Hihi Ik ben 9 maanden geleden bevallen van een heerlijke zoon makkelijk en gezellig manneke. Na de bevalling ben ik weer aan de pil gegaan dezelfde als voor mijn zwangerschap. Maar ik heb het gevoel dat ik veranderd ben ik ben erg prikkelbaar heb geen zin in sex en ook maak ik me nog meer druk over hoe andere over mij denken. Ik heb ook het gevoel dat ik alles verkeerd doe. Terwijl ik voor mijn zwangerschap ook wel een beetje zo was maar toen ik zwanger probeerde te raken was ik helemaal niet zo. Maar ik wil me eigenlijk helemaal niet zo voelen en ik wil nu ook geen spiraal laten zetten omdat ik niet over al te lange tijd graag een broertje of zusje voor mijn kleine man zou willen. Ik moest dit even van mel afschrijven hebben jullie misschien nog tips?
Als je denkt dat het aan de anticonceptie ligt (voor mij enigzins herkenbaar) zou je iets anders kunnen overwegen. Op anticonceptie punt nl kun je een soort van testje doen over welke het beste bij jou zou kunnen passen.
Hmm ik kan alleen maar zeggen dat het lijkt of ik mijn eigen verhaal lees... Verschrikkelijk is dat he... ik slik nu een nieuwe pil Yasmin dit zou die klachten moeten verminderen, maar ik merk er tot nu toe nog niks van... Andere anticonceptie behalve condoom is hier idd ook geen optie omdat we binnen een jaar ook willen gaan voor een 2/3e... Geen oplossing helaas behalve de Yasmin verder lees ik ff mee
Ik slik de yasmin al dus dat is voor mij ook niet de oplossing maar het is voor mij wel een opluchting om te lezen dat ik niet alleen ben met dit "probleem" al is het wel echt heel vervelend
Ik had dat voor mijn zwangerschap heel erg van de pil:x Toen ik gestopt ben na onze bruiloft werd ik een geheel ander mens. Weer zin in sex. Geen deprie gevoelens en angsten meer! Ik ga hier echt nooit weer aan de pil we doen het nu met condoom. En van de neuroloog was het ook slecht voor mijn migraine om weer de pil te gaan gebruiken.
Ja, had ik ook. Ik zei altijd dat ik helemaal geen last had van bijwerkingen van de pil, totdat ik er mee stopte! Toen merkte ik opeens dat ik me een ander mens voelde! Zo raar, heb ik in de 10 jaar dat ik hem slikte nooit doorgehad. Vooral mijn libido schoot omhoog, maar daarnaast was het ook gewoon een soort algeheel lekkerder voelen. Ik ga er dus ook niet opnieuw mee beginnen, denk dat we gewoon maar een beetje 'voorzichtig' moeten zijn rond de vruchtbare periode, condooms en zo vind ik eigenlijk ook maar niets...
Ik herken het heel erg wat je schrijft. En misschien is het inderdaad de pil. Ik ben ook over gegaan naar een andere pil. Maar toch hielp het mij niet, ik denk dat het bij mij de hormonen zijn. En die moeten ook even weer op regel komen. Bij de een duurt het wat langer als de ander!
Dat had ik ook! Ik dacht dat ik de enige was want iedereen die ik het vertelde keek me aan of ik gek was. Ik was al vanaf mijn twaalfde aan de pil en toen ik op mijn zevenentwintigste eindelijke stopte voelde ik me ineens een heel ander mens! Ik kreeg kleur op mijn wangen, voelde me vrolijker, het leek of ik meer leefde ofzo. Ik heb mijn man onmiddelijk meegedeeld dat ik nooit meer die troep ga slikken. Voorlopig gebruiken wij geen voorbehoedsmiddelen, wat komt dat komt zeg maar. Maar voorlopig geef ik nog borstvoeding en heb ik nog geen menstruatie gehad dus ik verwacht weinig. En als we vinden dat ons gezin compleet is zien we wel weer.
