven zitten. Ik ga altijd goed voorbereid op pad. Ik neem altijd wat boekjes en rozijntjes mee, en dan zijn ze wel tevreden. Afentoe een beetje vermaken en inderdaad wel een restaurant uitzoeken waar je snel je eten krijgt. Hier zijn ze van begin af aan ook gewend om regelmatig in de kinderstoel te zitten en dat scheelt ook wel.
Er zijn genoeg kindvriendelijke restaurants zoals met box en speeltuin en speelkamer etc. Iedereen komt daar met kids dus gegil gehuil of op grond liggende kind is normaal ) Maar we gingen hier niet uit eten tot ze kon lopen want ik wilde niet dat ze kruipt in viezigheid en zitten zit ze niet. Als we gaan kies ik iets waar ze kan lekker haar gang gaan dus rennen lopen en onderzoeken. Met grote tuin bijv en dat ze ook op gewone stoel zit bijv ipv kinderstoel. Met speelkamer dat ze zelf erheen gaat te spelen met andere kinderen. Met speelthuis dat ze daar kan met glijbaan zich vermaken. En in elk geval met personeel en gasten die niet vinden als ze bij hun komt zout en peper halen en bij hun op vrije stoel klimt etc. We hebben hier in bos prachtige restaurant waar dus ook bij elk kindermenu kind krijgt 3 muntjes en mag het of sparen of uitgeven (in kast met cadeautjes mag hij zelf uitkiezen). Daar is het echt goed te doen we zaten laatst daar 6-9 uur dus drie uur lang. Verder mijn vriendin gaat vaak naar soort huiskamer restaurant is vol met speelgoed en box en kleed en loopfiets etc. Staan maar 5 tafels in voor eten zeg maar. Ik maak mij nooit druk om dochter ze doet maar wat ze wil als iemand daar probleem heeft moet hij zich melden en miss volgende keer een sushi bar kiezen ipv kindvriendelijk restaurant. Maat ik was ook op high tea keertje met 4 vriendinnen in Hilton (had gewonnen in tennistoernooi)) daar was mijn dochter een koning! Echt! Ze kreeg schriften en we hoorde dat ze niet erg vinden als ze per ongeluk tekent op tafel ze mocht lopen waar ze wil : als ze voet zetten uit restaurant werd ze nagelopen door oberman die zei dat we kunnen rustig zitten ze zorgen voor haar. Geweldige er ervaring we zaten daar 14.30-18.30!!! Echt te genieten! Dus het is of dure of kindvriendelijk hihi
Niet. Nee hoor, ff serieus nu. Verder dan een pannenkoekenrestaurant, de gouden M, of een restaurant waar ze lopend buffet hebben komen wij niet. Dat is leuk voor onze dochter en duurt niet te lang. Bij het pannenkoekenrestaurant hebben ze een speelhoek en springkussen. Bij een buffetrestaurant heb je de afwisseling van het heen en weer lopen. We gaan dan naar zulke restaurants omdat zij daar van geniet. Als wij echt voor onszelf gaan, dan regelen we oppas en gaan we met zijn tweeën. Dan wil ik echt genieten van mijn eten en een rustig gesprek kunnen voeren. Als mijn dochter mee zou gaan naar een 'gewoon' restaurant dat meer op volwassenen is gericht, dan ben ik alleen maar met haar bezig. Of het niet te lang duurt, of ze niet te veel herrie maakt, of ze niet keihard gaat huilen etc. Dan zit ik niet lekker op mijn gemak, eet ik gehaast mijn eten op en daar moet ik dan nog geld voor betalen ook...
Hm lastig, ik heb geen ervaring met gillen .... Mijn oudste is een echte horeca-liefhebber, gewoon blijven doen dan wordt je er vanzelf handiger in. Wat wij altijd doen: - Vooraf stokbrood bestellen met kruidenboter tegen de ergste honger - Vroeg uiteten gaan zodat het nog rustig is en je niet lang hoeft te wachten. - In de buurt van andere kleine kinderen gaan zitten, geeft goede afleiding en je voelt je minder opgelaten. - Naar restaurants gaan met een speelhoekje, vreemd speelgoed is altijd leuker Met onze nieuwe baby erbij zijn we nu eerst heel laagdrempelig gaan "oefenen" in het restaurant van de dierentuin en op een terrasje, nu hebben we een paar keer uitgebreid gelunched en afgelopen weekend zijn we dan echt in een restaurant geweest. En nog viel dat tegen en was het pittig, maar ik ga stug door Baby wou de hele tijd op schoot alles zien en schopte zo hard tegen de tafel dat er een glas kapot viel, en hij wou uitgebreid aan de borst en dan weer rondkijken en dan voel ik me ook zo opgelaten...
Met Siem bij de Griek geweest, grandcafe, vreetschuur. Goed voorbereid weggaan, speeltjes die hij een tijdje niet heeft gehad meenemen is dan weer interessant.
