gewichtstoename

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jenny80, 22 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jenny80

jenny80 Lid

4 mei 2006
    26
    0
    0
    Bediende
    Brussel
    Goeie morgen, :)

Ik ben jenny, ongeveer 6 weken zwanger van ons eerste kindje... ik maak me wat ongerust ivm mijn gewicht...

Elke dag voel ik mij misselijk in vlagen en deze gaan gepaard met honger, dus telkens ik mij misselijk voel, weet ik dat het wat overgaat met eten... dus nu eet ik met kleine beetjes om de 2 à 3 uur... van braken is nog niets geweest...

ik begin dus 's morgens rond 7h00 met een wafeltje van bij de bakker met een glas sinasappelsap, rond een uur of 9 een koekje of iets kleins... rond 11h00 een gele kiwi... rond 12h00 een kom special K met half volle melk, rond 14h00 een nectarine of yoghurt danio, daarbij drink ik om mijn ganse dag 1 blikje cola light soms wel twee en een flesje water van 0.5L, en 's avonds nog een paar koekjes voordat mijn man thuis komt... en onze avondmaal, gisteren was dat zelfgemaakte pita met kippewit, sla, wortelen en het broodje (deze avond normaal gestoomde vis met groentjes) en drink ik ofwel nog sinasappel ofwel cola light ofwel water... maar is meer cola light, dit doet deugd aan miijn maag...

Nu ben ik al 1,5kg bijgekomen... is da normaal? moet ik proberen om nog minder te eten maar meer in stukjes? gaat dat gevolgen hebben voor de aantal kilo's die ik op mijn ganse zwangerschap zal bijnemen?
    Ik zat ongeveer op gewicht, tussen 70 & 71kg voor 1m69... nu zit ik al op 73kg!

Heb pas afspraak bij mijn gynae op 11 juni en zal dan 9 weken ver zijn...

Bedankt voor jullie mening en raad...

Jenny

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jenny,

het is geen probleem dat je nu al aankomt. En het zegt ook niks over de rest van de zwangerschap. Als je zo misselijk bent is het goed om regelmatig te eten. Ik zou het ontbijt wel wat flinker maken, dat is gezonder. In plaats van koekjes bruine boterhammen eten. En 's avonds voor het avondeten in plaats van koekjes een droog crackertje, dat is minder vet. Veel drinken is belangrijk, meer dan twee blikjes cola light zou ik niet doen. Als je wilt weten wat een gezonde voeding is tijdens de zwangerschap, kijk dan eens op www.voedingscentrum.nl en dan naar de informatie speciaal voor zwangeren.

Mirjam

Deel Deze Pagina