Je bent dus niet de enige zoals je kunt lezen. Mijn man en ik zitten nu ook te denken wat we toch met de anticonseptie gaan doen. De pil is uitgesloten. Want na het stoppen van de pil was ik minder onzeker, had minder huilbuien, meer energie, minder hoofdpijn etc. Het was mijn man die het toen opviel (en dat zegt heel wat haha)
stom he eigenlijk ik slikte de pil ook al vanaf mijn 12de en ben toen gestopt en nu pas besef ik dat al die gevoellens die ik heb niet helemaal aan mij liggen maar aan die troep die ik dus al jaren slik. misschien moet ik toch maar stoppen
Ik merkte het verschil ook heel duidelijk toen ik van de pil naar de nuvaring ging. oke het kost wat meer maar ik ga never nooit niet meer die klote pil slikken. ik werd er echt een beetje afgevlakt ervan. het verschil tussen nuvaring en zonder is er niet gelukkig.
Erg he dat gevoel wat dat kleine pilletje kan geven. Ik merkte het toen ik na 7 maanden na de bevalling weer begon met het slikken van dat ding. Nu ik weer ben gestopt merk ik dat ik een stuk gezelliger ben.
Dit had ik kunnen schrijven Libido bij mij was bagger met de pil. Soms een maand geen sex totdat ik me 'verplicht' voelde voor mijn man om sex te hebben. Na het stoppen (en het beginnen zwanger worden) voelde ik mij heerlijk én weer zin! Het voelde na het stoppen met de pil alsof er een sluier was opgetrokken!
Hier net zo.. merkte geen 'bijwerkingen' tot dat ik stopte.. voelde me heerlijk..!! Zit nu dus ook te twijfellen wat te doen als de kleine straks is geboren. Wel of niet weer aan de pil gaan.. en zo niet wat dan... maargoed, komt allemaal wel weer op z'n pootjes terecht ..!!
Heb zelf last gehad van Microgynon 30. Pas toen ik gestopt was merkte ik dat bepaalde gevoelens door de anticonceptie kwamen. Ik was toen 19. Daarna heb ik nooit meer anticonceptie gebruikt... had vast wel een goede kunnen vinden maar vond het de moeite niet!
Hier voelde ik me ook echt slechter, door de spiraal. Sinds deze weg is voel ik me stukken beter: meer zin in seks, vrolijker, minder moe, niet steeds bloedingen. Dus misschien ligt het wel aan de hormonen (pil).
nou ik heb de eerste stap gezet ben naar de dokter gegaan en heb mijn verhaal voorgelegd. maar nu weet ik nog niet wat ik moet doen ze zei dat ik maar moest uitzoeken wat ik voor anticoncptie ik wilde ik kan nu kiezen condoom spiraal en nuvaring. ik heb het gevoel dat ik nog niet veel ben opgeschoten. help!!!
Hier had ik ook last van tijdens het pilgebruik, vandaar dat ik na de bevalling niet meer aan de pil ben gegaan. Ben nu weer zwanger en als alles goed gaat dan zal ik volgend jaar na de bevalling op zoek gaan naar een passende anticonceptie, maar geen pil meer voor mij.
Zoals anderen hier al schrijven, heb ook ik dit zo ervaren: Er ging een wereld voor me over na het stoppen van de pil, je weet haast niet anders als je hem met je 15e begint te slikken.. Wat ik zou zeggen: pil de prullenbak in!! Koperenspiraal is een goede, mits je niet zwanger wilt worden natuurlijk.. Alhoewel je wel direct weer vruchtbaar bent bij het verwijderen hiervan! Ik had deze net geen 5 jaar, en een maand na verwijderen in verwachting!! Misschien de prikpil? Weet niet hoor, zelf geen ervaring mee..
wat herkenbaar....nu na de eerste strip voel ik me weer " slecht" heb nooit zeker gewten of het door de pil kwam...nu dus wel wil er het liefst weer mee stoppen...maar condoons zijn geen optie en we willen wel snel weer zwanger worden, maar zo snel hoeft nou ook weer niet