Ik vermaakte ze vooral met stokbrood, speelgoed en liedjes zingen... Maar nu ze loopt gaat ze lekker op onderzoek uit, maar langer dan 2 uur houdt ze denk ik niet vol...
Hier ga ik met dochterlief idd naar de gele M, een lopendbuffet, wokrestaurant of pannenkoekenhuis, maar kga sowieso niet vaak uit eten dus hoe t is in een echt restaurant (dus geen vreetschuur ) weet ik niet. wel ga ik wel s lunchen met een vriendin en de kids en dat gaat wel altijd goed, dochterlief is ook best geduldig.
Verschilt zoo per kind! Mijn dochter is altijd al heel actief, fysiek, houdt niet van stil zitten... maar restaurants vindt ze echt fan-tas-tisch. Had ik ook nooit verwacht trouwens hoor, dus de eerste keer gingen we sowieso heel vroeg en bestelden we alleen een hoofdgerecht zodat we snel weer buiten zouden staan als dat nodig was (geen extreem chique plek hoor, maar ook geen vreetschuur, gewoon een leuk restaurant, maar geen speelhoekje oid). Nou, mevrouw zat heeerlijk te genieten van stukjes brood, olijven etc, ze at mee met ons, smulde van alles, bediening was ontzettend leuk naar haar toe, en ze heeft gewoon heeerlijk aan tafel gezeten met ons en gekwebbeld. Ze was toen 15 maandjes denk ik? Sindsdien vaker uiteten geweest en gewoon altijd een succes. Nu nemen we bv wel een kleurboekje en potloodjes mee, en dat vindt ze prima. Laatst gegeten bij een soort hoeve waar ook een grote tuin bij was, dus daar kon ze tussen de gangen door wel lekker in het gras spelen. Maar goed, kwestie van proberen en je ook niet te opgelaten voelen
Wij hebben sowieso, zowel thuis als elders, de afspraak dat iedereen aan tafel blijft zitten tot we klaar zijn met eten. Als we toevallig in een restaurant zijn met een speelgelegenheid, gaan we daar natuurlijk flexibel mee om! Maar als er geen echte speelplek is, maakt dat ook niet uit want onze zoon is van jongs af aan gewend om gewoon aan tafel te blijven zitten. Onze oudste zoon gaat ook echt al vanaf zijn baby-tijd mee uit eten en de jongste nu ook weer. Hoewel het nu weer een paar maanden geleden is en de jongste nog zo klein was dat hij die keren dat we uit eten gingen het grootste deel van de tijd nog lag te slapen. We hebben altijd wel wat bij ons waarmee de oudste (en straks de jongste natuurlijk ook) zich kan vermaken. In veel restaurants hebben ze wel iets van een kleurplaatje ofzo, maar daar houdt onze zoon gewoon niet van. Ik heb wat autootjes in mijn tasje waar hij alleen in dat soort situaties mee mag spelen. Dat blijft dus leuk en daar vermaakt hij zich prima mee. Vaak nemen we ook wel een boekje mee. Als ik weet dat het langer gaat duren nemen ik soms de iPad wel mee, maar die heb ik zelden hoeven gebruiken. Sowieso komt dat ding niet eerder op tafel dan dat we klaar zijn met het hoofdgerecht en zoon ook gewoon fatsoenlijk gegeten heeft. Verder ben je inderdaad veel bezig je kind te entertainen. Het is anders dan met alleen volwassenen uit eten, maar daarom zeker niet minder leuk. Vind ik, maar het gaat bij ons in de regel ook wel goed. We kiezen echt niet altijd voor een pannenkoekenrestaurant of fastfood / vreetschuur. Ook niet poepchique, maar iets daar tussenin. De truc is ook wel om bij tijds te gaan (5 uur / half 6) Dan zijn de kids nog niet te moe. Bovendien zijn er dan minder mensen. En wie er rond die tijd wel zit, heeft vaak zelf ook kinderen bij zich of het zijn bejaarden die het allemaal prachtig vinden. Meestal (als we echt alleen met het eigen gezin uit eten gaan) nemen we geen voorgerecht maar gelijk een hoofdgerecht. En dan kijken we daarna wel hoe snel de bediening is en hoe goed het humeur van onze zoon en dan besluiten we of we nog een toetje riskeren. Als we met een grotere groep gaan, nemen we meestal wel gewoon drie gangen. Maar dan zijn er ook meer 'entertainers' aanwezig. Nu klinkt het misschien of we wekelijks uit eten gaan ofzo. Maar dat zal eerder een keer of 6-8 per jaar in normale restaurants zijn. En dan vooral in de vakanties. En dan nog een paar keer dat we iets in de stijl van pannenkoeken / eten in de snackbar doen. Verder gebeurt het wel bijna elke maand dat we een keer ergens lunchen (als in: hema, laplace o.i.d.) Maar ook daar verwachten we gewoon bepaald gedrag. (aan tafel zitten zolang er eten op tafel staat, alleen van tafel tijdens de 'wachttijden' als er echt een speelplek is, bij de speelplek is er natuurlijk meer vrijheid, maar bij de tafels is het gewoon rustig, dus niet roepen en rennen enzo. Voor onze zoon maakt het trouwens niet uit of we nu een broodje eten bij hema of een driegangen menu nemen bij de Argentijn: hij vindt het allemaal een 'restaurantje' en vind het altijd leuk.
Gaat hier ook prima. Speeltjes mee, boekje of kleurplaat en maak het niet te moeilijk qua gangen. Als je vroeg gaat is de keuken vaak ook sneller, en wij zorgen dat ze vantevoren nog een rijstewafel of zoiets gegeten hebben, dat ze niet met gillende honger binnenkomen. Wat onze dochter trouwens prachtig vindt is even in de keuken kijken. Mag meestal wel, al is het maar via het uitgifteluik. En anders even aan de bar kijken/zitten op zo'n hoge stoel, of naar buiten, of een speelhoekje. Als het maar even niet stilzitten is. Voor de "beleving" bestellen we trouwens ook niet altijd het kindermenu wat meestal bestaat uit frietjes met kipnuggets of zo, maar ook wel eens een voorgerecht wat ze als hoofdgerecht eten. Lijkt het wat meer op wat papa en mama eten. Of we bestellen een extra bijgerecht en laten ze van ons bord meeëten.
Onze dochter gaat al mee sinds ze twee weken oud was, en sindsdien gaan we zeker één keer per maand. Niet sjiek hoor, maar gewoon naar de griek, italiaan of een eetcafe. En daarnaast natuurlijk de snelle hap bij de gele M, V&D, terrasje etc, en op de vakanties. Ze heeft dus in twee jaar tijd zeker 100x buiten de deur gegeten, en we hebben zelden een drama gehad. Pannenkoekenhuizen, wokrestaurants of vreetschuren zijn we nog nooit geweest, daar krijg ik mijn man niet mee naar binnen. Ze krijgt inderdaad zoethoudertjes zoals stokbrood of een cracker, olijven etc. Ik heb altijd een boekje of tekenbord mee. Tussen de gerechten door lopen we een rondje. Ze is het wel vaak zat als zij het eten op heeft en wij nog moeten wachten op de rekening, maar dan doet een filmpje op de tablet wonderen.
Wij gingen voor het eerst met 13 maanden, bij de plaatselijke wok. Pop mee en het ging perfect! Ze smulde van patatjes, brood, groente, enz. Mijn dochter is echt geen stilzitter maar ze heeft zich goed gedragen!
Niet echt uiteten, we gaan wel lunche ofso eens maar onze dochter wordt snel ongeduldig als ze lang op iets moet wachten of zich "verveeld". Een terrasje pikken zit er helaas niet in samen met onze dochter, die wilt alleen maar kruipen en ontdekken restaurants met speeltoestellen oid zijn hier bijna niet helaas. Uiteten gaan we alleen met ons 2e, mijn man en ik dan. Zodat wij op ons gemak kunnen eten en ook eens een avondje samen hebben.
Ik ga niet echt uiteten met de kleine. Hooguit iets kindvriendelijks zoals Mac of centerparcs oid. Vind zelf krijsende kids als ik uiteten ben ook vervelend dus ga een ander ook noet lastig vallen met de mijne. Plus dat ie niet stil kan zitten. Huilen en krijsen doet ie weer niet snel. Maar zou niet op mijn gemak zitten.
Wij gaan regelmatig met 3 kinderen uit eten. We zoeken tegenwoordig wel vaker restaurants op met bijv. een speeltuintje of speelhoek. Ze zijn hier wel gewend om aan tafel te moeten blijven zitten tot iedereen klaar is met eten, dus dat is geen probleem, ook niet voor de jongste. We nemen speeltjes mee, idd nog een doosje rozijntjes of van die minisoepstengels om hem bezig te houden. En onze dreumes eet heel veel, dus die is gewoon ook echt een tijd aan het smullen en wil van iedereen proeven. En ja, hij is wel luidruchtig (hij 'praat' gewoon heel hard), maar zolang hij niet echt krijst of huilt, vind ik dat zelf niet zo'n probleem, zeker als het niet zo'n sjieke tent is.
Hier regelmatig lunchen, maar gaat niet altijd goed. Toen hij heel klein was, was mijn eten vaak al koud (broodje hamburger oid) tegen de tijd dat ik hem geïnstalleerd en entertaind had. We zijn nu op vakantie in mallorca en gaan hier iedere dag lunchen. Met veel geëntertain lukt het, maar zelf zit je geen minuut rustig. Dineren doen we dan ook maar niet met dreumes. Ml en ik genieten van een ontspannen maaltijd wanneer zl bij oma logeert.